Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 7:39

Antwoord op onderwerp  [ 220 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
OS 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
993 4S
Bericht Re: OS
Ik gok dattie een sportschool gaat beginnen.

09 aug 2016 14:16
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Of een sportbar...

Of een snuif in....

Of zo

09 aug 2016 14:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Hij gaat verder met ringsteken.......... :mrgreen:

09 aug 2016 14:24
Profiel WWW
We kunnen er gelukkig grappen over maken maar triest is het wel...

Een biersponsor van een feesttent waar de atleten wel mogen opdraven na het behalen van een medaille

Enorme rijen voor de McDonalds wat ook niet echt als gezond aangeschreven staat (en bovendien niet te vreten is)

Het is weer lekker Hollands calvinistisch met dubbele moraal.

09 aug 2016 16:22
Profiel
Moderator
PF #57
giulia schreef:
Het is weer lekker Hollands calvinistisch met dubbele moraal.

Want jij weet wat de reden is dat hij is weggestuurd?

09 aug 2016 16:47
Profiel
Ja...wat ik nu in diverse media heb gelezen en wat ook door NOC NSF is bevestigd is dat hij "wat" heeft gedronken terwijl daar geen expliciet verbod op staat. Ook Bauke Mollema heeft bevestigd dat er geen verbod op alcohol is tijdens de spelen (los van de vraag of het verstandig is)

Ik mag toch aannemen dat de NOC NSF niet om de waarheid heen gaat draaien?

09 aug 2016 17:31
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Laten we nou maar ff afwachten tot Yuri zelf wat naar buiten brengt....
De stemming is nu 50/50 ongeveer alhier.

09 aug 2016 17:35
Profiel
964 c2
Den Haag
giulia schreef:
Ik mag toch aannemen dat de NOC NSF niet om de waarheid heen gaat draaien?

:lol:
Je vertrouwen is groot. :thumleft:

Afgaande op uitspraken van andere sporters die ik vandaag heb gehoord:
Er is geen formeel verbod op het drinken van alcohol onder de sporters.
Er is geen formeel verbod op het verlaten van het olympisch dorp.

Het verhaal dat hij slechts het dorp is uitgeweest, de stad in, en daar een paar biertjes heeft gedronken, en vervolgens daarvoor naar huis is gestuurd klinkt dus in mijn oren onnozel.
Dat er onderling (Yuri en NOC NSF), vooralsnog, is afgesproken er op dit moment (tijdens de spelen) geen nadere details over te geven snap ik wel.
Mocht het echte verhaal zijn dat het 2 biertjes waren en een klein lijntje, dan een terechte maatregel wat mij betreft.

09 aug 2016 17:40
Profiel
LEEUWARDEN
Hij heeft er in ieder geval een mooie avond aan over gehouden????
Als het zo is dat hij heeft gedronken en gerookt zal het toch wel zo zijn dat na een aantal biertjes en trekjes de gedachte bij hem loskomen is dit wel verstandig? doe ik hier wel goed aan? Waarna hij het besef zou hebben gekregen toch tijdig huiswaarts te keren.
Kan me dus niet voorstellen dat het om een paar biertjes en een sigaretje alleen gaat.

Hij heeft idd aangegeven met een reactie te komen en ik mag toch echt hopen dat de waarheid naar bovenkomt. Daar hebben volgens mij ook de atleten recht op (bijv. Bletterman die zich ook had gekwalificeerd) die thuis moesten blijven daar de persoon in kwestie de voorkeur kreeg.
Ook geeft een verhelderend verhaal naar al die personen die nu nog bezig zijn met hun spelletje en dat het geen angsthazen worden.

09 aug 2016 18:50
Profiel
996 C2, 944 RS-style
Ik vermoed het volgende: bij terugkomst in het olympisch dorp zal de delegatieleiding hem gevraagd hebben om een drugstest te ondergaan, wat hij geweigerd heeft.

09 aug 2016 19:07
Profiel
Amsterdam
Heeft u insite information?

09 aug 2016 19:19
Profiel
996 C2, 944 RS-style
Nee enkel een wilde gok. Aangezien beide partijen zo hard bezig zijn de lippen stijf op elkaar te houden. NOC NSF heeft geen hard bewijs en Yuri geen sluitende verklaring dat hem vrijspreekt.

09 aug 2016 19:30
Profiel
Amsterdam
We gaan het zien en luisteren, ik wacht nog ff met commentaar, dat doet de halve wereld al, alsof ze er bij waren....... :oops:

09 aug 2016 20:12
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Hij kwam dus om 6 uur lam en met veel lawaai thuis. Onhandig zullen we maar zeggen.

09 aug 2016 20:19
Profiel
Amsterdam
Dat wel natuurlijk....
Als dat zo is..... :?:

09 aug 2016 20:23
Profiel
996 C2, 944 RS-style
Van alletwee de kanten dom ...

09 aug 2016 20:43
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Als hij tegen de afspraken in buiten het dorp gaat met alle risico's van dien die men wilt uitsluiten, dan is wegsturen zondermeer terecht. Ook al heeft 'ie geen druppel op. Als je dergelijke discipline niet kunt opbrengen verdien je niet eens een olympische plak!
Als je weet hoeveel serieuze sporters er zijn die op het randje van internationale prestaties balanceren, en niet mogen omdat er bijvoorbeeld een limiet is gesteld op aantallen deelnemers oid. (en dan praat ik als direct betrokkene bij sporten op internationaal niveau), dan is het voor de sport een must dat dergelijke pannenkoeken het veld ruimen. Voor de gratie van de sport en jammer voor de persoon in kwestie. Dus eigen schuld, wieberen en niet huilie doen. Hij had zelf een keuze, en die heeft 'ie gemaakt. Hij heeft klaarblijkelijk niet gekozen voor de sport...

09 aug 2016 21:00
Profiel
Amsterdam
U is geinformeerd?

09 aug 2016 21:26
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Nee, niet over Yuri, maar wel over ander sporten op internationaal niveau. Als je geen discipline kunt ophoesten op serieus met je sport om te gaan, dan moet je er ook niet aan beginnen.
Zodoende maakt het wat mij betreft niet uit of hij gedronken, gesnoven heeft of iets anders... Dat hij zich niet aan EEN belangrijke afspraak gehouden heeft is wel helder.

09 aug 2016 21:44
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Volgens mij gaat het altijd nog om de prestaties die iemand levert en niet of hij zich houdt aan allerlei opgelegde regeltjes. Het is ook geen misdaad wat die jongen gepleegd heeft. Zijn hele leven heeft hij gegeven voor de sport en dan zal één of andere persoon wel even bepalen wat hij wel of niet mag en uiteindelijk mag vertrekken. Autoritair gedrag. Yuri kwam van ver en kan me er wel iets bij voorstellen dat hij het wilde vieren. Maar Nederland moet weer het braafste jongetje van de klas zijn en zich geroepen voelen om er zware sancties aan vast te binden daar waar Rusland weer totaal anders met zijn sporters omgaat. Vind het dus zeer overtrokken.

09 aug 2016 22:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Nederland
Op zulk hoog niveau van sport hoor je je in mij optiek ook als zodanig te gedragen. Je overwinning vieren oké, maar zolang de finale nog niet is geweest moet je je inhouden. Als hij zich die twee weken niet kan inhouden, is het gewoon een watje. Een verantwoordelijkheid waar hij zelf voor kiest.
En dan is NL van zich zelf al een watjes land wat discipline betreft. Hier mag doorgaans echt alles.
My 2p.
Ga nu weer lekker turnen kijken... :wink:

09 aug 2016 22:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Nederland
Als het louter om prestaties gaat, moet je epo ook weer toelaten.

09 aug 2016 22:54
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Ik snap niet waarom gerefereerd wordt aan een dubbele moraal. Daarvan zou sprake zijn als er verschillende regels zouden gelden voor verschillende personen. Daarover heb ik niets gehoord of gelezen. Je kan het eens of oneens zijn met de afspraken die er gemaakt zijn, prima. Maar dat doe je vooraf, en niet achteraf. Als je je wel committeert aan de afspraken, en ze vervolgens niet naleeft, dan is het m.i. terecht dat je de consequenties gepresenteerd krijgt.
Dus dat heet dan kennelijk "politiek correct". Dat zal dan wel. Maar verplaats je maar eens in de atleet die niet meemocht omdat Van Gelder de selectie haalde. Topsport komt met discipline. Meedoen in een Nederlandse selectie betekent dat je je committeert aan afspraken. Als je dat niet kan of wil, moet je er niet aan beginnen.

Enne.... Vergelijken met de Russische moraal is wel het laatste wat ik zou doen.....

10 aug 2016 6:53
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Tuurlijk wil je geen Russische praktijken maar dat was ook niet de insteek van mijn vergelijk. Mocht dit de waarheid zijn en het gaat om het drinken van een paar biertjes dan blijf ik het zwaar bestraft vinden. Reglement of niet. Ik ga er daarom ook vanuit dat er binnen een paar dagen een aantal andere feiten naar buiten zullen komen.

10 aug 2016 9:51
Profiel
993 4S
Met de feiten die er nu liggen is het in ieder gevel veel te zwaar bestraft.
Van Gelder heeft niemand benadeeld, behalve dat er misschien een paar sporters om 6 uur wakker geworden zijn.
Who cares?
Van Gelder is de James Hunt van het turnen, barst van het talent en heeft het ongelofelijk ver geschopt ondanks zn te kort komingen.
En dan stuurt zon Hendriks hem op het belangrijkste moment van zn leven naar huis voor zon akkefietje.
Hoop dat Van Gelder dit domme besluit door de rechter gaat laten toetsen :salut:

10 aug 2016 10:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 220 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende