Auteur |
Bericht |
Tilt!
|
Problemen rem systeem en servo 964
MOD: afgesplitst van Hebben! (Nerd Alert)Eigenlijk zou ik dan een remsysteem op 1/4 moeten hebben van een 964 'k Heb dus "prijs", lampjes blijven branden, soms geen druk op de remmen, soms wel, etc... Nu aan't overwegen om een brug te kopen, en me serieus aan't afvragen of die "Bosch hammer clone" van Thore Bergvill iets is waarmee ik iets zou kunnen uitlezen. Nalezen op diverse fora levert verschillende mogelijke culprits op: de servo, of de accumulator, of de pomp (voorgaande kunnen zelfs alle drie hetzelfde zijn, ik zie door de bomen het bos niet meer), PADS sensoren op de middentunnel, sensoren op de wielen, etc... De relais zijn in elk geval al door de specialist vervangen, 600 Euro afgedokt en nog steeds hetzelfde probleem. Hij kwam altijd al traag op druk, maar effe geleden viel dan ineens de servodruk weg. Servodruk bleef weg, hoe lang ik er ook mee reed, tot... ik ermee naar de specialist reed en ineens werkte het weer Specialist heeft dan de relais vervangen, het heeft dan verschillende weken weer goed gewerkt tot de laatste rit. Heb 'm dan maar effe geparkeerd en de Jubi terug ingeschreven. Nu dus aan't bezinnen over wat te doen.
|
07 sep 2016 23:05 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Hebben! (opgelet: nerd alert)
Ik wil je 964 wel ff uitlezen. Als ik je verhaal zo lees is je pomp naar de gort. Hoelang draait de pomp om het systeem op druk te zetten na een aantal dagen stilstand?
|
08 sep 2016 6:56 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Hebben! (opgelet: nerd alert)
Mooi bouwpakket zeg! Weet niet of het nerdy is maar vind het wel gaaf
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
08 sep 2016 9:16 |
|
|
Tilt!
|
Re: Hebben! (opgelet: nerd alert)
Thx! Ik heb er mee rondgereden zonder servo (vroeger had geen enkele auto servo) maar de laatste keer dat ik 'm binnenreed na een ritje had ik de indruk dat hij eigenlijk zo goed als niet meer remde. 't Is dus momenteel niet echt de bedoeling van er nog mee te rijden. Die Hammer clone kost iets van een 200 Euro. Money well spent, ook voor in de toekomst, de vraag is alleen of dat remsysteem niet te ingewikkeld is om zelf te tackelen. In het begin hoorde ik af en toe het geluidssignaal terwijl de lampjes bleven branden, eens op weg gingen de lampjes dan wel weer uit. Redelijk normaal volgens mijn specialist. Neem dat het dus pakweg 30 a 40 seconden duurde om op druk te komen. Zo ook bij de fameuze rit waar ineens de servo wegviel. Had er een rit van een kleine 100 km mee achter de rug zonder problemen, en ineens geen servo meer. Bij het opnieuw gebruiken een paar dagen later, business as usual: lampjes blijven branden, geluidssignaal, maar de lampjes bleven branden, geen servo. Tot ik dan onderweg was naar de specialist en ineens lampjes uit en terug servo.
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
08 sep 2016 12:03 |
|
|
oliver
|
Re: Hebben! (opgelet: nerd alert)
Heeft de specialist de auto dan niet uitgelezen bij het vervangen van de relais?
Ben zelfs niet zeker dat als het de pomp is die geen druk genoeg kan opbouwen, dat zoiets als een fout kan worden uitgelezen.
Heb wel gehoord dat een pomp vervangen serieus geld kost, weet niet of een revisie mogelijk is.
|
08 sep 2016 15:36 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Hebben! (opgelet: nerd alert)
Misschien ff ander topic? MOD: at your service
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
08 sep 2016 16:35 |
|
|
oliver
|
Re: Hebben! (opgelet: nerd alert)
Inderdaad, mijn excuses!
|
08 sep 2016 17:37 |
|
|
Tilt!
|
Re: Hebben! (opgelet: nerd alert)
En hierbij ook mijn excuses. Ik veronderstel dat hij hem uitgelezen heeft maar echt zeker weet ik het niet. 't Ding is dat hij effe bij de specialist gestaan heeft, die er dan regelmatig mee gereden heeft en dat daar het probleem zich niet gemanisfesteerd heeft. Hij kwam wel traag op druk, maar volgens de specialist echt wel snel genoeg. Een pomp kost snel 1500 a 2000 dacht ik Nu zag ik laatst een aflevering van Wheeler Dealers waar ze een Corrado kochten met een defecte remservopomp, ze spraken daar ook van een kost van normaal gezien 1600 Euro voor die pomp, maar... Mike had een adresje waar ze de pompen reviseerden en er levenslange garantie (?) op gaven . Anyway, die firma kunnen achterhalen, blijken in verschillende landen lokaties te hebben maar een mail naar zowel de Nederlandse vestiging, als de Engelse bracht geen reply met zich mee. Koste hun 159 Euro ofzo voor de revisie.
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
08 sep 2016 21:04 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Problemen rem systeem en servo 964
159 versus 1500 Geen wonder, dat die geen tijd hebben om op hun E-mail te reageren
|
09 sep 2016 8:04 |
|
|
de_koen
|
Re: Problemen rem systeem en servo 964
hey Bart, begin zelf eerst al met de simpele dingen alle fiche's controleren op slecht contact op de Abs ecu, abs blok, druksensor, en hogedrukpomp bij mij zat de fiche op de hogedrukpomp wat los (locatie onder voorste slotplaat), wrslk door een batterij wissel. tapijt uit de koffer halen en alles ff nalopen heb je een werkplaatshandboek ? volgens mij moet daar wel een diagnose plan in staan
|
09 sep 2016 13:37 |
|
|
Tilt!
|
Re: Problemen rem systeem en servo 964
Een werkplaatshandboek heb ik hier een paar maand geleden ei zo na gemist Maar idd, dat is misschien de meest logische eerste aankoop Is het deze die ik moet hebben: Het bedrijf dat ik zag passeren bij Wheeler Dealers was BBA Reman, iemand ervaring mee? Nu te laat aan gedacht, maar idd Olaf, misschien best even bellen
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
Laatst bijgewerkt door Tilt! op 09 sep 2016 21:18, in totaal 1 keer bewerkt.
|
09 sep 2016 17:12 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Problemen rem systeem en servo 964
Ik heb dat Streather boek liggen. Doe er op dit moment niks mee. Wil hem niet kwijt maar je mag hem wel een paar maanden lenen als je daar wat aan hebt.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 sep 2016 20:26 |
|
|
Tilt!
|
Re: Problemen rem systeem en servo 964
Graag, maar ja, ik heb schrik dat je het beduimeld en vol vlekken zal terugzien Desnoods koop ik dan gewoon een nieuw voor jou Hoe doen we dat verder?
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
09 sep 2016 21:17 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Problemen rem systeem en servo 964
pb me je adres. stuur ik het maandag aan je op. Als de pagina's maar niet aan elkaar plakken zoals mijn oude Playboys...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 sep 2016 21:18 |
|
|
Tilt!
|
Re: Problemen rem systeem en servo 964
Van de smeerolie ofzo? PM sent!
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
09 sep 2016 21:21 |
|
|
Tilt!
|
Re: Problemen rem systeem en servo 964
Vriendelijke medewerker aan de lijn gehad, ze doen echter alleen de revisie van de electronica... Wacht nu even op het boek en ga er me dan eens in verdiepen. Is zo'n remservopomp eigenlijk te reviseren, of is dat zoiets dat in elkaar geprest geweest is om nooit meer open te kunnen?
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
12 sep 2016 16:50 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Problemen rem systeem en servo 964
Ze zijn zeker te reviseren. Hier heb je een DIY met Mercedez Benz onderdelen
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
12 sep 2016 17:39 |
|
|
Tilt!
|
Re: Problemen rem systeem en servo 964
Thx, maar is niet dat wat denkelijk defect is bij mij. De poster daar spreekt over geen ABS, geen verklikkerlichtjes en problemen met de ABS pomp. Ik heb gewoon geen druk en volgende lichtjes: Hij spreekt over een ABS unit die er zo uit ziet: Ik denk eerder een probleem met de rem servo en die ziet er zo uit: Dan heb je ook nog een remkrachtversterker, en da's waar de druk gehouden wordt (denk ik) en dat ziet er dan zo uit:
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
12 sep 2016 23:05 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Problemen rem systeem en servo 964
Het is geen servo maar een hydraulische pomp. 964 C4 heeft geen ABS pomp, maar ABS unit. Kan aan veel zaken liggen, ik zou beginnen met de druk op het systeem te laten meten.
*** de druk bij een C4 is enorm hoog, oppassen! Niet zelf aan beginnen als je er geen verstand van hebt.
Foto 3 is geen onderdeel wat in een C4 wordt gebruikt!!
Laat je systeem ook eens 'bleeden' in zijn volledigheid, dus niet alleen remmen.
|
13 sep 2016 8:08 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Problemen rem systeem en servo 964
boek gaat vandaag op de post!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 sep 2016 8:35 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Re: Problemen rem systeem en servo 964
Kan mij herinneren uit mijn 964 tijd dat een C4 een "speciale" manier had om te ontluchten. Iets wat eigenlijk alleen een specialist / iemand met de juiste tools kan doen.
Mijn advies is om toch (nog) eens een specialist met heel veel 964 ervaring te contacten om e.e.a. kort te sluiten voordat je allerlei (misschien overbodige en dure) acties gaat uitvoeren.
|
13 sep 2016 12:28 |
|
|
Tilt!
|
Re: Problemen rem systeem en servo 964
Al een paar dagen een gans epistel denken te schrijven nav. de waarschuwende posts van hier net boven en het gegeven van al dan niet zelf te prullen aan je wagen. Ik ben handig, maar er zijn 2 dingen waar ik geen verstand van heb: auto's en plakken (plakken gebeurt in België door plakkers, in Nederland gebruiken ze daar stukadoors voor denk ik ) Die dingen geef ik dan uit handen, om dan later het resultaat te aanschouwen om dan te doen. Zo liet ik laatst de traphal van de nieuwe woning "plakken", ik had de stukadoor al op verschillende fouten gewezen, en eens hij weg was nog verschillende scheve dingen gezien thv een deurgat. Hij gaf zijn fout ruiterlijk toe en is het gratis komen opnieuw plakken, echter waar hij het opnieuw geplakt heeft sluit het niet goed aan tov het reeds bestaande plakwerk en zal ik toch nog zelf de fijne laatste toets moeten geven Dit brengt ons bij mijn 2e onkunde: auto's. Zag hier onlangs een oude reply van mij passeren ( in sommige van die replies) en zo kwam ik op het idee om mijn oude posts eens te herlezen... Het gedoe dat ik al gehad heb met telkens weer andere "specialisten" en garages... Elke keer kon ik flink aftikken en elke keer kreeg ik de auto een beetje gerepareerd terug, of zelfs nog slechter dan voorheen. Gans dit verhaal om mijn twijfel (om al dan niet zelf het remprobleem op te lossen) uit te leggen. In't kort: de reply van de_koen en het boek van Horn et voila: gefixt! Fiche zat niet goed op de servopomp Mijn eerste gedacht was "moet je daar nu al zo lang mee gesukkeld hebben? Gewoon een slecht contact?", onmiddellijk gevolgd door "Jamaar... De auto is wel al bij een specialist geweest en die heeft het ook niet gezien/gevonden". Ik heb nu niet het gevoel dat ik mijn auto gerepareerd heb want er is geen sleutel, noch schroevendraaier aan te pas gekomen, maar ik heb mezelf wel voorgenomen van er in 't vervolg toch altijd eerst eens zelf naar te kijken. Het uitgespaarde geld (was tussen de 2 en 6k gequote geweest) kan ik investeren in een brug Ooit Dank aan iedereen die reageerde (ook aan zij die me zegden van op te letten met de hoge druk) en extra dank aan de-koen en Horn
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
15 sep 2016 21:41 |
|
|
erwin964c4
|
Re: Problemen rem systeem en servo 964
Mooi dat je het zelf opgelost hebt En dat panische gedoe hier van als er eens iets is moet je naar een dealer of specialist heb ik nooit goed begrepen . Als je zelf geen 2 linker handen hebt en je kunt bij het probleem ,dan zou ik het altijd eerst zelf proberen,heeft mij met het nieuwe cabriodak montage en afstellen ook de nodige euries gescheeld . Het zijn gewoon auto's net als alle andere ,en ook nog eens verouderde technieken waar je zelf het nodige kan doen . En een brug wil ik ook graag ,kan ik eens bij de onderkant ,en mijn 964 komt zelden of nooit bij een p bedrijf . Ik heb een bandenbrug gezien bij een bedrijf hier in de buurt voor iets van 1600 euro incl alles. Als je alles zelf doet aan de p dan heb je die 1600 euro zo weer terug verdiend. Garage is helaas maar 2,8 mtr breed en 2,4 mtr hoog,dus is moeilijk om er iets passends voor te vinden. Ik wil graag de kleppen zelf proberen te stellen ,maar dat zal ik wel niet zelf kunnen .en hem een beurtje geven ,maar zonder brug is dat een brug te ver Kortom ik heb een doe het zelf 964
|
16 sep 2016 10:42 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Problemen rem systeem en servo 964
Shit, dat boek zie ik dus nooit meer terug Mooi dat het opgelost is! Daar mag je ook dat boek voor kopen van me
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 sep 2016 12:22 |
|
|
Jens01
Boxster 986 4.2 V8Lelystad
|
Re: Problemen rem systeem en servo 964
Das weer een hoop geld gespaard en mooi dat je het zelf hebt opgelost @ erwin964c4..... Mijn garage is ook maar 2.4 hoog. Een bandenbrug die ong. 1-1.15m hoog gaat kan prima. Ik kan de p's op de hoogste stand hijsen en er prima onder werken. Kussentje onder je kont en sleutelen maar
_________________________________________ 6 platte groeten, René
|
16 sep 2016 12:59 |
|
|