Met de gebruikelijke pijn in het hart, maar toch weer toe aan iets nieuws, dus hij gaat in de verkoop...
- 356 BT5, RDW denkt 1960, Porsche denkt juni 1961
(ik weet wie gelijk heeft), inclusief originele afleverbon (gescande versie)
- Matching motor nummer erin, maar motor is wel omgebouwd naar 1720cc, levert zo’n 70-75pk
- Auto is omgebouwd naar 12V
- ik ben derde eigenaar, eerste had hem anderhalf jaar, meneer voor mij 48 jaar (Amerikaan, origineel geleverd in Hawai)
- Bodem is vier jaar geleden door Louis ten Haaf vervangen en helemaal netjes gemaakt
- Remsysteem is aangepast, zodat het nu gescheiden is. Heeft ook een grotere remcilinder erop, dus wat veiliger. Wel nog trommels, zoals het hoort
- Gehele interieur is nieuw/vervangen, dat wil zeggen, alle matten en dergelijke. Alle skai delen zijn opnieuw overgetrokken in leer. Alleen het hemeltje is nog wat ouder.
- 12V VDO klokje gemonteerd midden in het dashboard
- Speakers vervangen en een tijdcorrecte radio gemonteerd, maar verwacht hier geen dolby surround.
- Alle originele onderdelen zijn er nog bij (stoelen, stuur, bumpers)
- Originele set (jaar-correcte) stalen velgen zit er ook bij! (4.5J)
- Staat nu 5.000km op de nieuwe km-teller, gereviseerde/nieuwe teller is erin gegaan toen ik hem aanschafte. Uiteraard VDO correct. Echte kilometer stand onbekend, maar bij deze leeftijden ook niet erg interessant meer.
Auto is op dit moment “rally” uitgevoerd, let wel, alleen voor de looks. Striping, Speedster kuipjes (polyester, verstevigd met aluminium stukken door Piessens Antwerpen, gemonteerd op originele stoelpunten), Nardi stuur, bumpers eraf, Cibie lampen voorop (op bumpersteunen gemonteerd), Dansk Carrera uitlaat (origineel niet meer aanwezig), wat gaas werk in de lucht inlaten.
Carrosserie kan aandacht gebruiken. Is op dit moment goed, maar zitten wel een paar lakscheuren in. De auto is dus niet concours, maar is zeker goed en kan nog een flinke tijd zo mee.
De laatste paar foto’s zijn van de auto in “originele” staat, dus met bumpers en de originele stoelen. De auto kan ook zo gekocht worden, zal ongeveer anderhalve dag werk zijn om het terug te bouwen. Dan hou ik echter wel de speedsterkuipjes, Nardi stuur en Cibie lampen. Meer foto's op verzoek te verkrijgen.
Verkocht