Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 8:52

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Durametric en Apple 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Durametric en Apple
Ik heb sinds kort een Durametric kabel zodat ik de computer uit kan lezen en service meldingen kan terugzetten. Nu heb ik thuis helemaal geen Windows computers dus draai ik Windows 7 (Durametric draait allen op Windows) op een Macbook pro 2016 onder Parallels Virtual Machine (VM), werkt echt goed en snel. Maar helaas gaat de communicatie tussen Durametric software en de Boxster 981 zeer gebrekkig. Het programma loopt na het opvragen van één module vast. Zijn er mensen die ervaring hebben met Durametric in VM op een Apple. Ben best thuis in ICT maar hier haak ik af, heb al van alles geprobeerd, zelfs een andere VM, echter hetzelfde probleem. Ik lees op andere fora ook wisselende berichten met Durametric en apple.

14 okt 2016 15:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S
Bericht Re: Durametric en Apple
Ik kan je met je Apple probleem niet helpen. Maar misschien iets als dit kopen: http://www.banggood.com/Chuwi-Vi10-Ulti ... mds=search

René

14 okt 2016 19:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Inderdaad een Windows laptop, misschien ga ik op zoek naar een oud beestje met Windows 7 of zo iets.

14 okt 2016 19:40
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Turbo Ex 981S, Ex 997 C2, Ex 996 TT, Ex 993 C2 (2x) Ex 996 C2
Op mijn MBP werkt mijn Durametric Pro (origineel) het onder VMware Fusion. Moet dus gewoon werken.

Heb je wel een originele Durametric kabel?
Zit een hoop Chinese rommel tussen met outdated software dat niet echt lekker wert gezien je "gebrekkige" communicatie.

15 okt 2016 8:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Ik heb een originele kabel, en gebruik geen VMware maar Parallels. Welke versie van Windows gebruik jej?

15 okt 2016 12:54
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Turbo Ex 981S, Ex 997 C2, Ex 996 TT, Ex 993 C2 (2x) Ex 996 C2
Gewoon XP.

16 okt 2016 8:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Uiteindelijk maar een W7 laptop weten te ritselen. Dan werkt het wel. De mogelijkheden zijn echter wel beperkt met een Boxster 981, foutmeldingen uitlezen en de service indicator terugzetten, dat was het wel. Ik heb mijn kabel via MP gekocht, als je hier de volle 340 euro voor moet betalen vind ik het wel veel.

30 okt 2016 14:47
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Volgens de site moet je er toch wel weer mee kunnen bij een 981..

Weet je zeker dat je een originele hebt? Werkt hij wel met software versie 6? Veel chinese exemplaren doen het maar tot versie 3 ofzo...

Op een chinees exemplaar dat ik ooit via marktplaats kocht, stond ook 'durametric/ piwis' op :roll:

30 okt 2016 17:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Ik heb echt een originele. Ik had er zelfs nog problemen mee omdat de firmware update niet goed ging. Durametric USA heeft hem kosteloos omgewisseld. Dus ja, ik wete zeker dat ik een originele heb. Ik wel ook met de meest recente software.

ps. Ik heb ook nog zo'n chinees ding, gratis af te halen.

30 okt 2016 18:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]