Auteur |
Bericht |
Dick
964 C2T
997 C2
|
Foto's motorrevisie bij Car Service Visser Hilversum
|
30 sep 2005 12:56 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Foto's motorrevisie bij Car Service Visser Hilversum
Ben je ook gezwicht voor de ombouw naar 993-tapeinden?
|
30 sep 2005 13:05 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Inderdaad Pascal.
Kost effe iets (nou ja, iets...) meer maar dan volet het allemaal weer wat zekerder voor de komende jaren...
gr.
Dick
|
30 sep 2005 13:11 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ken het
Maar hij rijdt zo lekker nu he ...
|
30 sep 2005 13:13 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Valt toch best mee in verhouding tot de totale rekening.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
30 sep 2005 13:14 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Ach, je leeft maar een keer.... genieten maar van de Porsche, toch?
|
30 sep 2005 13:33 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Re: Foto's motorrevisie bij Car Service Visser Hilversum
Geweldig toch na dit respectabele aantal kilometers.
|
30 sep 2005 14:48 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Ja, dat alles nog in zeer goede staat was en ruim binnen de toleranties deed mij toch wel weer goed; vooral omdat ik de meeste van die kilometers zelf op de teller heb gezet...
(ja, ik rij als een oud wijf )
gr.
Dick
|
30 sep 2005 15:11 |
|
|
Sandra & Eric
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
|
Brings back memories....
Altijd fijn om te weten dat de motor verder goed eruit ziet en dat je nog jaren kan rijden.
_________________________________________ Flee from hate, mischief and jealousy Don't bury you thoughts, put your vision to reality Wake up and live ~Bob Marley~
|
30 sep 2005 15:16 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
het tapeinden-syndroom
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
30 sep 2005 17:11 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
|
30 sep 2005 17:18 |
|
|
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Top foto's. Wat een kettingen gaan er rond in die motor. Voor mij is het altijd weer verrassend wat er allemaal onder de achterklep zit.
|
01 okt 2005 7:38 |
|
|
John
Cayenne
|
Gek heh, hier kan ik nou langer naar zitten kijken
Als een gemiddelde foto van een of andere babe.
|
01 okt 2005 9:51 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Join the club
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
01 okt 2005 9:55 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Zijn de blokhelften nog van elkaar geweest of is de krukas met lagers netjes op zn plek gebleven.
Heb je de kettingen ook vernieuwd ?
Ziet er wel weer erg netjes uit
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
01 okt 2005 11:38 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
graag nog meer foto's en uitleg over de revisie aub. En waarom is de onderkant van je blok zo "bruin" ?? is dat een coating van kopervet??
ziet er allemaal prachtig uit, en zal ook wel een aardige duit kosten
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
01 okt 2005 21:19 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Leuk die foto's Dick! Bekende omgeving... Ik hoop dat ze weer heerlijk rijdt en dat je blij bent met het eindresultaat
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
02 okt 2005 11:00 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Zitten er nu ook hydraulische kettingspanners op?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
02 okt 2005 19:19 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Bedankt voor alle reacties.
Ik zag dat er wat vragen tussen zaten, die zal ik gelijk even beantwoorden:
- Ja, er zitten hydraulische kettingspanners op maar dat was voor de voor de revisie al het geval.
- De bruine coating is hetzelfde spul dat er van de fabriek af ook op gespoten wordt tegen oxideren van het aluminium. Had er voor mij persoonlijk niet opgehoeven maar als men graag goed werk aflevert...
Ik snap nu ook waarom ik op sommige foto's van de onderzijde van kurkdroge motoren toch vaak die bruin/zwarte bladders zie zitten... dat zal dat spul dan wel zijn denk ik...
- Blokhelften zijn niet van elkaar geweest maar de distributiekettingen zijn wel vernieuwd. Dit kan ook zonder de blokhelften te delen, zie het maar zoals bij een fietsketting.
Groeten,
Dick
|
03 okt 2005 9:13 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Ja Dick,
Ook allemaal meegemaakt met mijn toenmalige SC.
Weet wel dat ik een super lopende 204 pk motor terug kreeg.
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
03 okt 2005 14:03 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Update:
Al weer zo'n 1500 km-tjes erop zitten en hij gaat steeds soepeler lopen.
Vooral als je 'es effe doortrekt in alle versnellingen merk je dat het blok weer lekker fris is.
Kan iedereen die nu nog twijfelt om z'n blok te laten (deel-)reviseren aanraden om toch maar even de 'pijn' te lijden.
Rijdt weer als nieuw!
gr.
Dick
|
16 nov 2005 13:28 |
|
|
John
Cayenne
|
lekker heh.
|
16 nov 2005 13:33 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
16 nov 2005 13:51 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Vanzelfsprekend....
|
16 nov 2005 14:48 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
16 nov 2005 19:42 |
|
|