Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 9:51

Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Unieke rij ervaring met een 959 

wat vinden jullie van de 959?
Poll eindigt op 10 okt 2005 9:36
Lelijk 18%  18%  [ 8 ]
Mooi 24%  24%  [ 11 ]
Bijzonder 58%  58%  [ 26 ]
Totaal aantal stemmen : 45

Unieke rij ervaring met een 959 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
EriC4C schreef:
patrick911 schreef:
Que? Niet mooi = lelijk toch? Ik zeg ook niks over de bijzonderheid, want die staat buiten kijf.

Bijzonder lelijk dus? :wink:

Natuurlijk, er bestaat alleen zwart en wit, geen (zelfs verschillende tinten) grijs. :roll: :bang:

Idd, beetje flauw van me, maar er staat in de poll alleen lelijk/mooi/bijzonder, en dan is mijn grijstint toch echt eerder zwart dan wit. Vandaar.

30 sep 2005 14:02
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Devils son schreef:
MS964 schreef:
Vind 'm ook lilluk. Heb wel respect voor de (techniek van de) auto, en ook ongelofelijke bewondering voor de vormgeving die later gewoon in de 993 terugkomt. Heel erg knap! 8)

Dan past de omschrijving "bijzonder" toch beter, nietwaar?

Bij een auto als de 959 gaat het niet om lelijk of mooi. Who cares? Ik vond de F1 auto van Jaguar heel mooi, maar ik denk dat men bij Jaguar liever had gehad dat die F1 vooraan reed...

Ja hij is lelijk; Ja hij is bijzonder; maar het lelijke prevaleert voor mij. Dus in de poll: lelijk 8)

30 sep 2005 14:16
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
911-lover schreef:
Wacht maar tot Dirkie dit leest , die flipt helemaal uit.

wat dacht je van onze wannabe canadese houthakker :wink:

30 sep 2005 14:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht who
Marco schreef:
911-lover schreef:
Wacht maar tot Dirkie dit leest , die flipt helemaal uit.

wat dacht je van onze wannabe canadese houthakker :wink:

Lumber Jack? :mrgreen:

30 sep 2005 14:50
Profiel
Bericht 
Lumber John :wink:

30 sep 2005 14:53
Profiel WWW Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Devils son schreef:
ppp 356 schreef:

Ik begrijp trouwens tenvolle ook het nut van die windmolens

Kijk, dat vind ik nou knap. Die krengen moeten 30 jaar draaien om de energie die de productie en plaatsing kostte op te kunnen brengen en jij snapt het nut van die (jazeker!) landschapontsierende dingen...

Er zijn nog altijd andere gegevens dan puur financiële, maar dat zal ik iemand als u niet moeten uitleggen zeker. :roll: :roll:

Als je een wagen lelijk vindt, snap je hem niet :roll:
Als iets niet rendabel is, is het nutteloos :roll:

Met alle respect, maar uw gezichtsveld, is soms zeer beperkt :roll:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

30 sep 2005 14:59
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Ik heb begrepen dat de 959 onder kostprijs is verkocht :roll: géén afzet of is er een ander reden te noemen? De echte die-hards zullen het wel weten en haarfijn kunnen uitleggen. De achterkant van de wagen vind ik foeilelijk, een soort van hangbillen.

30 sep 2005 15:12
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht dames

Geldt ook voor vrouwen... :twisted: :mrgreen:

30 sep 2005 15:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht Re: dames
marknineoneone schreef:

Geldt ook voor vrouwen... :twisted: :mrgreen:

Mooie vrouwen begrijp ik evenmin (dit zegt allicht meer over mij dan ...) en een vrouw is nooit rendabel (zelfs fiscaal niet aftrekbaar), maar kan zeer wel nuttig zijn :wink:

30 sep 2005 15:16
Profiel
Bericht 
adu schreef:
Ik heb begrepen dat de 959 onder kostprijs is verkocht :roll: géén afzet of is er een ander reden te noemen? De echte die-hards zullen het wel weten en haarfijn kunnen uitleggen.

ben ook benieuwd, zal wel iets met homologatie te maken hebben denk ik

30 sep 2005 15:18
Profiel WWW Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Volgens mij stortte de markt voor supersportwagens net in toen de 959 klaar was. meen dat in de 911&Porsche world van afgelopen maand zoiets gelezen te hebben.

30 sep 2005 15:24
Profiel WWW
Bericht 
patrick911 schreef:
Volgens mij stortte de markt voor supersportwagens net in toen de 959 klaar was. meen dat in de 911&Porsche world van afgelopen maand zoiets gelezen te hebben.

dit gevonden
Citaat:
As an engineering project it represented a vast investment of time and money, especially when compared to some of its less developed contemporaries. It epitomised Porsche's 1980s attitude of "engineering at all costs" - literally. Each 959 cost over a third more to make than it sold for, Porsche having set the price first and worked out the costs later.

meer info

30 sep 2005 15:29
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ppp 356 schreef:

Je bent nu de zaken aan het verdraaien.

Als je een wagen lelijk vind, is deze lelijk. Maar een sportauto die is gebouwd voor de racerij (en dat geldt voor een 959) wordt niet gebouwd om mooi te zijn, maar puur voor de functionaliteit. Dus om nu over de 959 te oordelen vanuit een esthetisch blikveld... daarmee doe je de auto tekort. Vergelijk het met de "Moby Dick". Mooi? Ik denk dat de meeste mensen dat niet vinden. Maar zonder meer een heel bijzondere Porsche. De 959 is een icoon uit de autohistorie. En dat maakt hem zonder meer bijzonder.

Ten aanzien van de stelling niet rendabel=nutteloos. Dat heb ik sowieso nooit gezegd. Ik heb alleen gezegd dat ik het nut van windmolens niet inzie. Want de nadelen zijn vele malen groter dan de voordelen. De enige reden dat ze er zijn komt doordat politici graag goede sier maken bij de milieulobby. Zouden politici gewoon naar de feiten kijken dan zou men het geld voor windmolens gewoon steken in (heel schone) kernenergie.

30 sep 2005 15:33
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht link
Goeie link Marco!

30 sep 2005 15:56
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Devils son schreef:
Als je de 959 lelijk vindt, dan begrijp je volgens mij de auto niet. De Ferrari Enzo ziet er ook niet uit, maar ook daar is een reden voor.

Alleen al omdat het een Porsche is, is het een bijzondere auto. En het is daarbij ook nog een bijzondere Porsche. Mooi..., dat dan weer niet.

Citaat:
ppp 356 schreef:

Als je een wagen lelijk vindt, snap je hem niet
Als iets niet rendabel is, is het nutteloos

Devils son schreef:
Je bent nu de zaken aan het verdraaien.
Als je een wagen lelijk vind, is deze lelijk. Maar een sportauto die is gebouwd voor de racerij (en dat geldt voor een 959) wordt niet gebouwd om mooi te zijn, maar puur voor de functionaliteit. Dus om nu over de 959 te oordelen vanuit een esthetisch blikveld... daarmee doe je de auto tekort. Vergelijk het met de "Moby Dick". Mooi? Ik denk dat de meeste mensen dat niet vinden. Maar zonder meer een heel bijzondere Porsche. De 959 is een icoon uit de autohistorie. En dat maakt hem zonder meer bijzonder.

Ik weet dus helemaal niet waarom ik de zaken aan het verdraaien ben :roll:

Eerst snap je de wagen niet als je hem lelijk vindt :roll:

Dan mag je hem niet lelijk vinden omdat het een racewagen is. En dat Porsche hem niet mooi heeft kunnen maken omdat het een sportwagen is :roll:
Dus de mensen die hem mooi vinden snappen het dan ook niet want een sportwagen kan men niet mooi maken omdat hij gemaakt is om te racen :?: Of het moet puur toeval zijn dat men een mooie racewagen maakt.
Dat prestaties centraal staan bij de ontwikkeling van een racewagen is evident, maar er zal toch de nodige tijd in de looks van de wagen gestoken worden, zodanig dat deze voor het publiek ook aantrekkelijk is.
Racen doet men als wagenproducent vooral uit commerciëel oogpunt, een wagen die snel is,is dan belangrijk, maar hij moet er ook nog goed uitzien om het aantrekkelijk te maken voor het publiek.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

30 sep 2005 16:11
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex '73 911, ex 964 C4. 997 carrera S 2008
Haarlem
Bericht 
Als Porsche liefhebber is dit net als de carrera GT een statement; ´dit kunnen wij als we een top auto willen bouwen. de rest van de fabrikanten veel gepruts gewenst maar zie dit eerst maar eens te verbeteren´

en dan gaan wij over mooi of lelijk praten. als ajax liefhebber kan je ook denken dat charisteas niet zo mooi is, maar als ie scoort... of Feyenoord met Kiprich, lelijk gast maar een ICOON waar niet aan getwijfeld kan (of mag) worden!

WAT een mooie auto, wat een techniek! en wat geweldig dat je in 1 van die zeldzame exemplaren heb mogen rijden. gadverdamme wat ben ik jaloers!

30 sep 2005 16:24
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ppp 356 schreef:
Ik weet dus helemaal niet waarom ik de zaken aan het verdraaien ben

Ik ook niet, maar je doet het wel en je gaat er vrolijk mee door (je mag hem niet lelijk vinden omdat het een sportwagen is, enz.).

Het enige wat ik bedoel te zeggen is dat een sportauto die voor competetief gebruik wordt ontwikkeld niet alleen beoordeeld moet worden naar mooi of lelijk. Tuurlijk mag je hem lelijk vinden, maar als DAT je enige mening over de auto is, dan doe je hem ernstig tekort. Het is, nogmaals, een icoon en daarmee is het gewoon een bijzondere auto.

Voor de racerij is het uiterlijk heel erg veel minder belangrijk dan de prestaties. Kijk naar de Subaru's. Geen hond die een Impreza mooi vond. Maar toen ze rally's gingen winnen was de Impreza rallyauto ineens wel gewild.

30 sep 2005 16:31
Profiel
Bericht 
Ik zie dat er iemand is die begrijpt waar ik het over heb... :)

30 sep 2005 16:32
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
100% gelijk.

Maar om iemand te verwijten dat hij iets niet snapt omdat hij het lelijk vindt, vind ik nogal kort door bocht.

Nu vind ik de 959 trouwens wel een mooie wagen, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn leeftijd :wink:

30 sep 2005 16:33
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Devils son schreef:
ppp 356 schreef:
Ik weet dus helemaal niet waarom ik de zaken aan het verdraaien ben

Ik ook niet, maar je doet het wel en je gaat er vrolijk mee door (je mag hem niet lelijk vinden omdat het een sportwagen is, enz.).

Het enige wat ik bedoel te zeggen is dat een sportauto die voor competetief gebruik wordt ontwikkeld niet alleen beoordeeld moet worden naar mooi of lelijk. Tuurlijk mag je hem lelijk vinden, maar als DAT je enige mening over de auto is, dan doe je hem ernstig tekort. Het is, nogmaals, een icoon en daarmee is het gewoon een bijzondere auto.

Voor de racerij is het uiterlijk heel erg veel minder belangrijk dan de prestaties. Kijk naar de Subaru's. Geen hond die een Impreza mooi vond. Maar toen ze rally's gingen winnen was de Impreza rallyauto ineens wel gewild.

Hier heb je dus 100% gelijk in, maar dat is nu net door niemand gezegd geweest. En daar ging het bij mij om, en nog steeds :wink:

30 sep 2005 16:40
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Wel 't is toch een beetje zoals de carrera GT : zeker bijzonder, maar mooi kan je de beide wagens niet noemen, zeker hun achterk(a)(o)nt niet.

En verder mogen er hier wat minder komma's geneukt worden. Doordrammerij op vrijdagmiddag :roll: :wink:

30 sep 2005 16:49
Profiel
Bericht 
ppp 356 schreef:

Maar om iemand te verwijten dat hij iets niet snapt omdat hij het lelijk vindt, vind ik nogal kort door bocht.

Ik zal de volgende keer een paar woordjes toevoegen ("alleen maar" vóór lelijk).

30 sep 2005 16:52
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
bijzonder

lelijk mag je hem eigenlijk niet noemen :oops: dan doe je hem teniet

hij heeft een bepaalde uitstraling, iets aparts,unieks

geen looks maar prestaties en techniek: de 959

30 sep 2005 17:00
Profiel
Bericht 
robbie965 schreef:
bijzonder

lelijk mag je hem eigenlijk niet noemen :oops: dan doe je hem teniet

hij heeft een bepaalde uitstraling, iets aparts,unieks

geen looks maar prestaties en techniek: de 959

Mooi gezegd. Je weet dat er nog een quizvraag voor je open staat?

30 sep 2005 17:02
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
huh........... :?: :roll:

30 sep 2005 17:08
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende