|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Hydraulische klepstoters 993
Auteur |
Bericht |
RGJC4
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
|
Hydraulische klepstoters 993
De achterbumper van mijn 993 wordt binnenkort vervangen (icm met het jaarlijkse onderhoud) en nu leek mij het een mooi moment om ook de pakkingen van de distributie deksels (die zwarte achter de cat) te vervangen, daar deze licht zweten. Al enige tijd stoor ik mij aan een licht tikkend geluid aan de linkerzijde van de motor, naar mijn idee een lekkende klepstoter. Om dit uit te sluiten wil ik eigenlijk alle stoters aan de linkerzijde vervangen..mijn vraag aan jullie, heeft iemand dit al eens gedaan of vergelijkbare "klachten" gehad? Is het verstandig om de rechterzijde ook maar te meteen te doen, nu toch alles los ligt?
Op rennlist las ik dat het vervangen van klepstoters niet helemaal ongebruikelijk is..
Alvast bedankt voor jullie input.
_________________________________________ 993 Carrera. Gone but not forgotten: 964 C4, 968 Cabriolet, 944 Turbo S (silberrosa), 944 II
|
21 sep 2016 10:34 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Hydraulische klepstoters 993
Als de bumper eraf is kom je niet veel verder, zit veel spul achter de bumper. Zou gewoon de hydr. stoters laten vervangen, is niet zo'n moeilijk (lees kostbaar) klusje. Daar je de kleppen niet meer hoeft te stellen wordt de kleppendeksel pakking wat hard en kan gaan lekken, ook willen de kunststof deksels wat krom trekken. Suc 6
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
21 sep 2016 10:54 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Ik heb onlangs de hydraulische klepstoters van mijn 993 zelf vervangen. Op zich geen spannende klus maar je hebt wel een "kleine" momentsleutel nodig om de kleppendeksel en klepstoters weer op het goede aanhaalmoment terug te plaatsen. Ik kon alles doen door "alleen" het wiel, de demper en de plaat tussen in- en uitlaatkant weg te halen. (de plaat waar de bougiedraden naar beneden gaan) De klepstoters kosten best een hoop geld, zo'n 80 euro per stuk (je heb er 12 nodig indien je ze allemaal wilt vervangen) Ik zou zeker de kleppendekselpakkingen vervangen want deze zijn, zoals Hans al aangaf, keihard (en kosten bijna niets in vergelijking met de klepstoters)
Succes
|
21 sep 2016 12:58 |
|
|
Thefrits
993 2sBelgiƫ
|
Ik zit er ook over te denken om dit te doen in de winter Maar ik zie bij Rose Passion deze niet meer te krijgen zijn ? Hier zie ik wel FEBI en INA. http://www.ebay.de/itm/1x-INA-420005210 ... SwknJX1seJhttp://www.ebay.de/itm/ORIGINAL-FEBI-BI ... SwaB5XpXRPIemand ervaring met deze ?!?
|
21 sep 2016 20:47 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
21 sep 2016 21:20 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Ik heb de FEBI-BILSTEIN gebruikt en doen het super, dus...... doen (prijs is )
|
21 sep 2016 22:08 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|