Verkocht: Boxster 2.5 1998 zwart
Zoals jullie hebben kunnen zien, heb ik (ook weer onverwachts, net als destijds de boxster) een 996 cabrio gekocht.
Aanvankelijk was ik aan het rond kijken voor een luchtkoeler, toen deze 911 in beeld kwam. verliefd geworden op de kleur stelling (en de wil voor een nieuw project
) deze gekocht waardoor de boxster nu helaas overbodig wordt (2 moderne cabrio's is me teveel, naast de diverse oudere alfa's)
De boxster heeft nadat ik hem kocht groot onderhoud gekregen, deels slijtage, deels preventief.
Korte opsomming:
1999 2.5 Boxster
circa 202.000km op dit moment (af en toe rijd ik er nog wel mee )
Zwart, licht grijs leder interieur
Vervangen bij groot onderhoud;
-alle pakkingen en keerringen van de motor
-IMS lager
-Koppeling en vliegwiel
-Olie+filter, lucht en interieur filter
-Bougies incl bougieschachten en rubbers
-Koni FSD schokdempers rondom
-Laten uitlijnen
-Banden rondom (Federal RS-R)
-Aircopomp (en airco afgevuld)
-Koelsysteem gespoeld en ververst (en radiateuren voor schoon gemaakt)
-Stuurhydrauliek leidingen vervangen (modificatie in brandgevaar)
-Ruitenwisserbladen
-RVS spruitstukken en RVS achterdemper (origineel is evt ook mogelijk mocht de koper minder geluid willen)
-En ik vergeet vast nog wat.
De losgelopen aandrijfas (zie projecttopic) is ook vervangen voor een ander exemplaar (preventief)
Zoals je ziet, groot onderhoud gedaan, met de intentie er nog lang van te genieten!
De Boxster heeft ons 4 weken geleden 4500km op en neer (en door Italië) gebracht!
Heerlijke stuurauto is het!
Er is een nieuwe afstandbediening besteld, aangezien die de geest gegeven heeft. De auto komt dus wel met werkende!
Belangrijk nog om te noemen de minpunten!
- De bumper voor heeft barsten in de lak en zou gespoten moeten worden
- In de linker dorpel zit een deuk
Dit zat er beide al toen ik m kocht, maar was van plan dit tijdens de wintermaanden te laten herstellen.
Uiteraard kan ik dit in overleg tegen schappelijke prijs laten herstellen voor aflevering.
Ik vind het erg lastig een prijs aan de auto te hangen.
Niet verwacht hem zo snel weg te doen heb ik technisch veel gedaan aan de auto, met daarbij komende kosten. Maar ik snap uiteraard dat ik dat er nooit meer uithaal.
Dan is er de vraag; op welke wielen wordt de auto verkocht? De "goude" wielen heb ik helemaal laten opknappen (polijsten en poedercoaten) dus daarvoor wil ik graag een meerprijs. De "turbo's" niet. en voor de immi bbs'en tja.. daar valt over te praten. (die gaan inprinciepe als winterwielen onder de 996)
Laten we afschieten op €11000 op de turbo's.
Op de "gouden" (evt indien gewenst kan het goud een andere kleur worden) 12k
Reële prijs denken jullie?
Meer info en het hele verhaal:
viewtopic.php?f=33&t=46558Dan wat plaatjes erbij!