Auteur |
Bericht |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Idd, beetje flauw van me, maar er staat in de poll alleen lelijk/mooi/bijzonder, en dan is mijn grijstint toch echt eerder zwart dan wit. Vandaar.
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
30 sep 2005 14:02 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ja hij is lelijk; Ja hij is bijzonder; maar het lelijke prevaleert voor mij. Dus in de poll: lelijk
|
30 sep 2005 14:16 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
wat dacht je van onze wannabe canadese houthakker
_________________________________________ Got coffee?
|
30 sep 2005 14:36 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
who
Lumber Jack?
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
30 sep 2005 14:50 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
30 sep 2005 14:53 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Er zijn nog altijd andere gegevens dan puur financiële, maar dat zal ik iemand als u niet moeten uitleggen zeker.
Als je een wagen lelijk vindt, snap je hem niet
Als iets niet rendabel is, is het nutteloos
Met alle respect, maar uw gezichtsveld, is soms zeer beperkt
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
30 sep 2005 14:59 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Ik heb begrepen dat de 959 onder kostprijs is verkocht géén afzet of is er een ander reden te noemen? De echte die-hards zullen het wel weten en haarfijn kunnen uitleggen. De achterkant van de wagen vind ik foeilelijk, een soort van hangbillen.
|
30 sep 2005 15:12 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
dames
Als je een wagen lelijk vindt, snap je hem niet
Als iets niet rendabel is, is het nutteloos
Geldt ook voor vrouwen...
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
30 sep 2005 15:13 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Re: dames
Mooie vrouwen begrijp ik evenmin (dit zegt allicht meer over mij dan ...) en een vrouw is nooit rendabel (zelfs fiscaal niet aftrekbaar), maar kan zeer wel nuttig zijn
|
30 sep 2005 15:16 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ben ook benieuwd, zal wel iets met homologatie te maken hebben denk ik
_________________________________________ Got coffee?
|
30 sep 2005 15:18 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Volgens mij stortte de markt voor supersportwagens net in toen de 959 klaar was. meen dat in de 911&Porsche world van afgelopen maand zoiets gelezen te hebben.
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
30 sep 2005 15:24 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
30 sep 2005 15:29 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Je bent nu de zaken aan het verdraaien.
Als je een wagen lelijk vind, is deze lelijk. Maar een sportauto die is gebouwd voor de racerij (en dat geldt voor een 959) wordt niet gebouwd om mooi te zijn, maar puur voor de functionaliteit. Dus om nu over de 959 te oordelen vanuit een esthetisch blikveld... daarmee doe je de auto tekort. Vergelijk het met de "Moby Dick". Mooi? Ik denk dat de meeste mensen dat niet vinden. Maar zonder meer een heel bijzondere Porsche. De 959 is een icoon uit de autohistorie. En dat maakt hem zonder meer bijzonder.
Ten aanzien van de stelling niet rendabel=nutteloos. Dat heb ik sowieso nooit gezegd. Ik heb alleen gezegd dat ik het nut van windmolens niet inzie. Want de nadelen zijn vele malen groter dan de voordelen. De enige reden dat ze er zijn komt doordat politici graag goede sier maken bij de milieulobby. Zouden politici gewoon naar de feiten kijken dan zou men het geld voor windmolens gewoon steken in (heel schone) kernenergie.
|
30 sep 2005 15:33 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
link
Goeie link Marco!
Thanks
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
30 sep 2005 15:56 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik weet dus helemaal niet waarom ik de zaken aan het verdraaien ben
Eerst snap je de wagen niet als je hem lelijk vindt
Dan mag je hem niet lelijk vinden omdat het een racewagen is. En dat Porsche hem niet mooi heeft kunnen maken omdat het een sportwagen is
Dus de mensen die hem mooi vinden snappen het dan ook niet want een sportwagen kan men niet mooi maken omdat hij gemaakt is om te racen Of het moet puur toeval zijn dat men een mooie racewagen maakt.
Dat prestaties centraal staan bij de ontwikkeling van een racewagen is evident, maar er zal toch de nodige tijd in de looks van de wagen gestoken worden, zodanig dat deze voor het publiek ook aantrekkelijk is.
Racen doet men als wagenproducent vooral uit commerciëel oogpunt, een wagen die snel is,is dan belangrijk, maar hij moet er ook nog goed uitzien om het aantrekkelijk te maken voor het publiek.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
30 sep 2005 16:11 |
|
|
BS
ex '73 911, ex 964 C4.
997 carrera S 2008Haarlem
|
Als Porsche liefhebber is dit net als de carrera GT een statement; ´dit kunnen wij als we een top auto willen bouwen. de rest van de fabrikanten veel gepruts gewenst maar zie dit eerst maar eens te verbeteren´
en dan gaan wij over mooi of lelijk praten. als ajax liefhebber kan je ook denken dat charisteas niet zo mooi is, maar als ie scoort... of Feyenoord met Kiprich, lelijk gast maar een ICOON waar niet aan getwijfeld kan (of mag) worden!
WAT een mooie auto, wat een techniek! en wat geweldig dat je in 1 van die zeldzame exemplaren heb mogen rijden. gadverdamme wat ben ik jaloers!
|
30 sep 2005 16:24 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik ook niet, maar je doet het wel en je gaat er vrolijk mee door (je mag hem niet lelijk vinden omdat het een sportwagen is, enz.).
Het enige wat ik bedoel te zeggen is dat een sportauto die voor competetief gebruik wordt ontwikkeld niet alleen beoordeeld moet worden naar mooi of lelijk. Tuurlijk mag je hem lelijk vinden, maar als DAT je enige mening over de auto is, dan doe je hem ernstig tekort. Het is, nogmaals, een icoon en daarmee is het gewoon een bijzondere auto.
Voor de racerij is het uiterlijk heel erg veel minder belangrijk dan de prestaties. Kijk naar de Subaru's. Geen hond die een Impreza mooi vond. Maar toen ze rally's gingen winnen was de Impreza rallyauto ineens wel gewild.
|
30 sep 2005 16:31 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik zie dat er iemand is die begrijpt waar ik het over heb...
|
30 sep 2005 16:32 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
100% gelijk.
Maar om iemand te verwijten dat hij iets niet snapt omdat hij het lelijk vindt, vind ik nogal kort door bocht.
Nu vind ik de 959 trouwens wel een mooie wagen, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn leeftijd
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
30 sep 2005 16:33 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Hier heb je dus 100% gelijk in, maar dat is nu net door niemand gezegd geweest. En daar ging het bij mij om, en nog steeds
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
30 sep 2005 16:40 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Wel 't is toch een beetje zoals de carrera GT : zeker bijzonder, maar mooi kan je de beide wagens niet noemen, zeker hun achterk(a)(o)nt niet.
En verder mogen er hier wat minder komma's geneukt worden. Doordrammerij op vrijdagmiddag
|
30 sep 2005 16:49 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik zal de volgende keer een paar woordjes toevoegen ("alleen maar" vóór lelijk).
|
30 sep 2005 16:52 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
bijzonder
lelijk mag je hem eigenlijk niet noemen dan doe je hem teniet
hij heeft een bepaalde uitstraling, iets aparts,unieks
geen looks maar prestaties en techniek: de 959
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
30 sep 2005 17:00 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Mooi gezegd. Je weet dat er nog een quizvraag voor je open staat?
|
30 sep 2005 17:02 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
huh...........
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
30 sep 2005 17:08 |
|
|