Auteur |
Bericht |
Jens01
Boxster 986 4.2 V8Lelystad
|
Van luftie naar waterkoker
Beste PFers,
Ik lees al weer een tijdje mee en ben wel eens benieuwd naar het volgende:
Veel die-hards hebben een luftie en zweren daarbij en vinden de waterkokers geen echte Porsche, zoals ik dat her en der lees. maar wat mij opvalt is dat er best veel zijn die toch overgestapt zijn op een waterkoker. Geen idee waarom, maar veel zetten in hun avatar de ex wagens die ze gehad hebben. Ik zie veel ex luftie's en dan ineens een waterkoker.
Is dat omdat de lufties toch misschien niet zo betrouwbaar zijn? Of modernere techniek willen? Of misschien het zonde vinden om met de luftie te rijden ivm waarde oid.
Heb zelf een 3.2 carrera gehad jaren geleden, maar ik vond het een beetje een bolderkar. (Kan ook aan de kwaliteit van de auto gelegen hebben hoor)
Hoop dat ik niemand tegen de schenen schop, maar ben wel eens benieuwd.
_________________________________________ 6 platte groeten, René
|
08 nov 2016 0:04 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Re: Van luftie naar waterkoker
Ik voorspel een 40 pagina`s durende discussie... Mijn motivatie.. was toe aan wat anders na 10 jaar 964, die auto werd toch ouder en mankementen stapelden zich op.. het was of 10k uitgeven en weer in dezelfde auto rijden of eens verder kijken.. en een 997 bevalt mij na 10 jaar 964 uitstekend. Vind het persoonlijk niet zo belangrijk of een motor lucht of watergekoeld is.
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
08 nov 2016 0:22 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Van luftie naar waterkoker
ZUCHT zowel lufties als waterkokers hebben hun charme, daarom van beide maar eentje aangeschaft en trouwens in Porsche's rijden alleen maar eikels. Vanavond bij Ronald Goedemondt gehoord, dus dan is het waar! want Ronald is
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
08 nov 2016 0:27 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Van luftie naar waterkoker
Kheb ook beide en bij beide is het een feest om mee te gaan rijden Jammer dat dat niet bij vrouwen kan of mag, zou wel leuk zijn
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
08 nov 2016 1:11 |
|
|
Bob C4
964 C4 1991
Fiesta 2015Drechtsteden
|
Re: Van luftie naar waterkoker
Ik ben een purist, en waardeer Porsche om het feit dat ze als 1 van de weinigen decennia lang sport-auto's op de markt hebben gezet met een lucht gekoelde motor. En dan ook nog op een onlogische plaats : achter de achteras ... en er voor hebben gezorgd dat het uiteindelijk nog werkte ook. Dat heeft een charme.
De overstap naar watergekoeld is logisch en die veroordeel ik dan ook niet. Geen idee wat ik in de toekomst ooit nog ga aanschaffen, maar dat zou zomaar een 997 kunnen zijn. Geen 996, vind ik gewoon niet mooi.
Ik heb het zelfde met de 6-cilinder lijnmotoren van BMW. Die zijn geweldig ! Loopt zo mooi en klinkt super. Zelfs de motor van mijn Astra uit 1999 (1.8-16v) kan een feest zijn als je hem/haar af en toe eens flink uitknijpt. Wordt dagelijks als een oude dame bereden, maar jubelt het uit als de 6000 t/min. weer eens gehaald worden. Errug lekker.
Call me a petrol-head.
_________________________________________ Win on sunday, sell on monday.
|
08 nov 2016 1:58 |
|
|
Marquez93
|
Re: Van luftie naar waterkoker
|
08 nov 2016 3:40 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Re: Van luftie naar waterkoker
Denk dat de meeste de stap zetten omdat ze toe zijn aan wat anders. Vaak na enige tijd begint het te kriebelen en is het zoeken naar een opvolger erg leuk. Enkele jaren geleden ook de stap gemaakt van een 993 (Targa) naar een 996 (GT3). Kreeg zelfs PB's dat ik spijt zou krijgen en dat ik het niet moest doen! Heb er echt geen spijt van gehad, weet waar de auto naar toe is gegaan. En heb nog regelmatig contact met de eigenaar.
|
08 nov 2016 9:38 |
|
|
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
Re: Van luftie naar waterkoker
Heb altijd luchtgekoeld gereden, dan 2 jaar een 996 gehad en nu terug luchtgekoeld.
De 996 was wel leuk en ging goed vooruit maar miste toch een beetje de charme van een oldtimer..
|
08 nov 2016 9:58 |
|
|
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
|
Re: Van luftie naar waterkoker
Ik heb ook de overstap gemaakt. Voor mij was het dat ik weer terug cabrio wou rijden en een klein finacieel gedeelte in mijn huis heb gestopt. Ben overgens van een 964 naar een 987s gegaan. Vind het erg jammer van de 964 maar nog geen spijt of iets. Het was een geweldige auto waar ik een hoop plezier van heb gehad. En hoop dat ik dat met de boxster zeker ook weer ga hebben.
_________________________________________ Ergens ben je nergens.
|
08 nov 2016 10:00 |
|
|
petquesha
996 C4S
|
Re: Van luftie naar waterkoker
Sinds kort ook eigenaar van een luftie en een 996 cabrio C2 .
Ik vind beide Porsches leuk ,maar de luftie zou ik nooit verkopen ,terwijl ik nu al twijfel of ik de 996 ga houden of niet.........
|
08 nov 2016 14:36 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Van luftie naar waterkoker
karakter of comfort, that's the question.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
08 nov 2016 15:03 |
|
|
submerged
ex 914-6
Nu Boxster 986.Tolbert. Groningen.
|
Re: Van luftie naar waterkoker
Klopt hoor.
|
08 nov 2016 17:04 |
|
|
Taxi Hans
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODENGelderland
|
Re: Van luftie naar waterkoker
bij mij andersom momenteel dus gaan misschien (knop heb ik al omgezet ) de 2 lufties wel weg om te beginnen met de 3.2, de 993 is eigenlijk mijn lieveling maar die verrekte 996 Turbo heeft toch heel veel goed gemaakt en kan ik makkelijker meenemen. had ik van mij zelf niet verwacht
_________________________________________ Picasa album
|
08 nov 2016 17:07 |
|
|
giulia
|
Re: Van luftie naar waterkoker
Ik hou het bij de 964 omdat ik het gevoel in die auto zo geweldig vind. Old skool auto rijden met weinig hulpmiddelen. Vooral het smalle formaat vind ik heerlijk. Je zet dat ding overal tussendoor. Ondanks de belachelijk hoge onderhoudskosten (net weer opgekrabbeld van de vloer na belletje van de specialist) hou ik hem voorlopig....tot er wat extra centjes zijn voor een 996 GT3. Iemand nog wijn nodig met de feestdagen?
|
08 nov 2016 17:44 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Van luftie naar waterkoker
Ik heb ook beide een 964 en een 931 Maar zonder gekkigheid, Mijn keuze voor een 964 heeft helemaal niets te maken met de motor. Chassis is voor mij doorslaggevend. Mijn vuistregel is, hoe minder comfort bevorderende onderdelen in de ophanging en stuurinrichting hoe beter de auto. Dus 964 of GT3, ik zal ze allebei willen hebben met een lichte voorkeur voor en GT3. Uiteraard geld het omgekeerde voor mijn Daily Driver, hoe meer comfort bevorderende onderdelen hoe beter de auto. En daarom heb ik 2 jaar een 997 met Tiptronic gereden
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
08 nov 2016 17:55 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Van luftie naar waterkoker
Groene 997RS blijft mn droom. Maar heel happy met de dikke 993, die blijft nog wel even nu de verhuizing aanstaande is...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
08 nov 2016 17:58 |
|
|
Blijco
997 Carrera S 3.8Ede
|
Re: Van luftie naar waterkoker
Nog steeds heel erg blij met de overstap naar een 997.
_________________________________________ The difference between men and boys.....
The speed of their toys !!
|
08 nov 2016 18:58 |
|
|
Marquez93
|
Re: Van luftie naar waterkoker
Prachtige P ........NextGen.................zoals met alles Maar met diep respect voor de voorgangers
|
08 nov 2016 19:02 |
|
|
Jens01
Boxster 986 4.2 V8Lelystad
|
Re: Van luftie naar waterkoker
Leuk om de reacties te lezen. ik zie dat al mijn ideeën van redenen wel aanwezig zijn.
veel van jullie zijn in de luxe positie om in the best off both worlds te kunnen rijden. Nostalgie en een moderne voor alledag.
als ik een luftie zou mogen uitkiezen zou het een 965 zijn.
ik ben erg blij met mijn auto's hoor, maar heb maar een beperkt budget.
_________________________________________ 6 platte groeten, René
|
08 nov 2016 20:42 |
|
|
Nine-6-four
|
Re: Van luftie naar waterkoker
Je bent bescheiden vwb je budget ...bedenk dat er vele mensen zijn die nooit een P in eigendom zullen hebben Jij hebt er 2
|
08 nov 2016 21:10 |
|
|
Jens01
Boxster 986 4.2 V8Lelystad
|
Re: Van luftie naar waterkoker
Das ook waar. Wat voor de 1 een ouwe krantebak is, is voor een ander misschien wel een onbereikbaar bezit. Ik schaar mezelf wat dat betreft een rijk mens. Ben "gezond" heb een lieve vrouw en zoontje, leuk huis, alle wagens zijn betaald. Geen schulden, kunnen op vakantie en kan een biertje kopen in de kroeg. En idd 2 porsches
_________________________________________ 6 platte groeten, René
|
08 nov 2016 22:41 |
|
|
lagunamak
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo HighlineHuizen
|
Re: Van luftie naar waterkoker
Nu: de 996 4S cabrio, prachtig ding, comfortabel, snel, heerlijk om ook rustig mee te toeren met totmbo Toen: de prachtige 1981 SC Targa, listig, snel, rauw, zweet In between: 964 cabrio: van nu en toen alles net niet Dus als je toen en nu kan combineren dan heb je best of both worlds. En dat vind je niet in een 964. WOrdt dan toch 2 P's op de dam zetten.
|
09 nov 2016 0:50 |
|
|
Marquez93
|
Re: Van luftie naar waterkoker
|
09 nov 2016 1:10 |
|
|
Erwin C2
ex 964 C2 coupe, ex 996 C2, ex 964 cabriolet C2, ex Cayenne 4.5S, Cayenne 3.2S, ex Cayenne 4.5S, ex 993 C2 en huidige Porsche 997 4SDenHaag
|
Re: Van luftie naar waterkoker
Hallo Porsche vrienden,
Ook ik heb mijn geliefde P993 verkocht en overgestapt naar een P997 3.8 4S....of ik er spijt van heb.....weet ik niet maar tot nu toe ben ik er lekker mee bezig met het me weer eigen te maken zoals verlagen met een schroefset, 20 inch velgen, uitlaat enz enz....
Gr.Erwin
_________________________________________ RESPECT 2 ALL
|
09 nov 2016 10:46 |
|
|