Sinds een aantal maanden ben ik weer aan het sporten geslagen. Nu is dat niet echt bijzonder maar het volgende verhaal begon in de sportschool die gerunt wordt door een goede vriend van mij genaamd Achmed.
Tevens geeft hij personal training aan mensen die daar gebruik van willen maken.
Zo ook Jesse. Jesse is 21 jaar en zit in een rolstoel. Heeft geen gevoel in zijn benen maar wil zijn bovenlichaam toch fit houden. Tevens heeft hij een verstandelijke beperking. Ondanks zijn beperkingen is hij auto gek. Tijdens zijn wekelijkse uurtje PT die hij krijgt zei mijn maatje dat ik de eigenaar ben van die mooie witte Bmw 1 serie coupe. Jesse vroeg mij vervolgens of hij de binnenkant mocht zien.
Maar natuurlijk! De sleutel gepakt van de beemer en samen met Jesse, zijn moeder en Achmed naar buiten gegaan om de hem de auto van dichtbij te laten zien. Dol enthousiast bekeek hij de Coupe. Wat voor mij normaal is geworden is voor hem helemaal geweldig! Hij vroeg mij of het mogelijk was om een er een rondje mee te doen. Dit kwam voor mij en zijn moeder niet goed uit dus stelde voor het op een ander moment te doen. Donderdag om half 5 begint zijn vaste uurtje PT. Afgesproken dat een week later te doen.
Toen vertelde ik hem dat ik nog een leukere auto in de garage heb staan, een Porsche Boxster S. Ik vroeg aan hem wat hij leuker zou vinden om een rondje mee te rijden. Hij had niet lang nodig om er over na te denken en glimlachend riep hij PORSCHE! Afgesproken.
Een week later kwam ik samen met mijn vriendin op de afgesproken tijd bij de sportschool om de afspraak te verzilveren. Zijn moeder vertelde dat hij al heel de week dol enthousiast uit keek naar het moment dat hij eindelijk met een echte Porsche mee mocht gaan rijden. Jesse vroeg of mijn vriendin ook mee ging. We vertelde dat dat niet mogelijk omdat het een 2 zitter is. Ik snap het was zijn antwoord. Het was niet makkelijk Jesse in de auto te krijgen maar eenmaal in de bijrijdersstoel kreeg hij een grote glimlach op zijn gezicht die er ook niet meer af ging.
Toen ik de Porsche aan gang slingerde begon het feest voor Jesse. Steeds maar weer als ik het gas dieper intrapte begon hij te juichen. Het was echt een groot feest voor hem! Op een rustiger stuk zei hij dat hij het jammer vond dat mijn vriendin niet mee ging. Tja zei ik, of jij of zij mee. Het is zo'n lekkerding dus die had ik graag ik de auto gehad vertelde hij. Prachtig, zegt wat hem op komt!
Na een leuk rondje te hebben gedaan zijn wij weer aangekomen bij de sportschool waar zijn moeder, Achmed en mijn vriendin ons opwachten. Nog een praatje gehouden hoe hij het vond en werd bedankt door zijn moeder.
Moet eerlijk zeggen dat ik me hiervoor nooit heb bezig gehouden wat andere mensen doen maar door eigenlijk zoiets kleins voor een ander te doen beleeft hij/zij een hele leuke tijd. Een half uur van mijn tijd en heb er een vriend voor het leven bij!