Auteur |
Bericht |
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Ach. je hebt nog 7 jaar over van je 10 jarenplan...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
22 aug 2016 16:52 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Idd....ik moest hem alweer voor de derde x schorsen. Tijd gaat rap joh!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
22 aug 2016 19:55 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Weer even wat spulletjes gekocht en geregeld voor het projectje. Een paar mooie rode achterlichten, kan ik gaan kijken wat straks het mooist past. En van Porsche355 heb ik een puntlastang geleend, nu nog weer even tijd vinden/vrijmaken om hiermee aan de slag te gaan. Zo'n ding is zwaarder dan ik had verwacht....dus dat wordt waarschijnlijk een klusje voor twee!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
06 sep 2016 11:08 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Goed bezig. Ik zou de tang met bungee touw ergens in de dak of frame vastmaken dan kan je hem vrij bewegen en is hij niet zwaar
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
06 sep 2016 11:37 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Vaker sporten gozer...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
06 sep 2016 12:09 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Beide zijn goede oplossingen! Sporten gaat sowieso weer gebeuren, mijn frontspoiler moet nog wat kleiner nl. Maar ik denk dat ik gewoon mijn vader vraag, die vindt het ook leuk om mee te helpen!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
07 sep 2016 9:41 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Die vleesuitbouw even wegflexen..??
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
07 sep 2016 10:06 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Nooit frontspoiler verwijderen en achterspoiler laten zitten hè?! Is gevaarlijk...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 sep 2016 10:10 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Komt goed! Gaat denk ik ook een DIY-project worden!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
07 sep 2016 10:34 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
ik heb nog een veerbalans liggen, mag je lenen. is instelbaar van 5 tot 15 kg.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
07 sep 2016 12:17 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Bedankt André! Ik ga het eerst proberen met hulp en als dat niet goed gaat neem ik contact met je op!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
07 sep 2016 13:00 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Vandaag even een beginnetje gemaakt aan mijn versie van de RSR-achtige versteviging van de achtervering. Ik weet dat het niet nodig is met de gewone torsievering maar ik heb me laten vertellen dat dit beter is als je een schroefset monteert (iets wat ik ooit in de toekomst hoop te kunnen doen). En aangezien de achterbalk er toch nog niet in zit kan ik er nu mooi makkelijk bij! Weer lekker knutselen met karton en dan maar op maat maken. En zo moet het tussen de torentjes in gaan worden. Uiteraard komen er ook nog gaten in (voor de echte race-look) Mochten er nog tips, suggesties of op/aanmerkingen zijn dan hoor ik het graag.
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
05 okt 2016 23:02 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Ik weet helemaal niet van metaalwerk maar als leek vind ik dat je erg goed bezig bent
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
06 okt 2016 8:30 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Thnx Johann, ik wist/weet ook niet zo veel van metaal, maar wat ik wel ontdekt heb is dat je het gewoon moet doen en niet bang moet zijn om fouten te maken. Je kan namelijk altijd om hulp/tips/trucs vragen. En dat ga ik nu ook doen. De gaten die ik in de versteviging wil maken zijn uiteraard om gewicht te besparen....en het staat ook nog eens stoer! Mijn vraag is: hoe groot kun je de gaten maken zonder dat het werkstukje te slap wordt? Zelf zat ik aan het volgende te denken. Zou dit goed kunnen, in het achterhoofd houdend dat ik niet serieus met deze wagen ga racen. Maar dat het wel stevig genoeg moet zijn voor een schroefset. Of maak ik me nu druk om niks?
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
06 okt 2016 21:04 |
|
|
Jens01
Boxster 986 4.2 V8Lelystad
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Hangt er wel vanaf hoe dik dat plaatje is.
_________________________________________ 6 platte groeten, René
|
10 okt 2016 23:04 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Tja Jens....3mm, dat was idd wel cruciale info Maar goed, in afwachting van de antwoorden hier ben ik zelf ook maar even op onderzoek uit gegaan en heb even gebeld met SpeedService. Ik dacht zij bouwen racewagens dus zullen ze hier misschien ook wel antwoord op hebben en idd dat hadden ze!! Dus toen maar direct aan de gang gegaan. Eerst de steunen aan de zijkanten gedaan en de Mannesm. gatenzagen doen goed hun werk! Vandaag even het tussenstuk gemaakt en even proef-gepast en gaten getekend om te kijken of het een beetje oogt. Ik had eerst 12 gaten maar dit was echt veels te druk. En dan het ziet het er zo uit. Hopelijk morgen tijd om alvast te beginnen met lassen!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
11 okt 2016 23:08 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Netjes hoor
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
12 okt 2016 9:33 |
|
|
Jens01
Boxster 986 4.2 V8Lelystad
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Zeker netjes. Staat stoer. 3mm is niet superdik, maar aangezien er ook wel schroefsets worden gemonteerd zonder deze mod, zal dit prima volstaan. Keep up the good work
_________________________________________ 6 platte groeten, René
|
12 okt 2016 19:42 |
|
|
Martinos
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Met 3mm moet dat wel goed gaan. Nog beter was geweest er een verzet een te maken onder en boven (zodat je een Z profiel krijgt), maar ik geloof ook wel dat het zo geen problemen gaat geven!
Ziet er goed uit!
|
13 okt 2016 11:17 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Bedankt heren! Over een verzet heb ik ook nagedacht maar na mijn gesprek met Speedservice leek het mij niet echt nodig en dat in combinatie met het gemis van een zetbank heb ik besloten om het gewoon zo te doen. Ben al bezig geweest met het inlassen van de delen en vanavond probeer ik het af te maken. Maar wat een gekl**t in die kleine ruimte...ik heb geen goed licht daar, mijn lashelm stoot overal tegenaan en blijft haken, ik kan niet makkelijk de juiste hoek pakken met de lastoorts....enz enz. Tot nu toe het meest frustrerende wat ik tijdens dit project heb ervaren. Zal binnenkort even de foto's plaatsen uiteraard!!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
14 okt 2016 9:09 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
16 okt 2016 21:55 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
In een jaar tijd ben je 'aardig' opgeschoten.......
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
17 okt 2016 6:35 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Anders als wat je nu hebt gedaan moet voor deze hoeken de draadsnelheid en de stroom flink omhoog .... Nu heb je zigzag bewegingen gemaakt om het aan elkaar te krijgen met te lage standen. Als je hieraan gaat slijpen dan blijkt er niet veel meer van over aangezien je las er op ligt en niet echt is ingebrand. Verder chapeau voor het gewoon doen!
|
17 okt 2016 7:35 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Thnx heren! Heb beide standen wel verhoogd...maar blijkbaar niet genoeg. Het vreemde is dan wel dat het tussenstuk op veel plekken wel is ingebrand maar op de torentjes niet. Mijn gok is nu omdat dat komt omdat de torentjes van een wat dikker materiaal zijn. Dus toch gewoon maar wegslijpen en even opnieuw proberen....oogt toch wat beter ook.
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
17 okt 2016 11:23 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Zo...de winterslaap is voorbij en ondertussen heb ik niet echt stilgezeten. Eerst de garage maar een opgeleukt met een sinterklaascadeautje!! Daarna aan de slag gegaan met het kaal maken van de koets. Er werd mij aangeraden om dit met verfafbijt te doen dus eerst maar eens dat geprobeerd. Eerst grof opschuren zodat de afbijt er lekker kan intrekken en daarna aan de gang met krabbers. Dit ging eigenlijk echt veeeeeels te langzaam en een kameraad van me zei dat ik het beter met een verfbrander kon doen (had die al gezegd voordat ik begon...maaja...soms moet je gewoon iets ondervinden ) Dus toen bezig gegaan met een brander en een spatel, maar ook heb ik gebruik gemaakt van Scotch-Brite schijven voor op de haakse slijper en de boormachine. En het resultaat/snelheid was echt veel beter. Ook is nu mooi een stukje archeologie van de auto te zien......gelukkig is hij niet vaak overgespoten ofzo De originele gele kleur zit er toevallig niet eens bij. Nu ben ik bezig met de binnenkant en dat is veel meer werk omdat er allemaal hoekjes en verhogingen in het plaatwerk zitten voor de stevigheid. Als de binnenkant klaar is dan ga ik de auto omkeren en dan ga ik aan de gang met het demonteren van het onderstel, benzinetank, elektra en het dashboard. Daarna ga ik de voorkant kaal maken en dan verder met het laswerk! Keep you posted!!!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
14 maart 2017 16:34 |
|
|