Inleidend
Uit de akk van mijn 996 afgelopen februari kwam naar voren dat de einddempers 'rot' waren. Blijkbaar bekend euvel van deze standaard dempers. Ze klonken goed vond ik en 'rochelden' lekker. Enfin, destijds getwijfeld tussen sporteinddempers van bijvoorbeeld Dansk of een aanpassing door Carnewal. Over gelezen alhier. Uiteindelijk bij Van Kessel een paar goede gebruikte standaard einddempers gekocht. Dit in maart jl.
Nu komt het. Voor vertrek naar vakantieadres zo'n 3 weken terug nu, de auto naar Resto gebracht om de 'nieuwe' dempers er onder te laten zetten en nog wat zaken uit de akk aan te laten pakken. M'n pa heeft de auto tijdens onze vakantie weer opgehaald. Hij vond 'm goed klinken.... Vanavond voor het eerst tijd om zelf eens een rondje te rijden. Man, man, wat een waardeloos geluid. Hij klinkt n*ndej** als een grasmaaier
Kortom, dit is niet wat ik zocht.... Ik gebruik de auto als plezierauto voor de leuke momenten en hij moet wel herrie maken! En ja ik begrijp ook dat de gaten in de oorspronkelijke dempers dus het sportievere geluid veroorzaakten en had dus, achteraf bezien, direct voor een ander optie moeten gaan. Maar goed.
Dus...de vraag:
Wie heeft er wellicht nog goede sportdempers liggen en wil er van af of heeft goede suggesties voor een sportiever geluid, ofwel door aanpassing van de standaarddempers ofwel voor wat betreft andere sporteinddempers?
Graag jullie input forummers