Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 22:53



Antwoord op onderwerp  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Boxster 986 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Boxster 986
Dat is bij een boxster ook ongeveer zo. Ben nu 3uur bezig geweest, maar het was vooral zoeken naar de makkelijkste manier, met zo min mogenlijk onnodige demontage. Als je eenmaal weet hoe t zit. Lukt t zeker in een uur minder.. mss zelfs anderhalf uur.


07 jul 2016 0:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Boxster 986
Het pakjes feest is nog niet over! Vandaag de nieuwe aircopomp binnen gekregen.
Afbeelding


07 jul 2016 16:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Boxster 986
En de laatste delen zijn klaar bij de straler.

Kijken of ik aankomende week tijd kan maken alles weer in elkaar te zetten.
Afbeelding

Afbeelding


10 jul 2016 0:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Boxster 986
Na lang stil liggen wordt het tijd het project weer op gang te helpen.
Vandaag dus vrij gepland van t werk en begonnen met opbouw van de motor.

De nieuwe pakkingen, keerringen, bougiegatbuisjes, motorsteun enz.
Afbeelding

Afbeelding

Kleppendeksels en oliepompen er weer op.
Afbeelding

Dynamo en stuurpomp, bobines en rollen + spanner multiriem gemonteerd
Afbeelding

En de nieuwe aircopomp, stuurvlloeistoftankje enz gemonteerd.
Afbeelding

Alle pakkingen en keerringen zijn vervangen (niet alles op foto)
Carterontluchting enz zit er ook allemaal weer op.
Rest nog:
-IMS lager vervangen
-vliegwiel+koppeling monteren
-gasklephuis monteren
-versnellingsbak en motorsteunen monteren.

Dan kan hij er weer in :)


02 aug 2016 23:37
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Boxster 986
Wauw knap zeg om dit zelf te doen :thumleft:
Zal straks extra veel vertrouwen en plezier geven als je er weer lekker mee kan rijden :drive: :ba:

Groeten e


03 aug 2016 6:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Boxster 986
Ik heb dit hele Topic nog eens doorgelezen.
Respect!!!!!!!

Ben gezond jaloers op mensen die zo handig zijn en het dan ook nog leuk vinden om te sleutelen


03 aug 2016 7:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: Boxster 986
Whow. Lijkt wel weer nieuw. Ziet er top uit. Ga je het ims zelf doen? Had ook al zitten kijken, maar je bent best wel veel speciaal gereedschap nodig. Met het nodige prijskaartje.

Maar :res: hoor :thumleft:
_________________________________________
6 platte groeten, René


03 aug 2016 9:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Boxster 986
Dank heren!

@Jens, speciaalgereedschap is allemaal niet zo spannend. De timmingtools voor de nokkenassen had ik al zelf gemaakt en heb vanmiddag een trekker gemaakt voor het lager.
Deze ook gedemonteerd en de nieuwe in de vriezer gelegd (had ik gister al willen doen, maar vergeten). Dus morgen kan de nieuwe erin.

Overigens bleek mijn lager (na 195000km) in absolute Nieuwstaat.
Maar terug zetten doen we niet aan, dus fijn een nieuwe erin. (Hij ligt er nu toch uit en de nieuwe lag al klaar)

Blokeerstiften voor de as gemaakt. 1 zie je nog uitsteken, de andere zitten er al ingedraaid.
Afbeelding

Lager gedemonteerd
Afbeelding

Oud en nieuw naast elkaar
Afbeelding

Vandaag ook laatste delen aan de motor gedemonteerd zoals inlaat, gasklep enz.


Afbeelding

En de nieuwe voorste motorsteun

Afbeelding


03 aug 2016 22:07
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Boxster 986
Goed bezig!

Toen mijn ims vervangen werd was die niet in nieuwstaat. Had toen maar 95k gelopen. Toch een fijn gevoel dat er een vers lager in zit :)
_________________________________________
Boxster S '04


04 aug 2016 17:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Boxster 986
Ziet er goed uit hoor! Gaaf dat je dit allemaal zelf kunt. Leuk om dit topic te volgen


04 aug 2016 19:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Boxster 986
Jens01 schreef:
Das waar. Maar Resto gaat zijn geheim natuurlijk niet verklappen wat ze nou exact doen.


Resto heeft de mosterd natuurlijk ook ergens gehaald! Ik schat zo ergens over het Kanaal.


Laatst bijgewerkt door Kheldar op 04 aug 2016 21:20, in totaal 1 keer bewerkt.



04 aug 2016 20:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: Boxster 986
[quote="Martinos"]Dank heren!

@Jens, speciaalgereedschap is allemaal niet zo spannend. De timmingtools voor de nokkenassen had ik al zelf gemaakt en heb vanmiddag een trekker gemaakt voor het lager.
Deze ook gedemonteerd en de nieuwe in de vriezer gelegd (had ik gister al willen doen, maar vergeten). Dus morgen kan de nieuwe erin.

Overigens bleek mijn lager (na 195000km) in absolute Nieuwstaat.
Maar terug zetten doen we niet aan, dus fijn een nieuwe erin. (Hij ligt er nu toch uit en de nieuwe lag al klaar)

Ik heb me helemaal suf zitten lezen over het hoe en wat over het falen van het IMS lager.

De enige zinnige uitleg vond ik op "pedro's garage" het lager slijt niet door hard rijden. Meer door te weinig rijden Of door oa slecht onderhoud. Als olie te oud wordt, veranderd het in een bijtende vloeistof en zal het seal " opvreten" als het seal weg is wordt het lager niet meer gesmeerd. Als de motor loopt, "slaat" hij de olie van zich af (centrifugaal vliegende kracht) en zal ook weing of geen smering geven. Mijn persoonlijke mening is dan ook als het lager geinspecteerd wordt, dat niet het seal moet worden weggehaald.

Dat jouw lager nog goed was, betekend dat hij goed gebruikt is en toch op tijd zijn olie wissel heeft gehad. (Of tussentijds al eens vervangen is)

Als je klaar bent, wil ik jouw tools wel overnemen/ huren oid. Het lager zelf is volgens mij niet zo duur. Door jouw DIY heb ik idd zelf ook zoiets, dat kan ik zelf ook. Ik kan tenslotte ook een LS2 met mijn ogen dicht in elkaar zetten.

Maar ga zo door. Ik volg je op de voet :thumleft: :thumleft: :drive:
_________________________________________
6 platte groeten, René


04 aug 2016 20:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Boxster 986
De seal weghalen is inderdaad een no go als je het mij vraagt.
Mijn motor was verder ook erg mooi schoon van binnen. Dus ik vermoed dat hij altijd keurig zijn oliewissels gehad heeft.

Mijn tools lenen is geen enkel probleem! Het lager heb ik besteld bij rosepassion voor 200,- ;)

Vanmorgen IMS lager uit de vriezer gehaald en gemonteerd. Door dat hij gekrompen is van het invriezen, valt hij er bijna als vanzelf in. Tikje met een kunstofhamer was voldoende.

Afbeelding
Achterste krukaskeerring vervangen
Afbeelding

Nieuw vliegwiel en koppeling gemonteerd;
Afbeelding
Afbeelding

Nieuwe stoppen in de motor
Afbeelding

Daarna bak gemonteerd en de motor weer in de autogehangen.
2fotos tijdens het inhangen. Meer ben ik vergeten te maken...

Afbeelding
Afbeelding

Alles weer gemonteerd en aangesloten, vloeistoffen gevuld en starten maar! Was ff spannend natuurlijk, maar loopt weer als een zonnetje!

Morgen de boel ontluchten enz en proefrijden. :) Eindelijk weer eens stukje sturen in de Boxster!


04 aug 2016 23:56
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Boxster 986
Gewoon heel veel :res:


05 aug 2016 0:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex Boxster 986 2.5
Ede
Bericht Re: Boxster 986
+1 wat mij betreft!
Wat knap @Martinos dat je dit voor elkaar hebt gekregen!
Wat zal dat een genoegdoening geven, als die auto straks weer vlekkeloos rijdt; diep respect!
Van harte proficiat met het resultaat.

:cheers: :cheers: :cheers:


05 aug 2016 8:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Boxster 986
Dank heren! Scheelt natuurlijk wel dat ik monteur van beroep ben en over een mooie werkplaats met gereedschap beschik ;)

Neemt niet weg dat de. Porsche voor mijhelemaal nieuw is. (Aangezien ik normaal enkel Italiaans doe), maar ik moet eerlijk zeggen, dit beviel me wel. Sleutelt prettig, weinig vastgerot, alles gaat relatief makkelijk enz...

Aankomende week probeer ik ook nog even tijd te maken voor de schokdempers en wielen, dan is ze technisch voorlopig even klaar! Dan genieten van de auto in Italië en na de zomer het uiterlijk aanpakken


05 aug 2016 9:35
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Boxster 986
Top dat je dat zelf allemaal zo kan. Leer je ook echt hoe het allemaal met elkaar verband houdt. De probleempjes. En hoe het te tweaken is ...

Ik sprak in een vorige post over de mosterd ... Dit is de mosterdpot

Eigenlijk verplichte lectuur voor eenieder met een 986, 996 of 997.1 ;)


06 aug 2016 0:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: Boxster 986
Kheldar schreef:
Top dat je dat zelf allemaal zo kan. Leer je ook echt hoe het allemaal met elkaar verband houdt. De probleempjes. En hoe het te tweaken is ...

Ik sprak in een vorige post over de mosterd ... Dit is de mosterdpot

Eigenlijk verplichte lectuur voor eenieder met een 986, 996 of 997.1 ;)


Sodeknots wat een verhaal, maar zeeeeeer leerzaam :thumleft: ga het later nog eens op mijn gemak lezen. Heb het even vlug door gelezen, maar kon zo gauw niet er uit halen wat BV een Resto nou doet. Een low temp. Thermostaat zie ik wel, maar om de flow te veranderen moet dus je blok uit elkaar??

@martinos (al meende ik ergens te lezen dat je Martijn heet??) wat heb je eigenlijk met de AOS gedaan. Heb je die ook vervangen of heb je die laten zitten? Als de motor er uit is, is het een makkie om hem te vervangen en ze zijn niet duur.

En een aos failure sloopt ook je motor. Vaak kondigen zich deze aan dat je motor erg rookt vooral bij iddle.

Voordat ik bij mijn huidige 996 ging kijken, was ik ook bij 1 wezen kijken met een defecte motor. Een vlugge inspectie leerde mij, dat deze een hydrolische slag had gemaakt. (Olie zeek letterlijk uit de uitlaat) oftewel een totale aos falen bij lopende motor.

Die jongen was nog in dromenland en wou nog 14k voor dat ding hebben. Had toen resto gebeld met het verhaal. Min.€7k tot aan €12k reparatie. :uh:

Edit nog even. Waar heb jij je blok mee gereinigd? Ontvetter, remmenreiniger oid?
_________________________________________
6 platte groeten, René


06 aug 2016 12:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Boxster 986
Niet de flow veranderen, wel de relatieve locatie van de thermostaat tov motorblok wordt gewijzigd. Hartech gaat daar geloof ik ook dieper op in. Maar in principe is de wijziging geen rocket science en algemeen bekend en toegepast door de specialisten.

Denk dat het blok niet uit elkaar moet. Enkel wat koelwaterleidingen rerouten. Rondom de thermostaat.

Op de Resto website staat zelfs een plaatje dat het principe demonstreert.

Een van de belangrijkste veranderingen ah blok zijn oa. de andere plaatsing van de oliesproeiers in bank 2. Deze zorgt dat koeling en smering wordt voorzien op de werkzijde van deze cilinders ipv andersom.

Peize heeft ook een heleboel.info op zijn website staan. Waaronder aanpassen oliesproeiers en dat ze bij lage oliedruk ook smering voorzien.


06 aug 2016 12:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Boxster 986
Interessante info! Daar ga ik me eens in verdiepen. Dank voor de link!
Het zal niet heel moeilijk/spannend moeten zijn, want volgens mij doen ze het bij resto in 1 dag, met de motor in de auto.

@Jens. Ik heet idd Martijn ;)
De AOS heb ik verlaten voor wat het was. Deze was prima in orde, geen rook bij starten enz.
Heb het wel overwogen, maar aangezien hij goed is en hij in de auto relatief makkelijk te wisselen is mocht hij kapot gaan, heb ik m laten zitten.

Vandaag de voorste schokdempers vervangen voor koni FSD.
Helaas kwam ik nog wat oud zeer tegen, wat gelijk opgelost moest worden. (Vandaar dat ik met uitlijnen maar net binnen de marges viel op het einde van mijn stelbereik)
Het bleek nl dat de bovenste veerschotel/veerpootlager krom was. Vermoedelijk is er ooit een drempel of stoeprand over het hoofdgezien, en is daar hard op gereden. Gevolg; klap gaat via de schokdempers op de veerschotel die vervolgens krom gaat.

Daarbij moest dus meteen gekeken worden naar Evt gevolg schade. Afgezien van een iets rond staande schotel, niets aan de hand gelukkig! Na de boel hersteld te hebben de konis eronder. :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook de nieuwe wielen aan het passen geweest. Dat gaat vrijwel probleemloos passen!
Voor de voorwielen had ik langere bouten nodig (die ik vanmiddag opgehaald heb) en voor achter bleken ze de zelfde lengte te moeten hebben als de originele. Daarvoor moet ik dus nog even nieuwe halen.
Ook het naafkapje van mijn andere wielen past net niet... nog even opzoek naar een andere oplossing dus.
Tot slot valt nu pas op hoe hoog ze op de wielen staat.... even kijken of t nog wat na zakt als ik ga rijden, maar anders komen er ook andere veren onder.

Afbeelding
Afbeelding


06 aug 2016 22:59
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht Re: Boxster 986
Gaaf. Als je een foto hebt met die wielen eronder. Show me! (Op de goede hoogte zeg maar)
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


07 aug 2016 8:56
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: Boxster 986
Waanzinnig mooie wielen. Staat hem erg goed :thumleft: mijn 2.7 stond ook zo hoog op zijn poten. Vond dat ook een erg rot gezicht. De boxster met de 3.4 had poten van een boxster S. Die stond al wat lager. Ik heb deze toen rondom vervangen voor een KW schroefset omat ik er slalom mee doe.

Heb je toevallig de hoogte van de veer opgemeten. Kan ik wel eens meten of die van een S korter zijn. En ben je in diameter van je band met velg gelijk gebleven t.o.v. Origineel? Boxsters maar ook 996 staan standaard wat hoog op de poten. Persoonlijk vind ik dat de hele lijn vernaggelen. Let wel als je gaat verlagen dat hij ook wat stugger wordt. Met de Kw poten valt het me alles mee, maar heb wel verhalen ook hier gelezen, dat sommige het met een setje verlagingsveren het geen rijden meer vonden. Of je op blokken reed. Nu is de ene veer de andere niet en zal daar misschien ook nog wel verschil in zitten.

Maar een beetje zakken kan id geen kwaad voor de looks. Eerst maar eens een rondje rijden tot ze wat gesetteld zijn :drive:
_________________________________________
6 platte groeten, René


07 aug 2016 11:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Boxster 986
De hoogte van de veren heb ik niet opgemeten.. maar S veren zijn hoe dan ook korter (zakt er als het goed is 10/15mm mee)
En inderdaad wordt de auto normaliter stugger van verlagingsveren, maar dat komt doordat daarvoor gekozen wordt. Als je zou willen kun je veren laten maken die verlagen maar vrijwel gelijk zijn aan stugheid.

Ik zal idd eerst eens. Een rondje doen. Denk dat hij nog een eindje zakt. Hopelijk genoeg.

Ze stond nl zo:
Afbeelding

Oja de banden maat is gelijk gebleven aan wat het met de andere wielen was.


Laatst bijgewerkt door Martinos op 07 aug 2016 21:44, in totaal 1 keer bewerkt.



07 aug 2016 21:27
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Boxster 986
Niet verder laten zakken. Ik heb deze hoogte ook en dat is prima. Als je hem lager zet wordt hij optisch een beetje zwaarlijvig en hangt ie echt over zijn wielen heen. Maar dat is smaak uiteraard.


07 aug 2016 21:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Boxster 986
Vrijdagmiddag eindelijk tijd kunnen maken om de laatste puntjes te kunnen aanpakken die nodig waren om te kunnen (proef)rijden.
Aan de achterzijde de koni's gemonteerd, koelsysteem afgevuld en ontlucht, koppeling ontlucht en dashboard (tellers) weer ingebouwd na aansluiten van de Boordcomputer hendel (moet ik enkel nog laten activeren bij de dealer)

Spannend was het wel om er de eerste km's mee te maken!
Maar al snel leek alles goed te lopen, de sturen en er geen gekke bijgeluiden te zijn!
Wat een enorm feest, en wat is de auto er van opgeknapt! (hoewel hij al super reed) Rijd nu vele malen beter, geen geklapper meer in de ophanging, stationair en lage toeren loop veel mooier, geen trilling meer van het vliegwiel, geen vibratie meer van de motorsteun, enz.

De eerste 130km zit erop!
De koni's bevallen tot dusver erg goed, comfortabel tijdens cruisen, maar sportief en strak wanneer je een sportievere rijstijl aan neemt. een enorme vooruit gang!
Aankomende week nog de airco afvullen en uitlijnen dan is ze klaar voor de vakantie over 2 weken (waar ze mee mag naar sardinië :D )

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Martinos op 05 sep 2016 13:58, in totaal 1 keer bewerkt.



05 sep 2016 7:59
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.