Auteur |
Bericht |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Heb dit jaar nog geen 1000 km met de 993 gereden... Dus om het seizoen uit te luiden lijkt me een trackday op Spa wel leuk. Ga ik volgend jaar nog wel een paar keer doen denk ik, op de openbare weg rijden met de Porsche boeit me niet meer en anders kan ik m net zo goed verkopen...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
08 nov 2016 12:15 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Gebruik hem dit jaar veel en heb nog schik in de auto Deze luchtkoeler is zeer goed dagelijks te gebruiken, alleen de koplamp verlichting is net aan
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
08 nov 2016 13:41 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Koplampen zijn inderdaad ruk, lithiumdinges of niet. Of zijn we verwend door de Xenon lampen in de BMW's?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
08 nov 2016 14:28 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ik vrees inderdaad dat laatste. Zowel met de 968 als 993 heb ik nooit, ook niet 's nachts op snelheid, het gevoel gehad over een te povere verlichting te beschikken. Omgekeerd word ik wel gek van die felle witte lichten van X5's en co die net op de hoogte van mijn spiegels schijnen... De doelstelling is de weg en of obstakels goed en tijdig te kunnen zien, niet om een speld te zoeken...
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
08 nov 2016 14:43 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Hoppa Knalfa weer in orde. Bedrading van luchttemp sensor in de airbox lag los, draad zat nogal onder spanning gemonteerd, eigenlijk net te kort, zeker als de motor onder belasting kantelt. Draadje verlengd en opnieuw gesoldeerd. Loopt weer als een trein, 209.9PK bij 7krpm. Voor de veiligheid meteen de toerenbegrenzer wat veiliger ingesteld, hoogste uitgelezen toerental 7950rpm Dat gaat nooit lang goed (onderblokje is std 75TS), dus nu op 7250 een zachte en 7500 een harde begrenzing. Met dank aan de goede service van Beek Auto Racing
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
09 nov 2016 15:53 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Bezit 230 betrouwbare pk's , jammer dat hij zo zwaar is en met name aan de voorzijde. Daar gaan we in de winter aan werken Merkte met regen dat ik achter weinig druk op de bandjes heb
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
09 nov 2016 22:52 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Tja, had je een transaxle moeten nemen... Had trouwens een vraagje voor de specialisten: Met mijn 968 CS doe ik 1 à 2 maal per jaar een trackday, verder rij ik er ongeveer een 4.000km mee (sportief op leuke wegen in de Ardennen en Eifel). Dit jaar echter gemerkt dat sportieve straatbanden (Proxes T1 Sport) het goed doen bij sportief gebruik op de openbare weg maar snel hun limieten bereiken op circuit. Zouden jullie een nog wat sportievere band overwegen (zoals Proxes T1-R) of meteen voor semi-slicks gaan (R888, Michelin Pilot Sport Cup bijvoorbeeld)? Want in de Eifel word ik toch enkele keren per jaar verrast door een felle regenbui waar mijn Proxes T1 Sport zich dan weer wel goed bij gedragen. Of twee setjes voorzien en zo nu en dan wisselen?
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
10 nov 2016 10:36 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
888 op circuit is prima. Maar heb ze ook op de 964 gehad voor op de openbare weg en het geluid was niet te harden. Reed met oordopjes in... Dus zou voor 2 sets gaan of voor de (veel duurdere) Michelins (weet niet hoe die het in de regen doen)
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
10 nov 2016 11:01 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Bedankt voor het nuttig advies! Wist niet dat R888's zo luidruchtig waren. Twee sets lijkt dus inderdaad the way to go.
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
10 nov 2016 12:21 |
|
|
minics
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Dat kun je binnenkort gaan "ondervinden" met je nieuwe set . Ben benieuwd.
|
10 nov 2016 13:04 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Volgens buienradar zondagmiddag droog op Spa Max temp 5gr
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
10 nov 2016 13:31 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
En binnen. Bedankt Jaap, zien er super uit Vanavond kijken of ze onder de 993 passen.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
10 nov 2016 15:21 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Dat vroeg ik me dus ook af, hoe doen semi's het met temperaturen rond het vriespunt. Want als ik ga is het s ochtends.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
10 nov 2016 20:21 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ik heb erg goeie ervaring met Yokohama Advan Neova AD08r. Een semi slick. Niet erg bekend in de porsche scene hier geloof ik . Maar staat bekend als een zeer goed alternatief voor de meer bekendere opties die je noemde. Google maar een keer. 2 lange trackdays mee gereden. En 10.000km op de straat. Net nog APK gekeurd en kan denk ik er nog wel een trackday of 4-5000km mee door kan. Stevige, stijve band, enorm veel feedback en lekkere grip door de iets zachtere compound. Maar qua slijtage valt het echt zeer goed mee. Doet het in de regen verder ook prima. Ideale mix voor straat en circuit wat mij betreft. Ook qua rolgeluid geen echt probleem En daarbovenop nog eens goed geprijsd. Setje rondom voor 235/40 en achter 295/30 kwam op 850euro
Laatst bijgewerkt door Kheldar op 10 nov 2016 20:53, in totaal 1 keer bewerkt.
|
10 nov 2016 20:46 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Eens op de track rijd je ze toch gewoon warm genoeg. Onafhankelijk van de buitentemperatuur.
|
10 nov 2016 20:52 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Klopt. En dat "stukje" naar Spa over de openbare weg ook maar wat harder gummen dan.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
10 nov 2016 21:16 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
En hopelijk geen sneeuw op de weg terug!
|
10 nov 2016 21:46 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Uitgangspunt is dat het droog is/blijft.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
10 nov 2016 21:49 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
10 nov 2016 23:14 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Hoppa Vind t wel wreed 2,5 kg per voorwiel lichter en 5 kg per achterwiel En dat terwijl de achterbanden een maatje breder zijn, 295mm. Moet nog wel spacers maken voor de achterwielen, staan iets van 10mm te veel naar binnen Nog zeker 2mm profiel, dus daar kom ik de winter wel mee door
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
11 nov 2016 9:26 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Dus nu toch sneeuw in Spa ... Maar komende dagen droog en temp boven 0 ...
Dit ziet er wel gaaf uit Paul.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
11 nov 2016 12:18 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
11 nov 2016 12:21 |
|
|
minics
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Dat staat super onder de 993 !
|
11 nov 2016 13:35 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ondertussen doorknutselen aan Knalfa2 ff de onderkant doorlassen
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
11 nov 2016 13:35 |
|
|
jacobt
Civiel TechnischGroningen
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ziet er goed uit hoor, je mist de 5mm spacer op de achteras die standaard onder de gt3 zit. Die kon ik niet meegeven. Achterband had 2.3 mm in midden en 3.5mm aan buitenzijde, heb toch nog ff gemeten met bandenmeter toen ik ze zag liggen woensdag avond. Wat een gewicht verschil he, ik merk dat echt overduidelijk in scherper stuur gedrag. Ik zou op een koud Spa met een niet te hoge banden druk gaan rijden, de wangen van de cup 1 zijn super stijf dus je kunt wat slapper rijden. Wellicht dat je dan wat eerder temperatuur in de banden krijgt. Succes en post wat mooie foto's
_________________________________________ 997 Gt3 mk2 Kia E-niro
|
11 nov 2016 14:10 |
|
|