Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 22:48



Antwoord op onderwerp  [ 1932 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 78  Volgende
HET TRACKDAY-TOPIC 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Thanx,

Waarmee zou je beginnen qua spanning (koud)?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


11 nov 2016 14:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
voor op 1.9 en achter 2.1 lijkt me goed in deze omstandigheden.
Na een aantal ronden komt de warmte erin en gaat de spanning wel 0.3 voor en 0.4 achter omhoog .

Bovenstaand werkte bij mij goed 2 week geleden in de zelfde omstandigheden op de zelfde locatie :mrgreen:
_________________________________________
997 Gt3 mk2
Kia E-niro


11 nov 2016 14:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Gaak doen, kijken of ik ze op 3 bar krijg :drive: :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


11 nov 2016 14:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
jacobt schreef:
voor op 1.9 en achter 2.1 lijkt me goed in deze omstandigheden.
Na een aantal ronden komt de warmte erin en gaat de spanning wel 0.3 voor en 0.4 achter omhoog .

Bovenstaand werkte bij mij goed 2 week geleden in de zelfde omstandigheden op de zelfde locatie :mrgreen:


klinkt logisch ... meestal ligt een goeie spanning ergens rond de 2.4 als uitgangspunt toch?


11 nov 2016 16:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Is wel afhankelijk van je gewicht en specifieke band, maar als uitgangspunt klopt het wel aardig, mijn semislicks doen vanaf 1,6 bar voor <800kg en bijna 3 bar >1.400kg. Ik zit met m'n E36 tegen de 2 bar koud en 2,5 bar warm. Bij nat 0,4 tot 0,7 bar hoger.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


11 nov 2016 16:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Begon met 1.8 koud en nat en was niet op de baan te houden.
Heb ook de schokkers wat soepeler gezet en dat scheelde ook enorm.
Dus de banden moeten boven 2 worden gezet :salut:
Toen het wat opdroogde ging het weer super :drive:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


11 nov 2016 18:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
1,8 is ook te laag om op te starten bij nat.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


11 nov 2016 18:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Vond het een topdag op spa
Wel veel code rood
Bijna hele dag op toyos gereden en om 15u de slicks erom gezet
Helaas foute keuze. Werd om 16u serieus glad. Spul na 375 km tracktime maar ingepakt en zonder schade of ellende weer naar huis.
Nu naar weer wachten tot het voorjaar


13 nov 2016 22:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Inderdaad glad na 4 uur:

69721

69720

Broer gespind op au Rouge en best hard de muur in.
Gelukkig alleen schade aan plastic en plaatwerk, auto staat nog mooi recht op de wielen.

Porsche ging in het begin ook voor geen meter.
Moest weer naar lijnen zoeken, en er waren veel snelle mannen op de baan, dus zat meer in mn spiegel te kijken dan vooruit.
Na een paar rondjes naar binnen en de rook kwam van mn voorremmen, terwijl ik helemaal niet het idee had dat ik hard geremd had.
Ff nadenken en je bent natuurlijk met zon 1600kg onderweg :shock:
Zoon uit de auto gegooid en het ging al een stuk beter, scheelt toch 75kg.
Daarna een aantal keer rood, dus dat schoot niet op.
Later op de middag begon het te regenen en werd het een stuk rustiger op de baan.
Waar ik in het begin last van had (veel) te zachte vering, werd nu een voordeel.
Allerlei BMWtjes die ik op droog voor moest laten gaan kon ik nu weer inhalen :cheers:
Wat is racen toch een leuk spelletje.
Na de eerste sessies wilde ik er eigenlijk mee stoppen, na de laatste kon ik er niet genoeg van krijgen, alleen de baan af voor code rood :drive:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


14 nov 2016 1:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Owja, ook nog halverwege de dag DME-relais vervangen.
Auto viel ineens uit, kon net een baanpost bereiken.
Kap open, relais vervangen en gaan weer :drive:
Blijkbaar zijn Alfas betrouwbaarder dan Porsches :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


14 nov 2016 10:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ai, zonde vd Alfa.
De blauwe Mustang eb de gele E30 moesten al eerder naar huis......
De Audi RS4 sedan was om 09.15u al klaar


14 nov 2016 11:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Viel mij ook tegen met slecht weer te rijden, nauwelijks grip :shock:
Ook daar vlogen er veel af en konden aan de bak :scratch:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


14 nov 2016 14:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Is ook gewoon eigen schuld.
Alfa heeft een volledig instelbaar onderstel. Als het glad wordt moet hij (veel) zachter gezet worden.
Daar moeten we ons nog in verdiepen, er zijn zoveel instelmogelijkheden :scratch:
Dus hebben we hem het hele seizoen maar in de "droog weer"-setting (slicks) laten staan...
En dan gaat het het laatste half uurtje alsnog fout...
Bij de Porsche op standaard onderstel ging het in de regen veel beter dan toen het droog was.
Dempers gaan er nu onderuit en voor revisie naar JRZ, dan maar eens uitdokteren wat een goede "nat weer" setting is.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


14 nov 2016 14:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Probleem is dat je niet 25 minuten gaat liggen klooien met demper-, veer en bandenspanning afstellingen als je nog maar 40 minuten te rijden hebt. Heb zelf nog overwogen om om 16u de regenbanden erop te zetten, maar voor je dan lekker rijdt (bandenwissel, 3 rondjes banden warm rijden, weer op juiste spanning zetten) is de dag om.


14 nov 2016 15:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Dat is het, je wilt :drive: :drive: :drive: , niet sleutelen.
Bovendien deelden mn broer, neef en zoon (ook gespind op ER, geen schade, alleen de hele zijkant onder het gras :lol: ) de Alfa, dan heb je relatief weinig tijd p.p.
Maar goed, deze winter maar eens verdiepen in afstellingen, dan komt het volgend jaar goed :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


14 nov 2016 15:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Hans44 schreef:
Probleem is dat je niet 25 minuten gaat liggen klooien met demper-, veer en bandenspanning afstellingen als je nog maar 40 minuten te rijden hebt.


Misschien is een simpeler instelbaar onderstel dan een betere uitkomst in deze opstelling?

Te veel variabelen geeft te veel mogelijke combinaties waardoor je het uiteindelijk toch niet helemaal lekker op tijd ingesteld krijgt en dus minder rijdersfun.


15 nov 2016 12:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Zou kunnen, maar proberen te begrijpen/ervaren wat er gebeurt als je bijv een aantal klikken meer of minder demping hebt is ook leuk.
Kost wel veel tijd idd.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


15 nov 2016 15:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Wel superleuk om te lezen zo al die avonturen ;)


17 nov 2016 17:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
@ Cazzo Super Veloce
En zijn deze Pilot Sport Cup's zo stil op de openbare weg als een reguliere band of toch eerder luidruchtig als een R888?
Ik las vandaag in GTPorsche inderdaad van iemand die Sport Cup 2's dagdagelijks gebruikte en er zelfs in de regen van te spreken was. Zou dus voor mijn CS ideaal kunnen zijn...
_________________________________________
968 ClubSport
GT86
MX-5 NA
Ex: Elise S1 111S


17 nov 2016 23:36
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Sport cups maken veel minder lawaai dan toyo's
Heb op de BMW en de Porsche cup1. Zolang er geen plassen op de weg liggen hebben ook deze prima grip in de regen!


18 nov 2016 0:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Thx! Good to know!
_________________________________________
968 ClubSport
GT86
MX-5 NA
Ex: Elise S1 111S


18 nov 2016 9:32
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Inderdaad opvallend hoeveel grip de Cups op een nat en glad Spa hadden.
Ook heen- en terugweg veel water op de weg, maar geen krimp, ondanks slechts 2-3mm profiel.
Maken ook niet meer geluid dan de PZeros die er normaal onder zitten.
Nooit meer 888 voor mij op de openbare weg. Op het circuit zijn ze prima, maar minder (en goedkoper) dan de Cups.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


18 nov 2016 10:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Kheldar schreef:
Wel superleuk om te lezen zo al die avonturen ;)

Voorlopig wordt het vooral avonduren :wink:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


18 nov 2016 10:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Dan mag je van geluk spreken dat het tegenwoordig weer zo vroeg donker is!


18 nov 2016 16:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ben ook begonnen om de bimmer wat lichter te maken, plexi zijramen en de elektro motoren eruit.
De airco er maar af etc. etc.

Wat mij opviel was het verschil in slijtage van met name de voorbanden :!:
De rechter band was veel meer gesleten met hapjes eruit, zal kijken of ik een foto kan plaatsen.
Je maakt op Zandvoort natuurlijk veel bochten naar rechts en ik wil wel eens de kurbstones meenemen, zou dat dit kunnen zijn :?:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


15 dec 2016 14:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1932 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 78  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.