Auteur |
Bericht |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Thanx,
Waarmee zou je beginnen qua spanning (koud)?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
11 nov 2016 14:17 |
|
|
jacobt
Civiel TechnischGroningen
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
voor op 1.9 en achter 2.1 lijkt me goed in deze omstandigheden. Na een aantal ronden komt de warmte erin en gaat de spanning wel 0.3 voor en 0.4 achter omhoog . Bovenstaand werkte bij mij goed 2 week geleden in de zelfde omstandigheden op de zelfde locatie
_________________________________________ 997 Gt3 mk2 Kia E-niro
|
11 nov 2016 14:35 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Gaak doen, kijken of ik ze op 3 bar krijg
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
11 nov 2016 14:36 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
klinkt logisch ... meestal ligt een goeie spanning ergens rond de 2.4 als uitgangspunt toch?
|
11 nov 2016 16:43 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Is wel afhankelijk van je gewicht en specifieke band, maar als uitgangspunt klopt het wel aardig, mijn semislicks doen vanaf 1,6 bar voor <800kg en bijna 3 bar >1.400kg. Ik zit met m'n E36 tegen de 2 bar koud en 2,5 bar warm. Bij nat 0,4 tot 0,7 bar hoger.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
11 nov 2016 16:54 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Begon met 1.8 koud en nat en was niet op de baan te houden. Heb ook de schokkers wat soepeler gezet en dat scheelde ook enorm. Dus de banden moeten boven 2 worden gezet Toen het wat opdroogde ging het weer super
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
11 nov 2016 18:53 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
1,8 is ook te laag om op te starten bij nat.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
11 nov 2016 18:59 |
|
|
Hans44
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Vond het een topdag op spa Wel veel code rood Bijna hele dag op toyos gereden en om 15u de slicks erom gezet Helaas foute keuze. Werd om 16u serieus glad. Spul na 375 km tracktime maar ingepakt en zonder schade of ellende weer naar huis. Nu naar weer wachten tot het voorjaar
|
13 nov 2016 22:45 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Inderdaad glad na 4 uur: Broer gespind op au Rouge en best hard de muur in. Gelukkig alleen schade aan plastic en plaatwerk, auto staat nog mooi recht op de wielen. Porsche ging in het begin ook voor geen meter. Moest weer naar lijnen zoeken, en er waren veel snelle mannen op de baan, dus zat meer in mn spiegel te kijken dan vooruit. Na een paar rondjes naar binnen en de rook kwam van mn voorremmen, terwijl ik helemaal niet het idee had dat ik hard geremd had. Ff nadenken en je bent natuurlijk met zon 1600kg onderweg Zoon uit de auto gegooid en het ging al een stuk beter, scheelt toch 75kg. Daarna een aantal keer rood, dus dat schoot niet op. Later op de middag begon het te regenen en werd het een stuk rustiger op de baan. Waar ik in het begin last van had (veel) te zachte vering, werd nu een voordeel. Allerlei BMWtjes die ik op droog voor moest laten gaan kon ik nu weer inhalen Wat is racen toch een leuk spelletje. Na de eerste sessies wilde ik er eigenlijk mee stoppen, na de laatste kon ik er niet genoeg van krijgen, alleen de baan af voor code rood
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
14 nov 2016 1:40 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Owja, ook nog halverwege de dag DME-relais vervangen. Auto viel ineens uit, kon net een baanpost bereiken. Kap open, relais vervangen en gaan weer Blijkbaar zijn Alfas betrouwbaarder dan Porsches
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
14 nov 2016 10:11 |
|
|
Hans44
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ai, zonde vd Alfa. De blauwe Mustang eb de gele E30 moesten al eerder naar huis...... De Audi RS4 sedan was om 09.15u al klaar
|
14 nov 2016 11:42 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Viel mij ook tegen met slecht weer te rijden, nauwelijks grip Ook daar vlogen er veel af en konden aan de bak
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
14 nov 2016 14:04 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Is ook gewoon eigen schuld. Alfa heeft een volledig instelbaar onderstel. Als het glad wordt moet hij (veel) zachter gezet worden. Daar moeten we ons nog in verdiepen, er zijn zoveel instelmogelijkheden Dus hebben we hem het hele seizoen maar in de "droog weer"-setting (slicks) laten staan... En dan gaat het het laatste half uurtje alsnog fout... Bij de Porsche op standaard onderstel ging het in de regen veel beter dan toen het droog was. Dempers gaan er nu onderuit en voor revisie naar JRZ, dan maar eens uitdokteren wat een goede "nat weer" setting is.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
14 nov 2016 14:54 |
|
|
Hans44
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Probleem is dat je niet 25 minuten gaat liggen klooien met demper-, veer en bandenspanning afstellingen als je nog maar 40 minuten te rijden hebt. Heb zelf nog overwogen om om 16u de regenbanden erop te zetten, maar voor je dan lekker rijdt (bandenwissel, 3 rondjes banden warm rijden, weer op juiste spanning zetten) is de dag om.
|
14 nov 2016 15:01 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Dat is het, je wilt , niet sleutelen. Bovendien deelden mn broer, neef en zoon (ook gespind op ER, geen schade, alleen de hele zijkant onder het gras ) de Alfa, dan heb je relatief weinig tijd p.p. Maar goed, deze winter maar eens verdiepen in afstellingen, dan komt het volgend jaar goed
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
14 nov 2016 15:40 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Misschien is een simpeler instelbaar onderstel dan een betere uitkomst in deze opstelling? Te veel variabelen geeft te veel mogelijke combinaties waardoor je het uiteindelijk toch niet helemaal lekker op tijd ingesteld krijgt en dus minder rijdersfun.
|
15 nov 2016 12:50 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Zou kunnen, maar proberen te begrijpen/ervaren wat er gebeurt als je bijv een aantal klikken meer of minder demping hebt is ook leuk. Kost wel veel tijd idd.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
15 nov 2016 15:58 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Wel superleuk om te lezen zo al die avonturen
|
17 nov 2016 17:38 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
@ Cazzo Super Veloce En zijn deze Pilot Sport Cup's zo stil op de openbare weg als een reguliere band of toch eerder luidruchtig als een R888? Ik las vandaag in GTPorsche inderdaad van iemand die Sport Cup 2's dagdagelijks gebruikte en er zelfs in de regen van te spreken was. Zou dus voor mijn CS ideaal kunnen zijn...
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
17 nov 2016 23:36 |
|
|
Hans44
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Sport cups maken veel minder lawaai dan toyo's Heb op de BMW en de Porsche cup1. Zolang er geen plassen op de weg liggen hebben ook deze prima grip in de regen!
|
18 nov 2016 0:34 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Thx! Good to know!
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
18 nov 2016 9:32 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Inderdaad opvallend hoeveel grip de Cups op een nat en glad Spa hadden. Ook heen- en terugweg veel water op de weg, maar geen krimp, ondanks slechts 2-3mm profiel. Maken ook niet meer geluid dan de PZeros die er normaal onder zitten. Nooit meer 888 voor mij op de openbare weg. Op het circuit zijn ze prima, maar minder (en goedkoper) dan de Cups.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
18 nov 2016 10:41 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Voorlopig wordt het vooral avonduren
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
18 nov 2016 10:42 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Dan mag je van geluk spreken dat het tegenwoordig weer zo vroeg donker is!
|
18 nov 2016 16:04 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ben ook begonnen om de bimmer wat lichter te maken, plexi zijramen en de elektro motoren eruit. De airco er maar af etc. etc. Wat mij opviel was het verschil in slijtage van met name de voorbanden De rechter band was veel meer gesleten met hapjes eruit, zal kijken of ik een foto kan plaatsen. Je maakt op Zandvoort natuurlijk veel bochten naar rechts en ik wil wel eens de kurbstones meenemen, zou dat dit kunnen zijn
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
15 dec 2016 14:02 |
|
|