Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 20:31

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Steenslag 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht Steenslag
Hallo,

Over een maand of twee wil ik de Porsche weer zijn winterslaap gunnen. Dan heb ik ook mooi de tijd een paar werkzaamheden aan de auto uit te voeren. Ik erger me nog steeds aan de manier waarop steenslagschade door een vorige eigenaar is hersteld. Dat had veel netter gekund.

Ondertussen heb ik ook een kras op de achterbumper. Nota bene opgelopen op onze eigen oprit en natuurlijk geen visitekaartje van de gulle gever.

Ik overweeg nu om de voor - en achterbumper en het kofferdeksel te laten spuiten. De auto is van november 1998, is donkerblauw-metallic en de lak is in prima staat.

Heeft iemand van jullie ervaring met het laten spuiten van enkel het kofferdeksel, of bijvoorbeeld alleen een deur of spatbord. Mijn vrees is namelijk dat er kleurverschil gaat ontstaan en dat is het laatste dat ik wil.

Ik heb ondertussen 2 autospuiters gesproken en beiden zeggen dat er geen kleurverschil zichtbaar zal zijn omdat het hier om een donkerdere kleur gaat.

Wat denken jullie?

Wat is een redelijke prijs voor deze klus? De bumpers demonteer ik zelf.

Wie heeft ervaring met Bekkers Autoschade BV in Eindhoven?

Groet,

jo996

02 okt 2005 20:56
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
metallic kleur, uitwaaieren (of hoe dat ook heet, dus ook de aansluitingen op de oude lak langzaamaan over laten lopen van nieuwe in oude lak) en volgens mij zie je dan idd niets meer.

02 okt 2005 21:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
en donkere grondlak nemen aan de voorkant, steenslag komt toch weer terug, maar dan zie je het minder......

03 okt 2005 7:31
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
horn schreef:
, uitwaaieren (of hoe dat ook heet, dus ook de aansluitingen op de oude lak langzaamaan over laten lopen van nieuwe in oude lak) .

Gebeurt normaliter alleen bij 'staande'delen[zijkanten],bij 'liggende'delen niet nodig.
Prijs zo'n 800 Euro...

03 okt 2005 10:25
Profiel
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Bijspuiten hoeft geen kleurverschil op te leveren. Heb hier in de buurt zelfs een verwinkel zitten die verf in spuitbus mengt op de eigen kleur. Auto meenemen, boek van de fabrikant erbij en werkelijk, geen verschil.

Mengt zelfs 2-componenten lak in bus. Paar uur houdbaar natuurlijk maar voor twee spiegels en een achterspoiler van mijn Lancia ruim voldoende. Knoerhard spul, dezelfde kleur.

Maar als een firma bijspuit en het zijn geen klunzen, dan moet het lukken. Wel ff de auto meenemen voor de kleur...

Succes en veel plezier ermee. Donkere grondlaag is idd een heel goed idee. Ik heb een witte 924... dan pak ik wel witte gronding natuurlijk.

03 okt 2005 11:17
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Steenslag
jo996 schreef:
Wie heeft ervaring met Bekkers Autoschade BV in Eindhoven?

ERwin :salut:

03 okt 2005 15:17
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]