Auteur |
Bericht |
Jens01
Boxster 986 4.2 V8Lelystad
|
Re: HET 996 BDB project.
De optie lijst weten te bemachtigen via de link van RichardP.
Kost tegenwoordig dus €15- ipv $15-
Wel een flinke lijst.
Additional information 029 Standard chassis 071 EU country version 139 Seat heating, left 197 Stronger battery 211 Licence plate space Europe and RoW (Rest of World) 219 Regular differential (without limited slip) 222 Traction control ASR AntriebsSchlupfRegelung 224 Traction control ABD Automatic Braking Differential 236 Internal production code related to tyres 249 Tiptronic transmission, 5-speed 270 Driver side mirror flat 273 Door mirrors electrically adjustable and heatable 274 Illuminated vanity mirror 288 Headlamp washer 335 Rear seat belts 338 Rear-wheel drive 340 Seat heating, right 432 Tiptronic buttons for steering wheel 437 8-way electrical seat, left 438 8-way electrical seat, right 439 Electric soft top (standard) 441 Radio preparation 454 Automatic speed control 465 Rear foglamp, left 488 Inscriptions in German 490 Sound system 499 Version for Germany 534 Alarm 433 MHz 537 Seat memory, left 550 Hard top 551 Wind deflector 562 Front airbags 563 Side airbags 566 Front fog lamps (integrated into headlamps) 567 Top-tinted windscreen 571 Activated charcoal filter 573 Automatic air conditioning 581 Front center console 602 Raised stop lamp 605 Headlight levelling system 635 ParkAssistant 651 Electric windows 657 Power assisted steering 659 On-board computer 662 PCM 1 Porsche Communication Management screen with navigation, telephone module, radio, cassette player 663 Telephone handset for PCM 1 685 Rear seats 692 6-disc CD changer Becker Porsche CDC-3 939 Draped leather rear seats 981 Leather dashboard and door panels 982 Draped leather front seats X48 Carbon Tiptronic selector lever X54 Stainless steel tailpipes X58 Carbon handbrake lever X69 Carbon door entry guards with logo X71 Alu-look instrument faces XD3 Rain sensor XEH Self-dimming mirrors XJ4 Leather cover for ignition lock surround XJA Carbon Tiptronic selector gate XKD Carbon side air vents XKJ Carbon defroster trim XKP Carbon speaker covers XMJ Carbon centre console XNR Carbon center air vent bracket XNS Leather covered steering column XNX Carbon dashboard trim strip XPD Carbon 3-spoke steering wheel XPY Carbon instrument surround XRL 18" SportDesign wheels XSC Porsche crest embossed in headrests XTL Carbon door panel parts XTN Leather mirror adjustment cover
_________________________________________ 6 platte groeten, René
|
23 jul 2016 16:11 |
|
|
olle griese
Groningen
|
Re: HET 996 BDB project.
Is dat een optielijst? Lijkt meer op dithebjegekocht
|
23 jul 2016 22:11 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: HET 996 BDB project.
Vind m eigenlijk best aardig zo
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
23 jul 2016 22:18 |
|
|
Jens01
Boxster 986 4.2 V8Lelystad
|
Re: HET 996 BDB project.
dat had ik ook. Meer dan de helft zit er standaard op anders valt je auto uit elkaar en ik zie er dingen op staan die er niet op zitten. Maar helaas ook de eerste problemen. Vorige week lekker getoerd. Ff een bakkie bij een maat. Wil weg...... Niet meer starten Na een paar keer sloeg hij aan, maar net alsof hij geen brandstof kreeg. Teentje gas en hij wou al afslaan. Hakkelend nar huis (was gelukkig vlak bij) Logisch nadenken. Geen brandstof. Pomp stuk, vervuiling?? Heb het pomp relais met de boxster gewisseld (zijn toch het zelfde) en ja hoor.... Starten ze allebij normaal. Wil ik gister met de boxster weg..... Niet starten. Dus is het het pomp relais. (Gelukkig) Bestel er gelijk wel ff 2. Krijgen ze allebij een verse. Zijn de kosten niet. En na zoveel jaar branden toch de contacten van relais in.
_________________________________________ 6 platte groeten, René
|
24 jul 2016 9:52 |
|
|
Jens01
Boxster 986 4.2 V8Lelystad
|
Re: HET 996 BDB project.
PARKEERSENSOREN: Fabriek af was mijn 996 uitgerust met Park assist. bij de ombouw hebben ze de sensoren niet meer terug geplaatst. (gelukkig maar, want die sensoren zijn echt foei lelijk ) Als resultaat krijg je dan een penetrante monotone piep bij achteruit rijden. Als ik ergens niet tegen kan is het zoiets. Keuzes.......... als er iets op zit moet het bij mij werken ook. Maar omdat ik de sensoren zo lelijk vind heb ik besloten ze niet te gaan monteren. Schema van de park-assist opgezocht. De module zit onder de bestuurders stoel mocht iemand dat ding ooit eens zoeken. het Blauw/zwarte draad is je ingangssignaal van je achteruitrijd lichten. deze heb ik losgehaald. Piepen is over omdat ik een aftermarket radio heb kreeg ik een beter idee. Ik heb al jaren nog een camera op de plank liggen voor in de bumper. Deze maar in de bumper gemonteerd en naar de radio geleid. het ingangssignaal van de park assist ook naar de radio geleid. Resultaat: bij achteruit beeld ipv piepen.
_________________________________________ 6 platte groeten, René
|
02 aug 2016 11:57 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: HET 996 BDB project.
Handig gedaan
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 aug 2016 12:14 |
|
|
Jens01
Boxster 986 4.2 V8Lelystad
|
Re: HET 996 BDB project.
ACHTERLICHTEN: Ondanks dat de Rood/Witte lichten van de 996 niet lelijk zijn, toch maar besloten om de Led variant te monteren. Vind het de P een frissere uitstraling geven. en oke, het is niet origineel, maar dat is mijn P toch al niet meer ORGINIEEL LED.
_________________________________________ 6 platte groeten, René
|
02 aug 2016 12:16 |
|
|
Scooby-R
Een echte Nee-T3
|
Re: HET 996 BDB project.
Inderdaad een hele frisse uitstraling.
_________________________________________ I have sexdaily, I mean dyslexia, fcuk
|
02 aug 2016 12:20 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: HET 996 BDB project.
lekker in de kerstboom hangen die achterlichten...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
02 aug 2016 12:29 |
|
|
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Re: HET 996 BDB project.
.
|
02 aug 2016 15:26 |
|
|
olle griese
Groningen
|
Re: HET 996 BDB project.
Veel mooier zo Niks weer aan doen.
|
02 aug 2016 15:58 |
|
|
Jens01
Boxster 986 4.2 V8Lelystad
|
Re: HET 996 BDB project.
ONDERSTEL: Zoals in een ander topic al besproken irriteerde ik me wezenloos aan het "Doorgezakte" onderstel. Het leek wel e.o.a. low-rider. Er was geen drempel mee over te komen, en zo hard als een blok hout. Zelfs de modderkuipen waren verwijderd, omdat deze waarschijnlijk aanliepen. Maar even opschroeven bleek helaas niet mogelijk. Aangezien er onder mijn wagen ooit een originele schroefset van een GT3 is gezet en in de loop der jaren de stelringen lekker waren vast gerot, maar besloten om het circus de demonteren. bij demontage kwam ik er ook nog achter dat de wiellagers aan de voorzijde wel heeeel erg hoorbaar/voelbaar waren. ik vond altijd al wel een beetje geluid te horen van de voorkant, maar dacht eerder aan de banden. toen ik de wagen in juni kocht was hij net gekeurd. ik weet niet hoe ze in Limburg keuren, maar dat had toch echt een afkeur horen te zijn. maar goed, het lag toch al los dus gelijk maar even nieuwe lagers er in. Gelukkig zijn ze niet duur. bij een Maat even onder pers en klaar weer. Met veel inspuiten en geweld de stelringen weer gangbaar kunnen maken. lekker gesmeerd en gelijk maar even een verfje er op. had nog een busje Corvette rood je ziet er niks van terug, maar ik mag graag dingen weer schoon in elkaar zetten. had ook de naven voor het vervangen van de lagers even vluchtig door de straalcabine gedaan. op onderstaande foto zie je dat ik onder de onderste stelring een bus van 30mm heb gemaakt. deze zat er niet onder, daarom stond hij ook zo laag. Bij een GT3 zit hier normaal een bus met arm waar de stabilisatorstang aan vast zit. Bij PSTG gelijk maar even Nieuwe modderkuipen besteld, want die wil ik er toch echt in hebben Inmiddels zit het circus in elkaar en kan ik gaan stellen. Ik ben er inmiddels achter via o.a. jullie hulp en het net, dat een standaard 996 ongeveer 67CM van de vloer staat naar hoogste punt spatbordranden Een GT3 staat 65CM van de vloer
_________________________________________ 6 platte groeten, René
|
07 nov 2016 21:48 |
|
|
spenki
|
Re: HET 996 BDB project.
Mooi verhaal en vind het ook wel een mooie ombouw. Had hem ook al een tijdje op mp zien staan en dacht ook wel eens zal ik eens gaan kijken en dan toch maar niet gedaan. Veel plezier ermee en ik blijf dit topic zeker volgen
|
07 nov 2016 23:50 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
Re: HET 996 BDB project.
Wauw fantastisch project. Ik volg het draadje! Succes nog en bovenal veel plezier want dat heb je en is duidelijk te merken.
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
07 nov 2016 23:55 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: HET 996 BDB project.
Ziet er goed uit!
|
08 nov 2016 1:13 |
|
|
Martinos
|
Re: HET 996 BDB project.
Ziet er weer netjes uit!!
Hoe hoog ga je hem nu zetten?
|
08 nov 2016 11:43 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: HET 996 BDB project.
Mooie aanpassingen so far! En de velgen die eronder zitten zijn echt guur
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
08 nov 2016 12:55 |
|
|
Jens01
Boxster 986 4.2 V8Lelystad
|
Re: HET 996 BDB project.
het beoogde "WAS"... om hem in GT3 specs te zetten waardoor hij dus op 65CM rondom moet uitkomen. Heb de afstellingen op het net gevonden. maar ik vond hem voor toch wat raar op zijn poten staan. dus ik naar een maat van mij die bedrijfsleider is bij de kwikfit of ik even op de uitlijn bank mocht. Wat we ook deden, we kregen het Camber niet naar de opgegeven waardes. (zo even uit mijn hoofd -1.8 ) het kwam niet eens in de buurt. heb je de Camberplaten misschien verwisseld met links en rechts vroeg hij nog. Bij mijn weten zijn links en rechts gelijk, maar je gaat toch twijfelen Toch maar naar huis en het Circus weer uit elkaar. Je wil het toch zeker weten. Nee links en rechts zijn gelijk. Dan maar weer het net op. Vond ik ergens een draadje op het web dat de stud bouten op 2 manieren gemonteerd kunnen worden. Fabriekstand en extra negatief Camber. Degene die de poten destijds heeft gemonteerd heeft de studs er uitgeslagen en ze op extra negatief gezet. Moet je ook maar net even weten. Onderstaande foto even van het web geplukt. Waar de bouten nog inzitten is fabiek (links onder is hij er al uit) en wat met stift is gemarkeerd is extra negatief. Dus deze terug in Fabrieksstand gezet en het circus weer gemonteerd. Toen stond ie in eens veel mooier op zijn wielen en stuurt een stuk lichter. Het vreemde is wel dat hij nu achter op 65CM staat en voor op 67CM. ik kan achter niet hoger. Voor kan ik nog alle kanten op. Nu heb ik natuurlijk 997 voorspatborden. het verschil kan ook daar in zitten. Onderstaande foto is van de huidige setting. (voor wie denkt, wat ziet die voorbumper er raar uit. Ik heb de Koekhapflap er afgehaald want de brug bij de kwikfit vind hem niet zo leuk) Wat denken jullie??????? te hoog Voor??????
_________________________________________ 6 platte groeten, René
|
08 nov 2016 21:09 |
|
|
arjan
|
Re: HET 996 BDB project.
Lijkt mee te vallen, foto is niet echt geweldig om er een goed oordeel over te geven. Wel lekker bezig
|
09 nov 2016 9:01 |
|
|
Martinos
|
Re: HET 996 BDB project.
Het beeld vertekend nu ook iets door het missen van de voorspoiler. Ik zou zeggen dat hij voor ietsje mag zakken, maar omdat het geheel dan wel erg laag wordt (zeker met jou bumper) zou ik toch achter ietsje omhoog doen.
Maar daar zit je aan de Max nu? Dan wordt het andere veren Monteren. Of er een hulp veertje tussen leggen (zoals intrax en bilstein bv origineel al doen) Ingeveerd scheelt je dat zo'n cm tot anderhalf
|
10 nov 2016 0:35 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: HET 996 BDB project.
Kan je hem niet ergens laten uitwegen? Daaruit volgt normaal gezien ook een 'ideale stance' qua hoogteverschil tussen voor/achter. Daar kwam in mijn geval een verschil van 0,5cm lager uit. Dus voor 0,5cm lager dan achter.
Sowieso zakt standaard de voorkant wat meer dan achter in de standaardinstelling voor mijn schroefset. Denk dat dat bij de meeste aftermarket setjes ook wel het geval is.
Lijkt me dat voor 2cm hoger dan achter wat veel is. Stuurt lekker licht zeg je? Dat zou daardoor kunnen. Minder gewicht op de vooras. Niet meer last van onderstuur?
Of werkt het zo niet? Of voel je die verschillen amper? Ben geen expert in onderstellen.
|
10 nov 2016 0:57 |
|
|
Martinos
|
Re: HET 996 BDB project.
In theorie werkt het inderdaad zo. Maar het werkt ook andersom. Achter lager, is meer druk op de kont, en minder last van overstuur. Hoewel dit hier minder helpt dan bij de gemiddelde achterwiel aandrijver, doordat hier de motor achteraan hangt, dus je hebt daar wat extra gewicht dat door zwiept. het gaat om de balans daarin vinden. Uitwegen is inderdaad wel het allermooiste, dan krijg je qua sturen het aller beste. (niet altijd het mooiste qua uiterlijk ) Daarna wel weer opnieuw uitlijnen
|
10 nov 2016 9:50 |
|
|
Jens01
Boxster 986 4.2 V8Lelystad
|
Re: HET 996 BDB project.
Uitwegen is voor je stuurgedrag idd heel goed, maar heeft niks met je hoogte stand te maken. Had getest met de veren achter 10mm boven de opgegeven instelwaarde te zetten. Resultaat is dat hij wel iets hoger kwam, maar de schokdemper tot het uiterste drukte. Trust me, dat rijd voor geen meter. Daar wordt ie zo hard van, dat rijden een soort niertransplantatie word. Dat hij nu lichter stuurt, komt omdat ik van een Camber van pak 'm beet -4 naar -1.8 ben gegaan. (Mijn banden zijn aan de binnenzijde ook helemaal gecupt, en kunnen eigenlijk zo de clico in Voor kan ik de poot hoger of lager zetten t.o.v. De naaf. De meeste van jullie hebben veerpoten met een plaat met een gat die in je naaf gaan en gefixeerd word door de bout van je stabi stokje. Een GT3 voorpoot heeft dat niet, waardoor je de hoogte kan veranderen zonder dat je aan de stelringen van je verenpakket hoeft te draaien. Ik heb het nu in opgegeven waardes staan, maar kan het nog voor wat laten zakken. Ik heb het nog niet getest met de sneeuwschuiver weer terug gemonteerd. Nu zonder knetter ik de drempels over : maar dat ziet er minder fraai uit. Nu denk ik wel dat het type bumper zo is om down-forse te creeeren en dus laag bij de grond is. ( en echt mooi vind ik hem ook niet.) Tussentijdse conclusie: GT3 veren zijn erg stug/hard. Voor iemand die van strak sturen houd en track days doet, zal dit het summum zijn. In de states doen ze een moord voor die veren, maar ik wordt er niet blij van. Voor mij is de 996 een cabrio cruiser, en wil lekker confortabel kunnen rijden. Ik laat het nog even op me inwerken en veel rijden, maar ik gooi ze er waarschijnlijk onder vandaan. Heb al gezien op het net dat een complete GT3 set serieus geld waard is, waardoor ik ook zelfs een nieuwe set kan kopen. Wordt vervolgd.
_________________________________________ 6 platte groeten, René
|
10 nov 2016 20:02 |
|
|
Jens01
Boxster 986 4.2 V8Lelystad
|
Re: HET 996 BDB project.
Precies. Bij goed uitwegen kan het maar zo zijn, dat je links voor op 67 staat en rechts bv op 65. Zeker omdat als je goed uitweegt, de bestuurder of soortgelijk gewicht op de stoel moet zetten. Uitwegen is een preciesie werkje en is gerelateerd aan wat je met de auto wilt doen.
_________________________________________ 6 platte groeten, René
|
10 nov 2016 20:08 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: HET 996 BDB project.
Dus de auto met de voorkant 2cm hoger dan de achterkant heeft het zelfde gewicht op de voorwielen dan wanneer de voorkant bv. 2 of 2,5cm naar beneden gaat? Mijn gezond verstand zegt me dat dat niet klopt.
Ik heb zelf gezien hoe ze bij het uitwegen bv links en rechts paar mm bijstelden om de goeie gewichtsverdeling te krijgen, met bestuurder in de auto. Dus door de hoogtes aan elke kant iets te varieren kan je precies zorgen dat de gewichtsverdeling mooi uitkomt. zelfde geldt voor gewichtsverdeling voor/achter. Dus wel invloed van uitwegen op rijhoogte. Maar zoals gezegd ik ben geen expert.
Valt me alleen op dat bij de meeste schroefsets standaard de voorkant ietsje meer zakt dan de achterkant.
Probeer eens voor/achter op gelijke hoogte te zetten en kijken hoe dat stuurt.
Ik blijf er toch bij om de auto eens door iemand met veel 911 ervaring te laten uitwegen en uitlijnen.
|
10 nov 2016 23:03 |
|
|