Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 6:31

Antwoord op onderwerp  [ 220 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
OS 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: OS
Ik dacht nog...zal ik het zeggen? :mrgreen:

18 aug 2016 12:21
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Traveller69 schreef:
En brons bij het vrouwenboksen is ook al zeker. Rare sport, maar wel mooi dat een Nederlandse zo ver komt. Hopelijk kan ze nog een ander kleurtje aan de medaille gaan
Zo'n groot toernooi met zoveel wedstrijden, doe dan gewoon nog een wedstrijd om de 3e en 4e plek. :scratch:

En wat als je in de halve finale knock out gaat? Dan mag je een paar weken niet boksen :wink:

18 aug 2016 12:30
Profiel
964 c2
Den Haag
Dan heb je dus geen brons, want je bent dan minder goed dan degene die in de andere halve finale verliest maar blijft staan. :salut:

18 aug 2016 12:58
Profiel
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Ik vind het ook raar, maar wel mooi voor haar. En ik heb die regels niet verzonnen.

18 aug 2016 13:16
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Ronaldo schreef:
Dan heb je dus geen brons, want je bent dan minder goed dan degene die in de andere halve finale verliest maar blijft staan. :salut:

Bijzondere redenatie.

18 aug 2016 14:04
Profiel
964 c2
Den Haag
Waarom? Wat vind je er bijzonder aan? :scratch:

Je hebt 2 halve finales, de verliezers daarvan zijn dus i.i.g. 3 en 4.
Bij de meeste sporten strijden die personen of teams dan daarna nog wie er 3 is en wie 4. Bij boxen zijn ze allebei nr.3.
Jij komt met een argument dat wellicht iemand KO gaat in een halve finale en daarom die wedstrijd om 3 & 4 niet kan doen.
Bij andere sporten is het toch ook zo dat als men, door welke reden dan ook (blessure, etc), die wedstrijd dan niet kan spelen, de andere gewonnen heeft en derhalve 3e eindigt?

Dat ik ze het allemaal gun, en dat de regel nou eenmaal de regel is, is niet m'n punt.

18 aug 2016 15:03
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Jammer... België hoort niet thuis in de hockeyfinale. Nederland trouwens ook niet... Nu is er niet echt veul an. :?

18 aug 2016 22:41
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Ronaldo: je hebt helemaal gelijk schat :mrgreen:

18 aug 2016 23:10
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Lekker dan, zit Epke daar om uit te leggen waarom hij geen medaille heeft. Oprecht jammer... Ook jammer dat een coach met een klein pikkie Yuri naar huis heeft gestuurd.:evil: ik snap er echt niks van dat die mislukte coach daar nog rondloopt. :scratch:

19 aug 2016 0:11
Profiel
996 C2, 944 RS-style
MickRS schreef:
Jammer... België hoort niet thuis in de hockeyfinale. Nederland trouwens ook niet... Nu is er niet echt veul an. :?

En Argentinië wel? Enkel verdedigen en dan loeren op die strafcorner of counter? Vond er idd niks aan.

19 aug 2016 5:10
Profiel
Moderator
PF #57
MickRS schreef:
Jammer... België hoort niet thuis in de hockeyfinale.

Wat een BS. Hebben zich door inzet en teamspirit geplaatst. Meer dan terecht.
Wie hoort er volgens jou dN in de finale? De nrs 1 en 2 van de wereld ranglijst? :scratch:

En Epke heeft geen medaille omdat hij uit de rekstok is gelazerd. Eeuwig zonde, kan hij niemand de schuld van geven ( doet hij gelukkig ook niet). En Yuri kan alleen zichzelf de schuld geven. Of de coach nou de slimste oplossing gekozen heeft vraag ik me af. Maar 'mislukte coach met een klein pikkie'? Onderbuikgevoelens uiten lucht lekket op maar geeft nou niet aan dat je enige kennis van zaken hebt....

19 aug 2016 5:40
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Dus jij weet dat hij een grote pik heeft? :res: :mrgreen: :mrgreen:

19 aug 2016 7:15
Profiel
Moderator
PF #57
Kennis van zaken Enguess. Geen inside knowledge... :twisted: :D

19 aug 2016 7:57
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Idd MickRS wat een onzin. De teams die hebben gewonnen zijn door naar de finale. Daar was weinig op af te dingen. Volgens mij is het spel zo bedoeld. En Yuri heeft het over zichzelf afgeroepen. Moeilijker is het niet lijkt me

19 aug 2016 8:36
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
horn schreef:
Onderbuikgevoelens uiten lucht lekket op maar geeft nou niet aan dat je enige kennis van zaken hebt....

Ach, sport is emotie! Sinds wanneer heeft kennis van zaken daar nou iets mee te maken...? :mrgreen:

19 aug 2016 9:23
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Spannende wedstrijd bij het hockey.

19 aug 2016 23:33
Profiel
Moderator
PF #57
Shoot outs. Tegen de beste keepster vd wereld (die volgend jaar bij onze D1 onder de lat staat...)

19 aug 2016 23:38
Profiel
PF #911
België
Sneu jongens, die Britten verdienden het niet...
Ex: Elise S1 111S

19 aug 2016 23:44
Profiel WWW
:evil: f*ck hun cattenacio

19 aug 2016 23:48
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
KUUT... :evil: :(

Onze meiden waren zoveel beter... Maar je moet wel scoren. En niet blunderen in de verdediging. :?

En ik weet dat ik er geen verstand van heb, maar als oud hockeykeeper heb ik wel met respect naar de Britse keepster gekeken. Gewoon alle shoot outs pakken... :shock:

Verder ga ik mij nu bezatten. :(

19 aug 2016 23:56
Profiel
964 c2
Den Haag
Godspeed schreef:
Sneu jongens, die Britten verdienden het niet...

Wat een gel*l zeg.
Winnen is winnen. NL had 't betere spel, maar dan moet je 't wel afmaken.
Britten bleven doorgaan en hebben uiteindelijk verdiend goud.
(En ja, ik baal ook dat 't net mis ging)

NL had gezien 't spel tot de halve finale niet eens een medaille verdiend. :wink:

20 aug 2016 0:35
Profiel
Inderdaad K**T :twisted:
Maar ik vond onze keepster bij de shootouts eigenlijk ook wel een heldin, Schoonebroek??? (ben geen kenner)

Veldoverwicht, dominant en aantrekkelijk spelen, is geen garantie voor succes blijkt maar weer eens . Lijkt verdorie net als in het hedendaagse voetbal.
Laatste Europese wedstrijden van Ajax: zelfde verhaal. Achteroverleunen en wachten op foutjes van je tegenstander, hoe leuk is dat voor de (onpartijdige) toeschouwer? Dus niet. Stel dat beide partijen dat gaan doen? Dan komt op een gegeven moment geen hond meer kijken toch? Deze k*tbritten danken hun glans niet aan zichzelf maar aan het spel van Oranje! Ze hebben in de shootouts dankzij hun tactiek van een betere tegenstander gewonnen. Lekker dan en verdiend, dat dan weer wel. Maar mooi?

20 aug 2016 0:56
Moderator
PF #57
Sombroek. Joyce Sombroek. Waanzinnig goede keeper die het NL elftal deze OS een aantal keren in de race heeft gehouden. Maar Maddie Hinch is buitencategorie. Beter dan Sombroek. Ze wisten vantevoren dat de kans dat ze shootouts zouden winnen heel klein was. En als het betere team het dan toch op shootouts laten aankomen... Laatste goal GB was volledig onnodig, dubbele dekkingsfout en een blunder van deze zelfde Sombroek. Ik denk de enige waar ze deze Spelen op te betrappen is geweest, maar wel op het meest cruciale moment van de OS. Heel jammer, maar that's life.

20 aug 2016 5:27
Profiel
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Vanaf het begin van de wedstrijd had ik er vertrouwen in. Ik vond ze veel beter spelen dan GB. Maar het is geen verkiezing; doelpunten brengen de beslissing. GB 4 keer in de cirkel, 3 doelpunten. NL xx keer in de cirkel, 3 doelpunten. En dan hebben zij Hinch voor de shoot-outs.

Ik vond het rendement van de SC's erg laag (ook bij de heren). We blijven maar pushen. De tegenstanders weten het inmiddels wel. Veel suicide uitlopers, keepers op de goede plaats, enz. Waarom niet vaker een variant spelen? Deze finale van de vele SC's twee keer een variant (waarvan het schot van Paumen nog onbedoeld was ook), twee keer een goal.

BTW Ik heb een hekel aan shoot-outs. Is een soort loterij (tenzij je Hinch hebt). Liever wedstrijden om medailles verlengen met golden goal.

20 aug 2016 7:23
Profiel
Moderator
PF #57
Bij de heren tegen Belgie waren SC's een drama. Keeper was van OZ en kende Mink door en door. En toch maar steeds hetzelfde blijven proberen terwijl het precies 0 keer lukt (die ene goal ging er ook via de uitloper in). Onbegrijpelijk, ook gisteren. Caia is wat sc's betreft een one-trick-pony die je na een video van 5 minuten door hebt. Varianten, varianten... ik miste ze erg.

En ik ben juist wel fan van shootouts. Ik vind strafballen juist een loterij. Shoot outs vraagt meer vaardigheden. En je kan er uitentreuren op trainen. Maar dan moet je het onder druk ook nog wel kunnen (beetje penalty verhaal van voetbal).

NL hockey is op de OS een beetje het Ajax verhaal. Niet de punten, maar 'wel het mooiste spel laten zien'. Liever lelijk winnen dan mooi verliezen. My 2 pennies.

20 aug 2016 8:07
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 220 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende