Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 8:38

Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
"Mesh Grill" 997 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht "Mesh Grill" 997
Ik zag op het net foto's van de 997 met gaas achter de bumper openingen, "mesh grill" schijnt dat te heten. Zwart of RVS, ik vond het wel mooi staan op het eerste gezicht. Maar bovenal hou je rommel en steenslag weg bij je radiatoren (heb op mijn vorige 996 de airco condensor moeten vervangen als gevolg van steenslag, zondegeld)

Is er iemand die hier ervaring mee heeft, of weet waar iets fatsoenlijks te koop is? Er is op JijBuis een yank die met spullen van HomeDepot e.e.a. in elkaar knipt en knutselt voor een paar Dollar, maar Bob woont hier niet (de Bouwer) dus ik zoek iets kant en klaar, of beter nog, een bedrijf die dat netjes kan monteren.

Ik hoor het graag!

06 aug 2016 10:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: "Mesh Grill" 997
Gitter vor den Kühlerschächten 977 -> http://www.steffan-sportwagenservice.de ... echte.html

06 aug 2016 11:33
Profiel
Moderator
PF #57
Handig joh die zoekfunctie :wink: http://www.rennline.com/Front-Bumper-Wi ... .95/BLACK/

06 aug 2016 12:30
Profiel
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Wat een geld nog voor een stukje gaas.. pff

06 aug 2016 14:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Beter duur dan niet te koop, zei mijn opa in dit soort gevallen.

06 aug 2016 14:51
Profiel
964 c2
Den Haag
Lijkt me niet zo moeilijk zelf te fabriceren toch? :roll: (als je kopen te duur vindt.)

06 aug 2016 15:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Had idd al aantal links gevonden buiten NL waar een en ander te koop is (middels zoekfunctie dank voor de tip:-)
Had de hoop dat iemand hier zoiets al een keer in NL had laten doen, ergens. Gewoon zo'n set op internet bestellen gaat het niet worden, bumper eraf en zo.

Hoop dat er zich nog iemand meldt..

06 aug 2016 23:58
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4s Bmw x3 Citroen c3cabrio
Autun Frankrijk
Hallo
Ik heb zelf een 996 4S, met van die turbo bumpers. Veel last gehad van vuil tussen de condensor en radiator. Heb ik opgelost door a) de bumper te demonteren b) bij de bouwmarkt fijn aluminium gaas te halen. C) een sjabloon te knippen uit karton d) het gaas op maat te knippen e) het gaas spuiten met zwarte verf f) het gaas vast te lijmen met transparante lijm. Werkt perfect. En niet duur. Ben je een middagje mee bezig.
Succes! :salut:

07 aug 2016 16:54
Profiel
Moderator
PF #57
Afbeelding :mrgreen: :thumleft:

07 aug 2016 18:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
aluminium wat je nadien zwart spuit heeft heel snel last van steenslag; tenzij je plastidip of ander vloeibaar rubber gebruikt.
beter nog om kant en klaar zwart gekleurd PVC honingraat te gebruiken.

08 aug 2016 9:12
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4s Bmw x3 Citroen c3cabrio
Autun Frankrijk
Ik heb een mesh van plastic geprobeerd, maar dat is moeilijk in vorm te houden.

08 aug 2016 9:53
Profiel
PorscheForum Junkie
gewoon langs de binnenkant van de bumper vastmaken aan de bestaande inserts met vier mini zip ties ...

Afbeelding

08 aug 2016 12:34
Profiel
964 c2
Den Haag
http://www.autostyle.nl/catalogus/carro ... egaas.html

08 aug 2016 15:32
Profiel
PorscheForum Rakker
dpRide schreef:
gewoon langs de binnenkant van de bumper vastmaken aan de bestaande inserts met vier mini zip ties ...

Afbeelding

Ziet er goed uit. Heb je ook een foto van een rooster in gemonteerde toestand?

09 aug 2016 20:35
Profiel
PorscheForum Junkie
nog één tip: neem geen fijnmazige gaas want dan gaat veel van de broodnodige koeling verloren !

Afbeelding

10 aug 2016 7:43
Profiel
964 c2
Den Haag
Ik vind dat van jou eerlijk gezegd al vrij 'dicht'.

10 aug 2016 8:33
Profiel
PorscheForum Junkie
sinds het gaas gemonteerd is een jaar geleden, waarbij de radiatoren goed schoongemaakt zijn, blijft de watertemperatuur tijdens het rijden netjes op 80-85°C 'hangen' en klimt deze alleen nog naar 90°C bij warm weer in de file.

10 aug 2016 14:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Heb inmiddels van "The Gugt" vernomen dat het toch niet zo goed is als het lijkt. Troep komt er toch in, kleinere deeltjes, maar je kan er niet meer bij om het eruit te halen zonder de bumper te demonteren. Goed punt, toch maar heroverwegen dan....

11 aug 2016 23:40
Profiel
PorscheForum Junkie
oh ja, da's dan zeker niet waarom het er af fabriek op zit bij een GT4, GT3, GTR RS

onze auto's worden in de meest barre omstandigheden getest, dus in onze koude kikkerlanden gaat zo'n motor niet warm lopen van een gaasje ervoor.
sinds ik ze gemonteerd heb haal ik bij het poetsen met regelmaat grote stukken bladeren, papier, ... weg van het gaas; dat zou anders gewoon in het gapende gat verdwijnen.
en ja, je moet bij ELKE onderhoudsbeurt de bumper demonteren om de radiatoren schoon te maken, want dat moet volgens de voorschriften sowieso gebeuren.

12 aug 2016 6:49
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ]