Auteur |
Bericht |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik heb zoals eerder aangehaald jaren snelheidsmoto's gereden en behoorlijk wat kilometers afgelegd.
Doch ik ben niet 1 keer met de moto op een circuit geweest.
Daar had ik te veel respect voor en "gezonde" angst.
Laat me daar maar met vier wieltjes en een kas rond me op gaan
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
16 jun 2006 13:57 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Hier sluit ik me helemaal bij aan, er wordt te snel iets geroepen zonder echt van de feiten op de hoogte te zijn.
|
16 jun 2006 16:30 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
En die ken jij wel, zullen we het daar dan op houden
|
16 jun 2006 16:40 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
|
16 jun 2006 17:23 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: RINGring ..... wake up!
Na 10 jaar maar weer eens dit draadje naar boven gehaald ..... 2 doden bij toeristenrit op Nürburgring - 23 Juli 2016 | | | | NOS.NL schreef: Bij een ongeluk op de Nürburgring zijn twee doden gevallen. Een auto vloog bij een toeristenrit uit de bocht op de beroemde racebaan. Het ongeluk gebeurde op de beruchte Nordschleife, het oudste gedeelte van de baan. Dat 20 kilometer lange stuk weg is opengesteld voor plezierritjes. De bestuurder verloor de macht over het stuur en reed in op drie mensen naast de weg: twee baancommissarissen en een bestuurder die kort daarvoor een ongeluk had gehad. De twee inzittenden van de auto kwamen om, de medewerkers van het circuit raakten zwaargewond. Groene HelDe Nordschleife, bijgenaamd de Groene Hel, geldt als het meest gevaarlijke stuk van de Nürburgring. In totaal verloren vijf Formule 1-coureurs hun leven op de Nürburgring, onder wie de Nederlander Carel Godin de Beaufort in 1964. Sinds Niki Lauda er in 1976 zwaar verbrand raakte bij een crash wordt het traject niet meer gebruikt voor Formule 1-races. In het veiligheidsreglement waarschuwt de organisatie dat de baan niet moet worden onderschat. "Het is niet alleen het mooiste stukje asfalt tussen de Noord- en de Zuidpool, het is voor nieuwkomers een zeer veeleisende uitdaging, door glooiende heuvels, blinde bochten en verschillen in wegligging." | | | | |
|
24 jul 2016 5:30 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: RINGring ..... wake up!
Oud Civicje zo te zien - wat een klapper
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
24 jul 2016 9:42 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: RINGring ..... wake up!
Ai, wat een klapper. Verschrikkelijk, maar iedereen kent de risico's. En helaas overschatten veel mensen zichzelf. Maar tegelijkertijd hoopt iedereen erop dat dit soort dingen uitblijven.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
24 jul 2016 10:33 |
|
|
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Re: RINGring ..... wake up!
Op youtube staan veel filmpjes van Touristenfahrten, waarbij heel wat wannabee's hun prachtige auto's aan flinters rijden. Gelukkig meestal zonder letsel. Dit is wel erg tragisch.
|
24 jul 2016 10:39 |
|
|
giulia
|
Re: RINGring ..... wake up!
Daarom laat ik me er ook niet door verleiden. Al denk ik nog zo goed te kunnen rijden, een ander doet dat wellicht niet. Maar het kan mij ook overkomen door over,oedigheid bijvoorbeeld.
|
24 jul 2016 11:00 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: RINGring ..... wake up!
Triest en geeft al gelijk weer aan dat het levensgevaarlijk dat gerace is, mij niet gezien op zo'n baan.....behalve als toeschouwer... Alhoewel ooit vroeger wezen kijken waar net eentje zijn auto in de vangrails 'parkeerder'.... Ik hou het bij mijn eigen toeristenfahrten hier net over de grens....gisterenavond toeren met 80 richting Gildehaus/Bad Bentheim. Veel beter voor je geest zo......genietend van mijn luchtgekoelde platgeslagen kever...
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
24 jul 2016 11:29 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Re: RINGring ..... wake up!
Inderdaad erg triest dat dit vreselijk drama zich heeft voltrokken. Ondanks dat de risico's bij alle rijders bekend zouden moeten zijn. En eens te meer blijkt het belang van jezelf veilig stellen bij een ongeval/schade op de baan. Laten we duimen voor een goede afloop van de zwaargewonde baancommissarissen die op de baan stonden en zijn aangereden. De film begint bij mij weer af te spelen van mijn zware ongeval in 2005. Door de aanwezigheid van bevriende Ringers, hun oplettendheid en direct kordate optreden (staan vlaggen, weg afsluiten, auto's in de berm dirigeren) is gelukkig letsel bij anderen voorkomen. Ik ben nog altijd erg dankbaar daarvoor.
|
24 jul 2016 13:42 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: RINGring ..... wake up!
Vraag me af wat het % ongevallen is tov het aantal rondes dat er in totaal wordt gereden op jaarbasis op de Ring, of ongevallen tov aantal coureurs. Je hoort alleen van de ongelukken en dat is regelmatig maar is het in verhouding ook echt veel?
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
24 jul 2016 20:39 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: RINGring ..... wake up!
Weet dat nog goed Helemaal niets aan overgehouden Gr Hans
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
24 jul 2016 22:17 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: RINGring ..... wake up!
Je hoort niet van alle ongelukken - of bijna ongelukken Ik zeg altijd: iedereen komt een keer aan de beurt - en dat hoeft niet eens door eigen toedoen te zijn @ Hans & ER .. vind ik toch nog steeds een heftig plaatje - om zo de Porsche van een bekende te zien.
|
24 jul 2016 22:21 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Re: RINGring ..... wake up!
Het was inderdaad een heftig ongeval. Gelukkig ben ik er redelijk goed vanaf gekomen
Maar zowel het wakker worden aan de beademing op de IC (in Koblenz) en het dramatisch bericht voor het thuisfront zijn zaken die ik niet vaker hoop mee te maken.
Het enige wat ik mezelf nog herinner zijn de rondes voordat dit gebeurde, waarbij een zoontje van een andere Ringer mij één ronde voor het ongeval, vroeg of hij mee mocht rijden met mij. Gelukkig heb ik zijn vader duidelijk kunnen maken dat ik dat qua verantwoordelijkheid liever niet had……zie hier het resultaat van de crash aan de bijrijders-kant…..thank God.
|
25 jul 2016 6:40 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: RINGring ..... wake up!
Dat zat verstopt op een donker plekkie in mijn geheugen en is weer levensgroot terug...
Tja, ik denk dat iedereen beseft dat een rondje Ring risico's met zich meebrengt en de meeste zullen denken dat dat anderen overkomt...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 jul 2016 7:24 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: RINGring ..... wake up!
Vind de Ring niet gevaarlijker dan een rondje toeren met een sportmotor. Hoe vaak ik al niet bijna van mn motor gereden ben... Heb zelf 147,5 rondjes gedaan op de Ring. 1 keer zelf een fout gemaakt, liep goed af. 2 keer een moment met een andere bestuurder gehad, toen ik nog aan het zoeken was naar de lijnen en de andere bestuurders blijkbaar niet het geduld op konden brengen om een beginner even wat meer tijd te gunnen. Voor de rest; weg blijven bij Green Hell Driving Days/Carfreitag etc. Bij voorkeur door de week gaan, minder baantijd, maar heerlijk rustig. Uit de buurt blijven van Engelsen en Oostblokkers met dikke autos. Maar als je dan lekker aan het sturen bent, en alles valt op zn plaats; beter wordt het niet, by far het mooiste "circuit" ter wereld
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
25 jul 2016 9:27 |
|
|
rens914
|
Re: RINGring ..... wake up!
Ben er een paar keer geweest maar de diversiteit en de snelheid verschillen vind ik erg vervelend voor de concentratie. Je hebt al voldoende aandacht nodig voor je eigen stuurgedrag. Oude golfjes, soms zelfs transporter busjes, Hummers, 7-persoons limouzines en motorrijders hebben allemaal hun eigen lijnen en snelheden. Daarbij komen dan nog de off-camber, natte/droge en schaduw/zon bochten
Geef mij maar Zolder, Zandvoort of iets als de Stelvio pas Veel minder spannend maar beter voor de portemonnee en gezondheid.
_________________________________________ speed costs money, how fast do you want to go ?
Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.
Laatst bijgewerkt door rens914 op 25 jul 2016 11:31, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 jul 2016 10:20 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: RINGring ..... wake up!
Stevio pas ken ik niet, maar als er nu een pas is waar ik vind dat je niet deftig kan sturen is het de Stelvio pas.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
25 jul 2016 10:58 |
|
|
rens914
|
Re: RINGring ..... wake up!
was een typo, maar deftig weet ik niet. Ik heb geen moeite met wat gooi werk maar liefst op momenten dat er geen rijdende barricades op de baan zijn. Stelvio is wel heel erg leuk.
Op Pouhon ooit mn 964 "verloren" doordat ik aangetikt werd door een zwitser. sindsdien heb ik het niet zo op "verkeer". Op zolder kun je voor een luttel bedrag vrij rijden op bijv de doordeweekse dagen. Hooguit een man of 10 op de baan. Het scheelt dat het voor mij bijna naast de deur is.
_________________________________________ speed costs money, how fast do you want to go ?
Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.
|
25 jul 2016 11:32 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: RINGring ..... wake up!
Ik dacht al dat het een typo was, maar het kan altijd zijn dat er hier of daar nog een verdoken pas ligt, die dan nog enorm mooi blijkt te zijn Vind de Stelvio vooral leuk om met een kop koffie halverwege naar het geluid te luisteren. Rijden zelf, buiten de rijdende, stilstaande en vallende barricades vind ik de bochten veel te haaks om plezier aan te beleven. Maar dit is natuurlijk persoonlijk. Ik heb deze pas al met verschillende wagens en motoren gedaan, ik vond het het meest aangenaam met een Harley-Davidson en dat zegt voor mij voldoende over deze pas
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
25 jul 2016 11:45 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: RINGring ..... wake up!
Ik schrok even, maar zie nu dat dit topic dateert ergens uit 2006(?) Heb zelf vorig jaar november ook een ongelukje gehad op het Midland Circuit, veroorzaakt door een mede deelnemer. Ik deed daar mee aan de slalom, ik dacht altijd een relatief "veilig" evenement. Gebeurde in in flits en voor dat ik het wist was de 944 afgeschreven en zat ik voor revalidatie 1 1/2 maand thuis Ik heb gelukkig het thuisfront zelf nog kunnen bellen, maar desondanks was de impact van dat telefoontje groter dan ik mijzelf realiseerde op dat moment.
|
25 jul 2016 12:10 |
|
|
rens914
|
Re: RINGring ..... wake up!
Zo, dat is heftig op dat kart circuitje. Moet wel heel eigenaardig gegaan zijn.
_________________________________________ speed costs money, how fast do you want to go ?
Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.
|
25 jul 2016 13:28 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: RINGring ..... wake up!
Iemand nam 2x de verkeerde afslag (tussen de pionnen door) en kwam zodoende tegen de rijrichting in ophet uitgezette parkoer terecht. Hij had het niet in de gaten dat hij tegen het verkeer in reed en na een meter of 10 kwam ik er aan en reden we bijna frontaal met zo'n 50 km p/u op elkaar in. Ik heb hem nooit aan zien komen, daar snap ik nog steeds niks van . Ik ben nog zelf uitgestapt, hij ook, alleen kreeg ik het na een paar minuten steeds benauwder en pijn in m'n linker hand. In het Ziekenhuis van Lelystad bleek later dat ik m'n borstbeen finaal doormidden had gebroken en en breuk in een van de botjes van m'n linkerhand. Waarschijnlijk had ik m'n 4 puntsgordel niet strak (genoeg) gezet waardoor de sluiting omhoog is geschoven door de klap. Was inderdaad een zeldzaam ongeluk, wat nog nooit eerder was voorgekomen.
|
25 jul 2016 13:47 |
|
|
rens914
|
Re: RINGring ..... wake up!
Pfffff, dat is idd heftig. 2 x 50 is toch ook 100 zeggen ze altijd. ik ben met 200 in pouhon rond gegaan en uiteindelijk in het toen nog grind terecht gekomen. Behalve kromme schijven, kapotte spoiler en veel lakschade had ik niets. zo kan het verkeren.
_________________________________________ speed costs money, how fast do you want to go ?
Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.
|
25 jul 2016 15:24 |
|
|