Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 04 mei 2025 11:59

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Airco 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Airco
De airco in m'n P koelt niet voldoende. Paar weken geleden opnieuw laten afvullen en gelijk UV vloeistof laten toevoegen. De airco blaast wel hard maar koelt niet. Ik heb nog niet gechecked of er een lek in zit. Wat is volgens jullie de boosdoener?

21 jul 2016 16:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S
Bericht Re: Airco
Koelt hij helemaal niet of maar een beetje? Dit weer is erg zwaar voor een airco. Indien je in de auto stapt moet je ook eigenlijk de auto op binnen circulatie zetten. Want anders moet de hete lucht van buiten ook gelijk gekoelt worden en dat is erg zwaar.

René

21 jul 2016 16:54
Profiel
PorscheForum Junkie
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
die van ons koelt nu vrijwel meteen.
eerst niet ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

21 jul 2016 17:07
Profiel
PorscheForum Rakker
MY00 schreef:
Koelt hij helemaal niet of maar een beetje? Dit weer is erg zwaar voor een airco. Indien je in de auto stapt moet je ook eigenlijk de auto op binnen circulatie zetten. Want anders moet de hete lucht van buiten ook gelijk gekoelt worden en dat is erg zwaar.

De airco koelt een beetje. Idd zwaar weer voor een airco in een lakzwarte P met zwart interieur maar wanneer ik de airco even wil testen en deze op lo. (Laag) zet moet er toch wel koude lucht uitkomen. Bij mijn dd gebeurt dit nml wel gelijk.
In de P gaat de aanjager wel voluit maar komt de koeling nooit op de gewenste temperatuur.

21 jul 2016 21:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Of een lek. Laat even kijken met een UV lamp. Moet meteen opvallen.

Wanneer is de droger vervangen? Als deze verzadigd is werkt ie ook niet meer. Wanneer een leiding los is geweest moet ie vervangen worden, want de 'granulaatkorrels' nemen onmiddelijk vocht op uit de lucht en is ie onbruikbaar. Bij vervangen de doppen pas verwijderen seconden voor de leiding erop gaat.

Ik heb nu een Mercedes op de brug in m'n loods, daar werkte de airco ook niet meer van. Daar moet een nieuwe compressor in, inclusief spoelen (AC flush) van het systeem tegen gruis. Dan wordt het een ander verhaal met bijbehorend prijskaartje...

22 jul 2016 0:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996TT (ex 996C2, ex 911 3.0SC, ex 944 S2 cabriolet, ex 944, ex 924)
Apeldoorn
Bij mij heb ik ook de airco radiateuren vervangen, vullen ging wel goed maar was na korte tijd weer leeg....

22 jul 2016 17:00
Profiel
PorscheForum Rakker
De beide condensors (radiateuren) zijn lek en worden volgende week vervangen. Dan is alles weer in orde.

Laatst bijgewerkt door Alfred996MKII op 29 jul 2016 17:49, in totaal 1 keer bewerkt.

29 jul 2016 9:53
Profiel
PorscheForum Rakker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Zwaar met dit weer?

Ik heb met mijn 996 Targa helemaal geen problemen gehad in Zuid-Frankrijk met 37 graden op berg- en dorpsweggetjes en boulevards. :scratch:

29 jul 2016 10:32
Profiel
PorscheForum Rakker
981 (ex 987)
Alfred996MKII schreef:
De beide condensors (radiateuren) zijn lek en worden volgende week vervangen. Dat is alles weer in orde.

De airco radiatoren zitten voor de motor koelwater radiatoren. Die vangen dus eventueel de stenen op. Ergens logisch want met een lekke aircoradiator kan je doorrijden. Met een lekke koelwater radiator niet. Wat ik wel raar vindt is dat er geen gaas voor de radiatoren zit. Bij mijn 987 zitten er 3 dunne stripjes met ongeveer 5 cm ruimte ertussen voor. Meer als styling element. Waarom geen gaas? Ben je gelijk van het vervuilen van de radiator door bladeren af.

29 jul 2016 12:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Octaaf schreef:
Alfred996MKII schreef:
De beide condensors (radiateuren) zijn lek en worden volgende week vervangen. Dat is alles weer in orde.

De airco radiatoren zitten voor de motor koelwater radiatoren. Die vangen dus eventueel de stenen op. Ergens logisch want met een lekke aircoradiator kan je doorrijden. Met een lekke koelwater radiator niet. Wat ik wel raar vindt is dat er geen gaas voor de radiatoren zit. Bij mijn 987 zitten er 3 dunne stripjes met ongeveer 5 cm ruimte ertussen voor. Meer als styling element. Waarom geen gaas? Ben je gelijk van het vervuilen van de radiator door bladeren af.

Klopt idd. Het lijkt mij ook dat een 996 4S/turbo hier minder last van zouden hebben door de andere bumper met rooster voor de radiateuren. Is dit zo?

29 jul 2016 18:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Mijn bdb 996 heeft een "GT3 look " bumper met gaas. Hier ook geen blaadje te bekennen

31 jul 2016 10:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Beide condensors zijn vernieuwd. Toch wel fijn dat de airco weer volop zijn werk doet.

Achteraf werkte de airco al langer niet optimaal merk ik nu de airco weer 100% is.

Tip: op tijd laten vervangen.

69033

69034

08 aug 2016 21:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Wat een genot een perfect werkende airco. Achteraf denk ik dat de airco al een lange tijd niet optimaal koelde. Omdat ik bij mooi weer veel met het schuifdak open rij op zich geen probleem. Nu alles weer goed werkt is de bediening ook beter.

15 aug 2016 22:05
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]