Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 22:18

Antwoord op onderwerp  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Boxster 986 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: Boxster 986
Toch staat hij nog hoog zat op zijn poten, of lijkt dat zo. Zal idd wel een hele verandering zijn met rijden. Had van het weekend ook een tikkerdetik achter. Moest meteen aan het motor rubber denken. Maar bleek een stabi stokje te zijn en daar had ik er gelukkig nog een paar van liggen.

05 sep 2016 9:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Staat inderdaad nog hoog zat ;) lager als de laatste foto's, maar met de oude schokdempers hing hij lager.
Na de vakantie gaan er andere veren onder. Ik denk aan veren van een S . Zou hij 15mm mee moeten zakken, net genoeg denk ik

05 sep 2016 11:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Ik heb nog veren en poten van een S liggen.

07 sep 2016 7:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Je hebt een pb!

07 sep 2016 23:53
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Vandaag de laatste puntjes aan de Boxster afgewerkt zodat we morgen naar Sardinië kunnen!
Airco leidingen voorzien van nieuwe o ringen en afgevuld. Wordt weer fantastisch koud!

Radiateur ruimte schoongemaakt/ontdaan van bladeren en ellendeen zodat de koeling optimaal is bij 30/35 graden buiten temperatuur.

Naafkapjes gemonteerd

De auto laten uitlijnen

En alle vloeistoffen gecheckt + algehele controle gedaan op oa lekkages na de motor in en uitbouw.
Ziet er keurig uit!

Tevreden onderweg naar huis nog even een boodschap gedaan. Kom ik terug bij de auto, geeft de afstandbediening geen enkel teken van leven!! Gelukkig reageerd het alarm ook op de sleutel als je hem na openen portier snel genoeg op contact zet. Wel lastig dat nu het alarm er niet op kan in bella italia.... helaas werkte de reservesleutel al niet toen ik de auto kocht

Als we terug zijn van vakantie dus maar eens 2 nieuwe sleutels bestellen.

15 sep 2016 19:19
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Martinos schreef:
Kom ik terug bij de auto, geeft de afstandbediening geen enkel teken van leven!! Gelukkig reageerd het alarm ook op de sleutel als je hem na openen portier snel genoeg op contact zet. Wel lastig dat nu het alarm er niet op kan in bella italia.... helaas werkte de reservesleutel al niet toen ik de auto kocht

Als we terug zijn van vakantie dus maar eens 2 nieuwe sleutels bestellen.

Controleer even de batterijen. Zit een cr2025 in die je bij de action zelfs kan halen.

Nieuwe sleutels zijn serieus duur!

Edit. Het alarm werkt gewoon met de sleutel. Dus als je hem met de sleutel op slot zet.(naar rechts draaien) gaat ook het alarm er op, dus je zit in italie niet zonder alarm.

16 sep 2016 9:16
Profiel
PorscheForum Rakker
De batterij heb ik direct vervangen. Helaas geen verschil. (Lampje op de ab brand overigens ook gewoon.

Dank voor de tip! Ben ik iets geruster, wetende dat 't Alarm er gewoon op staat!

16 sep 2016 12:37
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Oke lampje brand wel. Ben je soms langer als een week niet in de Boxster geweest? Dan blokt het systeem de ab. Deed mijn 2.7 althans. Als ik de deur dan een keer met de sleutel bediende was het weer goed. Of op het knopje drukte als hij op contact staat. Dat durf ik niet meer met zekerheid te zeggen.

Edit. Je geeft aan dat je terug kwam van een boodschap, dus je had al gereden.

16 sep 2016 13:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Yep, deed het idd prima toen ik wegreed op t werk.

Op knopje drukken in portierslot en in contact heb ik geprobeerd. Geen verschil... Helaas.

Overigens is vandaag het alarm al twee keer afgegaan als ik hem met de sleutel open... Vervelend als je midden in een drukke straat staat.

Rijd morgen wel even langs de dealer hier in Stuttgart (waar ik nu zit)

16 sep 2016 22:19
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Vandaag langs de dealer gereden.
Via 3 verschillende mensen (waarvan er 2 geen woord Engels spraken en ik gebrekkig Duits) uiteindelijk bij de chef werkplaats gekomen. Volgens de beste man (hij is even naar de auto gelopen) moet waarschijnlijk de sleutel vervangen worden, maar ik moet een afspraak maken om de sleutel eerst eens opnieuw in te leren. (Heb hem daarna verteld dat we enkel op doorreis zijn en dat dat dus niet kan helaas).

Vervelende is wel dat bij het openen van de deur steevast het alarm af gaat. Direct na openen, heb dus geen 10sec tijd om m op contact te zetten. Gevraagd of ze dan t alarm uit kunnen zetten, maar hij zei dat wat ik vertel (direct alarm afgaan) niet mogenlijk is. Kan niet, bestaat niet, kijken we dus ook niet na...

Volgens onze monteur (die ook 30sec bij de auto geweest is) knippert het lampje op de PCM normaal, dus zit er geen fout in de auto zelf, maar in de sleutel.
De oplettende lezen van mij topic zal nu doorhebben dat dat laatste niet klopt want ik heb geen pcm maar een aftermarket kenwood dubbeldin...

Je begrijpt dat ik het allemaal net even te vaag vind. (Ze zagen me geloof ik ook liever gaan dan komen...jammer. snap wel dat ik er niet uitzie als iemand die 2ton per jaar verdiend, maar toch..)

Anyway. Als ik in Italië nog een dealer tegen kom zal ik nog even stoppen en vragen of ze m in elk geval uit kunnen schakelen. Dit is best genant zo.

17 sep 2016 17:19
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Naast je accu zit de hoorn van het alarm. Trek in ieder geval zolang anders het draad los. Ben je van de genante herrie af.

17 sep 2016 19:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Stom dat ik daar niet aan gedacht heb! Morgen meteen even doen. Dank u!

17 sep 2016 23:03
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 cabrio 3,6 Carrera 4
Huizen
En een prettige veilige vakantie gewenst.

18 sep 2016 18:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Hellevoetsluis
Jeetje.... Heerlijk dat je dat zelf kan doen zeg....(kwijl uit zijn mond)... Super verslag ook. Geniet van je vakantie met je nieuwe auto en die sleutel komt vast ook wel weer goed.

18 sep 2016 20:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Dank heren!
Dat genieten lukt erg goed! Vandaag doorgereden naar arese, maar niet via de gothardtunnel, maar de pas en vervolgens snelwegen vermijden aangevinkt. Super mooie b wegen, bergweggetjes enz gehad. De Boxster is echt 1 groot feest!!

Heel even tijdens de wederopbouw en kort daarna heb ik getwijfeld of ik niet de verkeerde keuze gemaakt heb en toch een 996 had moeten kopen, maar nu na 1200km ben ik volledig blok met mijn keuze, hij is geweldig! (Foto's volgen!)

18 sep 2016 21:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Koop je er toch een 996 bij :D :D :D qua sturen vind ik de boxster fijner dan de 996. Je voelt echt wel het verschil dat het paard achter de wagen hangt. Qua looks wint mijn 996 het absoluut van de Boxster imo.

Fijne vakantie. Was het nog gelukt met met de stekker van de alarm hoorn?

18 sep 2016 21:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Jazeker is dat gelukt! Nu knippert ze alleen maar. Stuk minder genant!

Ene er 911 erbij kopen zal m voorlopig niet worden... Mijn vrouw gaat dan protesteren. Dan zal er eerst weer iets moeten komen wat aan haar wensen voldoet (Mustang v8/ dodge callenger v8 , beide van nieuwe serie. Ook geen straf overigens als je t mij vraagt).

18 sep 2016 22:41
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Foto's zeggen meer dan woorden:

Afbeelding

20 sep 2016 17:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche Macan S
Bergambacht
Tijd om te wassen.... :res:

20 sep 2016 18:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Euhm.. ja dat wel. Morgen een wasbox opzoeken

20 sep 2016 18:30
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Fantastische wegen gereden inmiddels en nog velen te gaan!

Helaas vandaag een minpuntje... Een aandrijfas was losgekomen.
Gelukkig een Easy fix. Alleen een minder fijne plek om stil te vallen (langs een mooie bochtige weg waar gemiddeld 80/100 gereden wordt)

Gelukkig snel kunnen fixen en weer verder kunnen genieten!

(De schuldige voor het niet goed vast draaien, een vriend van me die ook met zijn eigen auto op Sardinië rond rijd nu, meteen maar even op zijn donder gegeven. En de andere kant ook gecontroleerd! Dit bleek wel vast.)

Afbeelding

22 sep 2016 23:12
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Mazzel dat de as niet helemaal los was gekomen. Maar mooie omgeving daar. Geniet er van :thumleft:

23 sep 2016 9:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Martinos schreef:
De batterij heb ik direct vervangen. Helaas geen verschil. (Lampje op de ab brand overigens ook gewoon.

Dank voor de tip! Ben ik iets geruster, wetende dat 't Alarm er gewoon op staat!

Heb ik ook gehad. Sleutel was toch defect. Nieuwe gekocht.

23 sep 2016 11:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Macan S
Bergambacht
Toch perfect die technische kennis van je.
Zij stapje...echte NL op vakantie.
Boodschappen mee :ba:

23 sep 2016 16:14
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Jens01 schreef:
Mazzel dat de as niet helemaal los was gekomen. Maar mooie omgeving daar. Geniet er van :thumleft:

Hij lag los op de draagarm.... Gelukkig alle 6 de bouten er nog in, en niets kapot geslagen. Enkel miniem scheurtje in de as hoes, die is nu voor nood geplakt en wordt bij thuiskomst vervangen.

Vandaag weer ruim 300km aan berg en kust wegen gestuurd. Verslavend!!

Opvallend overigens hoeveel positieve reacties je krijgt met de Boxster, mensen die omkijken, blijven staan kijken, terug komen lopen, er even bij gaan kijken, duimptjes, kreten als Bella machina, enz. Geweldig!
Hele andere beleving als de (jaloerse?) Misgunnende Blikken in NL.

23 sep 2016 23:36
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende