Auteur |
Bericht |
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Porsche V power
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
12 nov 2016 20:20 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Porsche V power
Pssst... Niet verder vertellen, maar RON97 is stiekem ook gewoon hetzelfde als RON95, maar dat mag je hier niet zeggen...
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
12 nov 2016 22:32 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Porsche V power
Dit draadje blijft maar pruttelen ...
|
13 nov 2016 0:16 |
|
|
giulia
|
Re: Porsche V power
Wel verder vertellen....v power is geen 98 maar octaan 97. Je mag het dan volgems de wet geen 98 noemen.
|
13 nov 2016 0:22 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Porsche V power
Uit een heel oud topic ...
V-Power heeft een octaangetal van minimaal 97 - kan in de praktijk zelfs hoger. Je kunt aan de pomp volgens regelgeving alleen 95 of 98 aangeven – dus daarom staat er bij V-Power 95 op de pomp. Er is gekozen voor 97 omdat dit in combinatie met de andere eigenschappen de beste combinatie was voor de Nederlandse markt. V-Power is in de plaats gekomen voor Superplus omdat er zoveel veranderd is aan brandstoffentechnologie waarbij het gaat om veel meer dan octaangetal alleen.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
13 nov 2016 0:34 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Porsche V power
Voor de liefhebbers om uit te pluizen, mappings 964, '92 ECU. Natuurlijk is het logisch dat Porsche een 98 map toevoegt met 'scherpere' timing als het toch niets uitmaakt????:
------------------------ TunerPro Bin Data Export ------------------------ SOURCE FILE: MOTRONI.BIN SOURCE DEFINITION: 92C2964Chip.txt
TABLE: T_IdleRPMMap62
IdleRPM Temp C -25 37 66 RPM 470 400 380
TABLE: ?_IdleRPMMap61
IdleRPM Temp C -25 37 66 RPM 2300 560 50
TABLE: T_RevLimitDeactivateRPM
RevLimitDeactivate (null) (null) 4800
TABLE: T_RevLimitActivateOffset
Rev Limit (null) (null) 5400
TABLE: T_OverrunFuelCutoffMap29-a
RPM Temp C -18C -7C 46C 75C RPM 2000 2000 1360 1240
TABLE: T_FuelIdleMap91
RPMs (null) 3000 117 2400 117 2080 117 1320 117 480 131
TABLE: T_FuelIdleMap98
RPMs (null) 3000 12 2400 13 2080 12 1320 13 480 12
TABLE: T_IgnitionIdleMap105
RPMs (null) 6800 141.0 5000 141.0 4000 141.0 3000 141.0 2080 141.0 1760 141.0 1120 141.0 800 141.0
TABLE: T_FuelWOTMap92-ROW
RPMs (null) 7000 13 6800 12 6520 25 6200 23 6000 8 5520 4 4760 4 4520 8 4320 8 3480 7 3000 14 2480 58 2000 131 1480 136 1000 131
TABLE: T_FuelWOTMap99-USACAN
RPMs (null) 7000 13 6800 12 6520 25 6200 23 6000 8 5520 4 4760 4 4520 8 4320 8 3480 7 3000 14 2480 58 2000 50 1480 50 1000 49
TABLE: T_IgnitionWOTMap94-USACAN
RPMs Deg. Advance (null) 6240 -4.2 6000 -4.8 5480 3.0 5000 1.8 4480 -7.2 4000 -9.6 3480 -9.6 3000 -7.2 2480 -7.2 2000 -7.8 1480 -3.6 1000 22.8 800 18.0
TABLE: T_IgnitionWOTMap96-ROW
RPMs Deg. Advance (null) 6240 67.2 6000 60.0 5480 57.0 5000 60.6 4480 61.8 4000 65.4 3480 64.8 3000 63.0 2480 63.0 2000 61.8 1480 58.8 1000 36.6 800 -9.0
TABLE: T_IgnitionWOTMap86-M150
RPMs Deg. Advance (null) 6240 21.6 6000 21.6 5480 24.0 5000 27.0 4480 28.8 4000 30.6 3480 34.2 3000 34.8 2480 37.2 2000 39.0 1480 39.0 1000 39.0 800 24.0
TABLE: T_FuelPartThrottleMap93-ROW
% Load RPMs 520 800 1120 1440 1760 2080 3000 4000 4480 5000 5480 6000 6520 6800 58% 32 32 39 43 46 53 60 56 48 48 50 51 53 12 46% 32 32 39 43 46 53 60 56 53 50 53 53 53 13 41% 32 37 43 47 50 55 66 60 55 52 56 54 54 12 36% 36 40 47 50 52 59 70 65 60 54 59 55 55 13 31% 44 46 52 57 61 63 70 68 66 60 60 58 58 12 26% 56 57 57 60 62 65 74 71 70 65 65 66 66 13 21% 62 57 53 59 65 67 78 77 77 71 73 70 73 12 18% 42 39 47 55 63 76 84 78 78 75 78 75 75 13 16% 36 36 40 45 52 76 84 82 82 77 82 82 82 12 13% 36 36 36 38 42 76 84 85 85 82 82 82 82 5 10% 36 36 36 38 42 62 73 85 85 82 82 82 82 13 8% 36 36 36 38 42 53 69 85 85 82 82 82 82 58
TABLE: T_FuelPartThrottleMap100-USACAN
% Load RPMs 520 800 1120 1440 1760 2080 3000 4000 4480 5000 5480 6000 6520 6800 58% 32 32 39 43 46 53 60 56 48 48 50 51 53 42 46% 32 32 39 43 46 53 60 56 53 50 53 53 53 21 41% 32 37 43 47 50 55 66 60 55 52 56 54 54 93 36% 36 40 47 50 52 59 70 65 60 54 59 55 55 13 31% 44 46 52 57 61 63 70 68 66 60 60 58 58 12 26% 56 57 57 60 62 65 74 71 70 65 65 66 66 13 21% 62 57 53 59 65 67 78 77 77 71 73 70 73 25 18% 42 39 47 55 63 76 84 78 78 75 78 75 75 25 16% 36 36 40 45 52 76 84 82 82 77 82 82 82 25 13% 36 36 36 38 42 76 84 85 85 82 82 82 82 25 10% 36 36 36 38 42 62 73 85 85 82 82 82 82 8 8% 36 36 36 38 42 53 69 85 85 82 82 82 82 58
TABLE: T_IgnitionPartThrottleMap90-ROW
% Load RPMs 520 800 1120 1440 1600 1760 2080 3000 4000 4480 5000 5480 6000 6520 58 -4.8 -8.4 55.2 55.2 54.6 54.0 55.2 54.6 55.8 55.8 55.8 57.0 58.2 58.2 46 3.0 -8.4 55.2 55.2 54.6 54.0 54.6 54.6 55.2 55.2 55.8 56.4 58.2 58.2 41 1.8 -7.8 55.2 55.2 54.6 54.0 54.6 55.8 55.8 55.2 55.8 56.4 58.2 58.2 36 -7.2 -9.0 55.2 55.2 54.6 54.0 55.2 55.8 55.8 55.2 55.8 56.4 58.2 58.2 31 -7.2 -4.8 51.6 55.2 54.6 57.0 58.2 58.8 59.4 60.6 60.6 65.4 64.8 66.0 26 -7.2 27.6 4.8 55.2 54.6 57.0 58.2 58.8 59.4 60.6 60.6 64.2 65.4 67.2 21 -7.2 39.6 -4.2 55.2 54.6 56.4 57.6 58.8 59.4 60.6 60.6 60.6 63.0 63.6 18 -7.8 -7.8 -4.2 55.2 54.0 56.4 57.0 57.6 58.8 59.4 59.4 60.0 60.0 60.6 16 -3.6 -4.2 -4.8 55.8 54.0 56.4 55.8 55.8 55.8 58.2 59.4 58.8 59.4 60.6 13 22.8 -4.2 -4.2 55.8 54.6 55.2 55.2 55.2 55.2 57.6 58.8 58.2 59.4 59.4 10 68.4 -4.8 -4.2 55.2 54.6 54.6 54.6 55.2 55.2 56.4 57.6 57.0 58.2 58.8 8 68.4 -4.2 -7.8 55.2 55.2 54.6 54.6 55.2 55.8 56.4 56.4 56.4 57.6 58.2
TABLE: T_IgnitionPartThrottleMap97-M150
% Load RPMs 520 800 1120 1440 1600 1760 2080 3000 4000 4480 5000 5480 6000 6520 58 55.8 54.0 56.4 55.8 55.8 55.8 51.0 54.0 53.4 55.8 60.6 60.6 60.6 60.6 46 55.8 54.6 55.2 55.2 55.2 55.2 49.8 48.6 49.2 52.2 55.8 60.6 60.6 60.6 41 55.2 54.6 54.6 54.6 55.2 55.2 49.2 48.0 48.6 51.0 55.2 60.0 60.0 60.0 36 55.2 55.2 54.6 54.6 55.2 55.8 49.2 48.6 48.0 50.4 54.6 58.8 58.8 58.8 31 55.2 55.2 54.6 54.0 51.6 54.6 49.2 49.2 49.2 49.8 54.6 58.2 58.2 58.2 26 55.2 55.2 54.6 54.0 52.2 54.6 51.6 51.6 52.2 52.8 56.4 58.2 58.2 58.2 21 55.2 55.2 54.6 54.0 54.6 55.8 55.8 55.2 55.8 56.4 58.2 58.2 58.2 58.2 18 55.2 55.2 54.6 54.0 55.2 55.8 55.8 55.2 55.8 56.4 58.2 58.2 58.2 58.2 16 51.6 55.2 54.6 57.0 58.2 58.8 59.4 60.6 60.6 65.4 64.8 66.0 66.6 66.6 13 4.8 55.2 54.6 57.0 58.2 58.8 59.4 60.6 60.6 64.2 65.4 67.2 69.6 69.6 10 -4.2 55.2 54.6 56.4 57.6 58.8 59.4 60.6 60.6 60.6 63.0 63.6 66.6 66.6 8 -4.2 55.2 54.0 56.4 57.0 57.6 58.8 55.8 59.4 60.0 60.0 60.6 62.4 62.4
TABLE: T_IgnitionPartThrottleMap95-USACAN
% Load RPMs 520 800 1120 1440 1600 1760 2080 3000 4000 4480 5000 5480 6000 6520 58 7.2 7.2 11.4 13.8 15.6 19.8 24.0 21.6 16.8 16.8 18.0 18.6 19.8 57.0 46 7.2 7.2 11.4 13.8 15.6 19.8 24.0 21.6 19.8 18.0 19.8 19.8 19.8 57.0 41 7.2 10.2 13.8 16.2 18.0 21.0 27.6 24.0 21.0 19.2 21.6 20.4 20.4 55.2 36 9.6 12.0 16.2 18.0 19.2 23.4 30.0 27.0 24.0 20.4 23.4 21.0 21.0 55.2 31 14.4 15.6 19.2 22.2 24.6 25.8 30.0 28.8 27.6 24.0 24.0 22.8 22.8 55.2 26 21.6 22.2 22.2 24.0 25.2 27.0 34.8 30.6 30.0 27.0 27.0 27.6 27.6 96.6 21 25.2 22.2 19.8 23.4 27.0 28.2 37.2 36.6 36.6 31.8 31.8 30.0 31.8 -3.0 18 13.2 11.4 16.2 21.0 25.8 33.6 39.6 37.2 37.2 34.2 34.8 33.0 33.0 -7.2 16 9.6 9.6 12.0 15.0 19.2 33.6 38.4 37.8 37.8 35.4 37.2 37.2 37.2 -0.6 13 9.6 9.6 9.6 10.8 13.2 33.6 38.4 39.0 39.0 37.2 37.2 37.2 37.2 0.6 10 9.6 9.6 9.6 10.8 13.2 25.2 31.8 39.0 39.0 37.2 37.2 37.2 37.2 -9.0 8 9.6 9.6 9.6 10.8 13.2 19.8 29.4 39.0 39.0 37.2 37.2 37.2 37.2 22.8
TABLE: T_IgnitionPartThrottleMap101-ROW-Tip
% Load RPMs 520 800 1120 1440 1600 1760 2080 3000 4000 4480 5000 5480 6000 6520 58 -4.2 33.6 37.8 -9.6 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 46 -9.0 43.8 48.0 21.6 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 41 -8.4 69.6 10.8 25.2 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 36 22.8 -5.4 21.6 34.2 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 31 36.0 -4.2 34.2 45.0 -12.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 26 18.0 -4.8 46.2 54.6 -12.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 21 51.6 -9.6 13.8 22.2 -12.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 18 63.0 27.6 22.8 31.2 -12.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 16 -10.8 81.6 33.6 41.4 36.6 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 13 22.8 3.0 44.4 51.6 24.6 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 10 9.6 3.0 13.8 18.0 7.2 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 8 58.2 -4.8 22.8 27.6 25.2 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0
TABLE: T_IgnitionPartThrottleMap102-USACAN-Tip
% Load RPMs 520 800 1120 1440 1600 1760 2080 3000 4000 4480 5000 5480 6000 6520 58 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 46 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 41 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 36 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 31 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 26 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 21 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 18 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 16 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 13 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 10 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 8 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0
TABLE: T_IgnitionPartThrottleMap103-M150-Tip
% Load RPMs 520 800 1120 1440 1600 1760 2080 3000 4000 4480 5000 5480 6000 6520 58 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 46 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 41 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 36 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 31 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 26 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 21 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 18 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 16 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 13 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 10 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 8 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0 141.0
TABLE: T_TempSensorConvLawMap01
Temp C (null) 118 235 112 234 108 218 096 189 078 157 057 133 026 101 -002 70 -020 45 -029 24 -033 11 -035 0
TABLE: T_IgnitionDwellMap44
RPM Volts 88 117 147 176 206 235 242 7000 4 2 14 6 14 20 50 6000 108 58 37 30 58 10 5 5560 37 37 37 56 3 51 97 4720 58 4 27 28 27 121 43 4000 28 15 163 37 37 37 37 2760 126 115 104 90 58 4 2 2200 123 112 112 77 132 132 132 1440 123 115 115 71 132 132 132 680 122 113 98 60 130 130 130 480 123 104 83 51 127 127 127 240 90 72 57 35 128 128 128 40 72 57 46 28 128 128 128
TABLE: T_AFMConstants1
Volts? 5.0 212.00 4.0 231.00 3.5 252.00 3.0 137.00 2.5 150.00 2.0 163.00 1.0 178.00 0.5 194.00
TABLE: T_AFMConstants2
2.00 1.00 0.00 0.00 255.00 254.00 253.00 252.00
TABLE: T_AFMTransferMap
AFM Door Position Value 233 228 224 220 216 212 208 204 200 196 192 189 185 182 178 175 172 169 165 162 159 156 153 150 148 145 142 139 137 134 Door Open 132 Door Closed 129
TABLE: ??_Map71
RPM Load (null) (null) (null) (null) (null) (null) (null) 85 80 80 80 85 85 (null) 80 80 80 80 80 85 (null) 80 70 70 70 70 75 (null) 156 65 65 65 70 75 (null) 6 10 10 10 20 20 (null) 10 10 20 25 156 66 (null) 45 50 58 7 2 10
|
13 nov 2016 9:11 |
|
|
Porcay
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)Gem. Overbetuwe
|
Re: Porsche V power
Kijk, daar hebben we nou wat aan. Beter dan al dat slappe g o h. Gewoon heldere taal, lekker feitelijk en los van allerlei persoonlijke interpretaties Super bedankt (weet ff niet welk octaangehalte daar bij oast)
_________________________________________ TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!
|
13 nov 2016 10:21 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Porsche V power
En dat de Vpower gewoon uit dezelfde tanker gelost wordt als de RON95 doet natuurlijk niet ter zake.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
13 nov 2016 19:31 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Porsche V power
Zoek dat oude topic zelf ff lekker op. Je dacht toch niet serieus dat ik die discussie dunnetjes ging overdoen.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
13 nov 2016 19:37 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Porsche V power
Man, man je weet niet waar je over spreekt. Een tankwagen heeft meerdere secties....diesel komt ook uitdoezelde tank. Wat een domme praat
|
13 nov 2016 20:05 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: Porsche V power
Dit is nu net het punt waar het om gaat, de 964 loopt het best op 98, maar is ontwikkeld om ook probleemloos op 95 te kunnen lopen. Heeft het dan zin om hier 102 in te gooien?? Nee dus.......
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
13 nov 2016 21:58 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Porsche V power
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
13 nov 2016 22:04 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Porsche V power
Scheepstanker. Het komt allemaal uit 1 olieboot. Niet uit aparte secties. Ooit zelf gekeken bij het lossen van zo'n tanker?
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
13 nov 2016 22:12 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: Porsche V power
@MarkS: ik bedoel dus dat het hier nu even gaat over het tanken van een hoger octaan dan voorgeschreven. Dat heb je soms op forums..... Dit oorspronkelijke topic is uit 2012 trouwens
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
13 nov 2016 22:18 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Porsche V power
Wat ik zei.....als je er geen verstand van hebt....
RON wordt bepaald door toevoegingen die 'pingelen' tegengaan, pingelen detecteer door 'kloppen' letterlijk het 'horen' van pingelen.
Kortom, het mag zelfs RON91 zijn, na toevoeging dopes maak je RON98, RON100, etc.
Bij pingelen wordt de ontsteking aangepast waardoor ontbranding eerder plaats vindt en dus minder compressie wordt opgebouwd.
Vraag maar aan Max Verstappen, ik heb het vermoeden dat hij vandaag geen RON95 aan boord had (-:
Maar goed, TurboCruiser je hebt helemaal gelijk en ik heb ongelijk.
|
13 nov 2016 22:21 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: Porsche V power
Ehh, hier klopt natuurlijk niks van....
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
13 nov 2016 22:29 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Porsche V power
Klopt helemaal! Bij 102 wordt de mapping van 98 gebruikt. Ik heb een map voor 102ROn overigens uit de racerij, echter is de winst 98 tov 102 mapping te verwaarlozen.
|
13 nov 2016 22:31 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Porsche V power
Jawel na detecteren pingelen wordt ontsteking aangepast om later brandstof te laten verbranden om enigzins op te vangen. Het is lang geleden, maar het is mij bij het karten zo uitgelegd in 1982.............964 is uit 89, zal niet veel veranderd zijn.
|
13 nov 2016 22:34 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: Porsche V power
Een mapping voor 102 is natuurlijk zinloos, als je een compressieverhouding hebt voor 98.
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
13 nov 2016 22:36 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: Porsche V power
Precies, maar jij schreef het tegenovergestelde
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
13 nov 2016 22:37 |
|
|
rarebear
964 C2 marineblauw
|
Re: Porsche V power
V-power heeft 1 heel groot voordeel ! het is zwavelvrij , het wordt gemaakt via het GTL proces (gas to liquid), en is absoluut noodzakelijk voor direct ingespoten motoren. Het RON getal is niet heel belangrijk omdat de ECU via de knock sensor de timing aanpast, dus een 964 kan ook RON 95 verdragen.
_________________________________________ I am from the government and here to help you
Ronald Reagan
|
27 nov 2016 21:32 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Porsche V power
Ik leer graag bij maar volgens mij is v power niet gemaakt via het gtl procedee
_________________________________________ remmen is angst
|
27 nov 2016 22:39 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Porsche V power
Ach, als je iets maar vaak genoeg herhaalt ... V power diesel wordt gemaakt volgens GTL.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
27 nov 2016 23:07 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Porsche V power
Ook niet er word een deel gtl toegevoegd aan v power diesel
Er is ook een volledige gtl diesel te krijgen die kan in elke diesel oud of nieuw Geen rook en stank meer en beter voor milieu en motor
_________________________________________ remmen is angst
|
27 nov 2016 23:11 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Porsche V power
V-Power Diesel is a blend of regular petroleum-based diesel and synthetic diesel, created using gas to liquids (GTL), along with some extra additives designed to clean the injection system and improve injection pump and injector lubricity.
Maar was toch niet van plan er diesel in te gooien ...
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
27 nov 2016 23:40 |
|
|