Auteur |
Bericht |
1430RD
|
Project 981
+45 PK +52NM Zuivere loop, zuiniger bij gelijk gebruik en.... GT3 PRESTATIES! Dit is een Cayman S, type 981. Natuurlijk ook mogelijk bij diverse andere motoren. Uitgevoerd door J&S Autotechniek, Alblasserdam. Steven is oud medewerkers bij Porsche Duitsland, afdeling CUP RACING. Voor info: Steven de Jonge M: 0653 - 982 811
Laatst bijgewerkt door 1430RD op 12 okt 2016 9:22, in totaal 1 keer bewerkt.
|
10 okt 2016 13:32 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Re: Project 981
Dat zijn mooie resultaten.
Maar wat is daarvoor aangepast aan de 981S?
|
10 okt 2016 14:08 |
|
|
1430RD
|
Re: Project 981
Inlaat, uitlaat en remap. Super gelukt met als extra een licht vliegwiel. Voor meer diepgang moet ik je tocht naar Steven de Jonge verwijzen. Succes!
|
10 okt 2016 14:20 |
|
|
BernHardN
Meppel
|
Re: Project 981
dat zijn mooie plus prestaties en met "eenvoudige" aanpassingen. trouwens op youtube staat een beangstigend filmpje over waarom je geen lichtgewicht vliegwiel moet nemen
|
10 okt 2016 14:23 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Project 981
Linkje BernHardN?
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
10 okt 2016 15:29 |
|
|
1430RD
|
Re: Project 981
Niet zomaar een licht vliegwiel. Daar komt meer bij kijken. RS en R modellen worden vaak vanaf fabriek met lichte één massa vliegwielen geleverd. Voordeel: vooral in lage versnellingen veel meer acceleratie. Nadeel: licht bijgeluid bij stationair draaien met juiste transaxle olie. Er hoort wel een vakman bij zo een modificatie.
|
10 okt 2016 15:49 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Project 981
Indicatie qua prijs?
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
10 okt 2016 18:30 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: Project 981
Geweldig mooi natuurlijk, maar van een hoger koppel (trekkracht) heb je vaker plezier dan aan een hoger vermogen (pk's). Zo'n lichtgewicht vliegwiel heeft ook het voordeel dat bij gas-los de auto sneller op de motor afremt.
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
10 okt 2016 19:55 |
|
|
1430RD
|
Re: Project 981
Bel Steven, dan kan je vragen wat je wil.
|
11 okt 2016 21:57 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Project 981
Bel Steven! Bel Steven! Bel Steven voor meer info! Goh, stinkt het hier? Of ben ik de enige die wat ruikt
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
11 okt 2016 22:15 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Re: Project 981
Wellicht ff rustig afwachten, topic is net 1 dag oud, niet iedereen reageert zo snel....
|
11 okt 2016 22:24 |
|
|
1430RD
|
Re: Project 981
|
12 okt 2016 9:24 |
|
|
1430RD
|
Re: Project 981
Bedankt voor uw reactie, uitlaatklep. Ongeveer een half jaar bezig geweest met uitzoeken, bestellen, monteren, corrigeren, terug sturen en opnieuw beginnen. Uiteindelijk voor mij een goed resultaat. Dit is niet representatief voor een volgende nu alles bekend is en wat ik betaal gaat u niets aan. Bovendien hoeft u niet exact dezelfde auto te hebben en ook niet exact dezelfde modificaties te wensen. Het bericht is gedeeld om mensen die ook zoiets overwegen wat verder te helpen. Ik ben geen monteur, geen leverancier en kan u dus niet verder helpen.
|
12 okt 2016 9:38 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Project 981
Nee hoor
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
12 okt 2016 10:01 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Project 981
Nee. Maar wel iemand die erg veel reclame maakt voor deze Steven. Daar sloeg de opmerking op. En als je post welke modificaties je hebt laten doen en dat je er zo tevreden over bent, is de vraag naar een prijsindicatie imho een hele logische. En de reactie 'dat gaat je niks aan' is niet de meest vriendelijke...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 okt 2016 10:18 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Project 981
Hij bleef heel beleefd Horn: gaat U niets aan
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
13 okt 2016 12:27 |
|
|
Porcay
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)Gem. Overbetuwe
|
Re: Project 981
Ik mis betreffende auto in het overzicht: viewtopic.php?f=1&t=46659 Al iemand om een foto gevraagd?
_________________________________________ TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!
|
13 okt 2016 21:44 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Project 981
Die RS modellen die af fabriek met licht vliegwiel komen hebben wel een krukas waar specifiek aandacht is besteed aan de balancering ervan om zoveel mogelijk de harmonische trillingen eruit te halen die bij de standaardautos door het tweemassavliegwiel opgevangen worden. Als ze daar bij jou verder niks aan gemodificeerd of gecontroleerd hebben heb je een kans dat je krukas kapot gaat. Beetje loterij afh. hoe goed de balans in je huidige krukas is en in hoeverre en hoeveel gietimperfecties in de krukas zitten. Jahaa ... De krukas van je 981 is een gegoten basis en dan gefreesd!!! De breuk van de krukas is in deze setting een proces van lange adem want een typische vermoeiingsproces onder cyclische belasting waarbij er rond die imperfecties microscheurtjes ontstaan die dan uitgroeien tot een breuk. Ja dat kan dus best enkele 10.000-en kms duren. Of als je geluk hebt ook niet Kan je zelf wat meer info geven over wat er precies aan inlaat en uitlaatzijde is aangepast en voor welke onderdelen er uiteindelijk is gekozen? Qua headers en uitlaat iets dat op de markt vrij te verkrijgen is? Of is het custom made? Of een beetje van de twee? Waarschijnlijk gaat het hier verder over een combinatie van grotere gasklep en IPD plenum, sport headers, cat delete of 100/200cell katalysators. Of moeten we alles aan Steven vragen? Als je er zo lang mee bezig bent ga je mij niet wijs maken dat je helemaal niet weet waar je je centjes aan uit hebt gegeven. Hoe valt het geluid mee, drone bij bepaalde (lage) toerentallen? Uit je verdere reacties lijkt het erop dat je hier eerst heel hard A komt roepen met het mooie resultaat maar B bewust niet willen uitspreken. Ruikt hier een beetje naar sluikreclame in dat geval.
|
14 okt 2016 0:33 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Project 981
Je resultaat ligt in lijn met de prestatiewinst van andere ECU remaps http://www.softronicsoftware.com/981-ca ... -software/Dus met de extra aanpassingen aan de intake zijde en een verbeterde flow door een aangpaste uitlaat en een tune op maat heb je in ieder geval wel een mooi resultaat geboekt!
Laatst bijgewerkt door Kheldar op 14 okt 2016 10:54, in totaal 2 keer bewerkt.
|
14 okt 2016 1:54 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Project 981
Van de waterkoeler guru in de US http://flat6innovations.com/index.php/broken-crank12.000 track miles ... dus je kan nog wel even voort
|
14 okt 2016 10:49 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Project 981
Mijn vraag is puur uit interesse; je vertelt ets leuks, wekt interesse en ik vraag daarom om een INDICATIE qua prijs. Ik neem aan dat je het op dit forum schrijft omdat je het graag deelt, er blij mee bent. Mensen reageren uit enthousiasme op je verhaal en dan is ook de kans dat er iemand zoals ik benieuwd ben naar wat zo iets dan ongeveer kost. Ik heb nl werkelijk geen idee! Ik vraag niet naar het bedrag op jouw factuur dacht ik. En ik hoef niet direct Steven te bellen, ik wil er gewoon wat meer van weten uit jouw ervaring, that's all
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
14 okt 2016 19:40 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Project 981
Afgaande op aftermarket prijzen ...
Ipd plenum 800-900 euro Gasklep 400 euro underdrive pulley en bijhorende riem 200 eur Headers, cats en dempers 2000-3000euro 2-3 uur montage. Wat kosten voor klein materiaal evt. Custom tune, met iteraties op de rollenbank 800-1200euro
De headers cats en einddemper kan evt goedkoper als het op maat door iemand met kennis van zaken gelast wordt.
Zullen we aan Steven vragen of het ongeveer klopt. Ben benieuwd of ik het ongeveer juist geschat heb.
|
14 okt 2016 21:07 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Project 981
Heb Steven net gebeld. Hij neemt niet op.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 okt 2016 22:10 |
|
|
chelsea
ex: 3.2 Targa
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
|
Re: Project 981
Mag ik zeggen dat Kheldar een enge kat heeft..........
_________________________________________ Nie janken.
|
14 okt 2016 22:21 |
|
|
AlexPorsche
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
|
Re: Project 981
Moet zo een grafiek niet eens naar beneden zakken bij 8000 rpm...
_________________________________________ Do I look like I give a damn?
|
14 okt 2016 23:03 |
|
|