Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:31

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Airbag lampje 986 brandt 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Airbag lampje 986 brandt
Goedemorgen Porsche-liefhebbers,
Onlangs ben ik de trotse bezitter geworden van een Boxster 986, bouwjaar 1998.
Sinds een paar dagen brandt het lampje op het dashboard van de airbag. Ik heb al een afspraak gemaakt bij de Porsche garage komende week maar die gaf telefonisch aan dat dit wel een hele zoektocht kan worden. Mijn huis-tuin-en-keuken garage vermoedt dat het stekkertje los is gegaan onder de bestuurdersstoel. De stoel wordt regelmatig versteld omdat mijn zoon ook met de Boxster rijdt. Iemand ervaring hiermee? Heeft iemand een idee of dit voor de Porsche garage een hele zoektocht kan gaan worden (lees= een vette rekening kan opstellen)?

Alvast hartstikke bedankt voor jullie reactie,
Jacky

23 jul 2016 10:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Airbag lampje brandt
stoel is zo los dus kun je zelf even kijken of er iets los zit, zo niet dan kan het de sensor zijn in de zitting die stuk is. dit is een "herkenning" voor het systeem dat iemand op de stoel zit en dus bij calamiteiten de airbag laat afgaan. nog nooit meegemaakt maar een kabelbreuk in de stuurkolom kan ook voor deze storing zorgen maar toch moet het voor de garage niet moeilijk zijn dit probleem te vinden en op te lossen.

23 jul 2016 11:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
ik had geen idee of er een sensor in het zitvlak van de bestuurdersstoel zorgt voor de aansturing van de airbag. in die jaren werd daarvoor meestal het contact gebruikt van de gordelklikker ?!
het is wel een bekend probleem bij de 986/996 reeks dat het sleepcontact binnen in het stuurwiel moet vervangen worden na 15 jaar. daar zou ik het gaan zoeken na uitlezen van de ODB2 foutcode.

23 jul 2016 13:20
Profiel
PorscheForum Rakker
996 TURBO!!! Ex 964 cabrio, ex 3.0SC, ex 944 turbo 2X.
Zuid Holland zuid
Het kan een zoek tocht zijn, maar van de 10 airbag storingen zijn er 8 makkelijk op te lossen, meestal is het vocht het grootste probleem en meestal van een zijairbag, dus stekkerverbindingen onder stoel laten controleren na uitlezen.

23 jul 2016 13:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoetermeer
Bij mij branden het airbaglampje ook toen ik de auto net had, dat kwam doordat ik m'n stoelen uit de auto had gehaald zonder de accu te ontkoppelen, ik heb de boel toen gereset met een PIWIS kabel!

23 jul 2016 14:28
Profiel
PorscheForum Rookie
Dank jullie wel Taxi Hans, dpRide, mckok en 986shans, voor jullie behulpzame reactie.
Ik heb jullie antwoorden op een rijtje gezet en nog even wat gecheckt bij de auto.
(Niet lachen, ik ben niet blond, wel een vrouw :ba: ....en een leek wat betreft auto's aangaat, ik ben gewoon gevallen voor het geweldige model auto).

'sensor in het zitvlak':
als ik de auto start terwijl ik ernaast sta, brandt het airbag lampje ook.

'kabelbreuk in stuurkolom':
zodra ik de motor uitzet, blijft het rode lampje 'air bag' branden.
Als ik de sleutel uit het contact haal, dan pas gaat het uit.
Heb ik jullie nu verder geholpen met wat het zou kunnen zijn en wat het euvel misschien is?

Alvast bedankt voor jullie reactie weer.

Ik ga jullie bevindingen meenemen naar de garage dinsdag en laat jullie nog even weten wat het is geweest.
(ik hoop dat het hier voorlopig bij blijft. Ik heb de auto net en stond maandagavond al met een lekke band, een bobbel aan de binnenzijde van de band, dus gelijk 2 nieuwe voorbanden aangeschaft bij de ANWB, airbag lampje brandde toen al).

24 jul 2016 6:54
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Airbag lampje 986 brandt
Goedemorgen Porsche-liefhebbers,

Jullie zijn mijn nog een antwoord verschuldigd over het brandende airbag lampje.
Bij de Porsche garage is de Boxster uitgelezen en inderdaad zit het euvel onder de bestuurdersstoel. Mogelijk door het vaak verzetten van de stoel.
Dit keer is het verholpen door het lampje te resetten via de computer. Mocht het weer terugkomen, zal de bedrading onder de stoel aangepakt worden. Bij het stekkertje los geknipt worden en opnieuw solderen.

Nogmaals dank voor jullie reacties, had mij wel even gerustgesteld. :res:
Ennuuhhh de kosten vielen dus in dit geval mee. :ba:
Was mijn eerste kennismaking met deze garage, en nog vlak in de buurt ook waar ik woon.
Een prima adres (in Rotterdam), kwam zeer vakkundig over en sympathieke monteurs.
Gelijk een afspraak gemaakt voor een APK over een paar maanden en nog een paar kleine dingetjes, zoals een 2e sleutel bijbestellen.

Groet en een fijne dag nog, :drive:
Jacky

27 jul 2016 10:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoetermeer
Mooi dat het zo is opgelost :thumleft: Een extra sleutel moet ik ook nog eens laten maken, kan dat bij jou adres in Rotterdam?

28 jul 2016 15:36
Profiel
PorscheForum Rookie
Hoi Mannen,
Ik heb te vroeg gejuicht, dinsdag auto laten uitlezen en airbag lampje was uit. Ritje naar Ouddorp gemaakt, daar auto een dag stil laten staan en vanavond weer teruggereden. Ging bij het starten weer het airbag lampje aan en is heel de weg aangebleven. Stoel is niet verzet dus daar zit het euvel niet. Ik heb de auto wel vandaag in de tuin gewassen en afgespoten met de tuinslang dus ik vrees nu toch - het door jullie geopperde - vochtprobleem. Ik zal morgen de garage weer bellen. Jammer hoor, ik was zo blij toen het lampje uit was.

Ja Hans, een extra sleutel kun je daar bij laten maken. Mijn originele sleutel is lam en ik gebruik de reservesleutel. Toevallig is mijn Renault Scenic even oud als de Boxster en voor die Scenic had ik een maand of 5 geleden een tweede sleutel bij moeten laten maken. Kosten € 250,-- dus ik ging ervan uit dat het voor de Boxster nog duurder zou zijn. Not dus, komt op ongeveer € 240,--.

Het adres is:
Automotion, Nachtschadestraat 18 in Rotterdam-Schiebroek, tel: 010-218 0725

Laatst bijgewerkt door Jacky 986 op 20 aug 2016 17:34, in totaal 1 keer bewerkt.

28 jul 2016 21:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoetermeer
Oh dat is geen geld, ik bel ze van de week ff voor een afspraak!

29 jul 2016 17:45
Profiel
PorscheForum Rookie
Hallo Porsche-liefhebbers,

Ik was jullie nog een antwoord verschuldigd over de oplossing van het brandende airbaglampje.
Na het resetten via de laptop is na een paar dagen het lampje toch weer gaan branden.
Inmiddels is de airbag stuursensor vervangen en na een paar honderd km gereden te hebben, kan wel worden geconcludeerd dat dit het euvel was.

Nog bedankt voor jullie adviezen. :ba: :cheers:

16 aug 2016 22:32
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 914-6 Nu Boxster 986.
Tolbert. Groningen.
Jacky 986 schreef:
Hallo Porsche-liefhebbers,

Ik was jullie nog een antwoord verschuldigd over de oplossing van het brandende airbaglampje.
Na het resetten via de laptop is na een paar dagen het lampje toch weer gaan branden.
Inmiddels is de airbag stuursensor vervangen en na een paar honderd km gereden te hebben, kan wel worden geconcludeerd dat dit het euvel was.

Nog bedankt voor jullie adviezen. :ba: :cheers:

Gelukkig dat het verholpen is. Mocht het weer terugkomen, ik heb hetzelfde gehad met een Skoda octavia. Stoel werd vaak versteld, waardoor er een statische spanning ontstond. Hierdoor werd de storing bij mij veroorzaakt. Er is in de bedrading een weerstand gesoldeerd en het probleem was verholpen.
Sorry voor de trage reactie, ik ben momenteel op vakantie dus lees niet alle berichten.

17 aug 2016 4:12
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]