Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 12:57

Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
origineel nl kenteken terug? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex 964 C2 Coupé 1992 Unischwarz/zwart leer/sperdiff.
Twente
Bericht Re: origineel nl kenteken terug?
November 2013 mijn 964 wegens verhuizing van Duitsland naar NL weer geïmporteerd .
Kreeg als verwacht gewoon het oude NL kenteken terug. Geen 1-tje op de platen.
Is gewoon de standaard procedure.
Duurde alleen wat langer dan normaal, omdat de vrienden van de belastingdienst verklaring moesten afgeven dat er ooit BPM op de auto was betaald en dat deze bij verhuizing in 2008 niet was terugbetaald. Papieren waren zoek :bang:
Dit terwijl er, gezien de leeftijd van de auto helemaal geen BPM verschuldigd was :salut:

Groet'n uut Twente van Rene

22 feb 2014 9:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
w.w.doet. schreef:
Denk toch dat ik even met rdw ga bellen, want een 1tje op het kenteken is ook niet alles! (is mijn smaak)

Lijkt me toch niet een feit die het wel of niet kopen van een 911 kan beïnvloeden :shock:

23 feb 2014 19:46
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.4E Coupé (1972) 944 S2 Coupé (1991/2) 997 Carrera S Coupé (2007)
Den Haag
+1

Er zijn belangrijker overwegingen, zou ik hopen... :scratch:

24 feb 2014 0:44
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Jullie kennen vriend Doet duidelijk nog niet.

24 feb 2014 0:59
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
w.w.doet. schreef:
Elferhenkie2 laat je het even weten als je het kenteken binnen hebt wat het is geworden?

Dat ik nog eens moet bellen en hopelijk iemand krijg die meer verstand van zaken heeft dan de medewerkster van RDW die ik gesproken heb.

Zal nog wel even duren :bang: :bang:

Ik heb een brief gekregen van de RDW met de bevestiging dat de voertuiggegevens van desbetreffende auto is gewijzigd.

Citaat:
U ontvangt geen nieuwe bevestiging van inschrijving, omdat deze eenmalig wordt afgegeven. Na een tenaamstelling komen de juiste gegevens op de kentekencard te staan..

Zojuist met de handelarenlijn gebeld om te vragen hoe ik nu aan nieuwe kentekenplaten kom zonder kentekencard.

Na 4 keer doorverbonden te zijn, begrijpen ze niet waarom deze brief is verstuurd en weten ze ook niet hoe ik aan nieuwe kentekenplaten kan komen.
Ik denk zelf dat ik de auto eerst op naam van de klant moet zetten en dat de klant na ontvangst met de card de kentekenplaten kan aanvragen.
Maar goed, klant kan voorlopig nog niet rijden dus :bang:

Edit: Op naam zetten lukt ook niet want ik kan geen tijdelijk documentnummer aanvragen omdat het voertuig niet bij mij in de bedrijfsvoorraad is opgenomen..... (tenminste die melding krijg ik als ik tijdelijk documentnummer aanvraag)

En het allermooiste is dat ze het bij de RDW ook niet weten :bang:

24 feb 2014 13:07
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Heb een mailtje terug gekregen van de RDW.

En ze schrijven: Na herinvoer krijgt een eerder Nederlands gekentekend voertuig altijd hetzelfde kenteken terug.
Op de kenteken platen komt een duplicaatcode, omdat de originele bij uitvoer zijn ingeleverd.

Dus dat is helemaal duidelijk nu: gewoon een vette 1 erop. :cry:

24 feb 2014 14:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Ik geloof je direct heer Doet, maar geloof
Lambiek schreef:
November 2013 mijn 964 wegens verhuizing van Duitsland naar NL weer geïmporteerd .
Kreeg als verwacht gewoon het oude NL kenteken terug. Geen 1-tje op de platen.
Is gewoon de standaard procedure.
ook.....

Ze weten het bij de RDW namelijk zelf niet, er is me daar een willekeur, dat gaat nergens meer over.. :bang:

24 feb 2014 14:36
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Doet,

nee, je krijgt geen 1 tje meer op het kenteken. Ik vraag mij eigenlijk af waarom je hier advies vraagt en vervolgens niemand gelooft :mrgreen:

Die duplicaatcode wordt in de plaat gestanst. Je ziet daar niks van. Deze code komt overeen met de duplicaatcode op je kentekenkaart. Het 1 tje, 2 tje e.d is al een tijdje niet meer.

24 feb 2014 14:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Immer volle pulle
Omdat niet iedereen het zelfde zegt, dan weet ik niet wat het nu is wel of geen 1tje erop.

Moet het wel zeker weten omdat ik echt geen 1tje op de nr plaat wil.

zo weet ik het dadelijk helemaal niet meer!

24 feb 2014 15:32
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Als Jos zegt dat het zo is, geloof ik dat!

MS helpt dit..............

24 feb 2014 15:37
Profiel
Urmond
Tja, ben pas 20 jaar werkzaam in de autolarij, heb dagelijks te maken met bedrijven die auto's invoeren en uitvoeren, kentekens registreren enz............dusss

Ik geef je nog 1 tip, ga gewoon naar een zaak waar ze de kentekenplaten maken. Die doen dat dagelijks meerdere keren. Vraag dan of er nog kentekenplaten worden gestanst met een 1 tje erop.

Maar goed.....van mij hoef je dat niet aan te nemen hoor :mrgreen:

Hoeveel feedback wil je hebben zou ik zeggen............ :popcorn:

24 feb 2014 15:46
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Henk Spaan, die jaren geleden al schreef:
VRAAG HET ME DAN NIET!

Afbeelding

24 feb 2014 15:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Jos Targa schreef:
Doet,

nee, je krijgt geen 1 tje meer op het kenteken. Ik vraag mij eigenlijk af waarom je hier advies vraagt en vervolgens niemand gelooft :mrgreen:

Die duplicaatcode wordt in de plaat gestanst. Je ziet daar niks van. Deze code komt overeen met de duplicaatcode op je kentekenkaart. Het 1 tje, 2 tje e.d is al een tijdje niet meer.

Ik krijg (telefonisch) zojuist andere berichten van de RDW :salut:

Volgens de medewerker aldaar krijg je bij herinvoer altijd kentekenplaten met een 1 erop.
Sinds er kentekencards zijn bestaat er geen duplicaatcode meer op de pasjes.

Als ik nu dus lieg is dat in commissie :lol:

En bij mijn herinvoer gevalletje is er dus echt iets misgegaan bij de RDW :bang:

24 feb 2014 16:04
Profiel
Urmond
OK, zelf even in de telefoon gekropen en een bedrijf gebelt die kentekenplaten stanst. Om het nog wat duidelijker te krijgen :mrgreen: Het antwoord was alsvolgt.....afhankelijk van de wijze waarop de RDW de auto herinvoert krijg je wel of geen 1 tje op het kenteken. Blijkbaar heeft dit dus te maken hoe men de auto registreert bij invoer, en of op de auto bij uitvoer BPM is terug gevordert. En hoe lang de auto in het buitenland was geweest. enz enz.

lekker duidelijk dus :?

vervolgens 2 maal met de RDW gebelt ( 1 keer door mij, en 1 maal door een collega. ( die zullen wel denken bij de RDW :mrgreen: ) 2 verschillende antwoorden. Bij mijn coolega een volmondig ja voor wat betreft het 1 tje, bij mij wist men het niet zeker maar men dacht dat niet met een aantal factoren te maken had :roll:

kortom, ik moet mijn excuses maken aan Doet. en begijp zijn twijfel. ( dus gewoon die Porsche kopen en indien nodig met de terpetine aan de slag :mrgreen: )

Mijn eigen aktie van een klein jaar geleden. Jeep uitgevoerd naar duitsland en binnen een maand weer terug naar Nederland....geen 1 tje op de kentekenplaat, wel duplicaatcode 01 vermeld op het kentekenbewijs.

24 feb 2014 16:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Immer volle pulle
Hallo Jos, ik vind heel fijn dat je het allemaal hebt geprobeerd uit te zoeken hoe het nu precies zit !!!!

Valt niet mee om duidelijkheid te krijgen van de RDW.
Had zelf al enige ervaring met de RDW, heb namelijk meerdere Eenden(2cv6) ingevoerd in der loop der jaren en dat ging ook niet elke keer het zelfde.
Soms kreeg ik gelijk een historisch kenteken erop en de andere keer moest ik het later aanvragen, ligt vaak aan welke medewerker je hebt, sommige denken met je mee.....

Ben hier ook nog even bij de Brezan geweest en die maken nog steeds platen met dat 1tje erop!

nogmaals Jos bedankt. :salut:

25 feb 2014 12:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Zojuist kentekenplaten besteld, met de code die ik doorgebeld kreeg van de RDW.

Omdat er iets is misgegaan heb ik dus geen kentekenpas gekregen (die krijg ik sowieso als handelaar alleen als ik daar om vraag), maar die krijgt de koper dus wel thuisgestuurd. Ook het tenaamstellen loopt deze keer anders omdat ik geen tenaamstellingscode heb gekregen. Ik kan een kopie van het rijbewijs van mijn klant samen met een kopie van mijn bedrijfspas van de RDW mailen naar de medewerker van de RDW, dan zetten zij hem bij hoge uitzondering van mij op naam van de klant.

Maar nu komt het: Volgens het RDW krijgen de kentekencards geen duplicaatcode's meer, omdat die telkens nieuw worden uitgegeven bij een nieuwe tenaamstelling. (zojuist gecontroleerd bij andere pasjes die ik wel heb en het staat er echt niet meer op)
Bij de kentekenplaatboer/automaterialengroothandel kwam er een melding in het scherm dat het om herinvoer ging en er dus een 1 op komt. Hij vroeg aan mij of er ook een duplicaatcode 01 op het kentekenbewijs stond, ik zei dat ik helemaal geen kenteken had en als ik die wel had gehad er geen duplicaatcode's meer op staan.

Toen zei hij dat hij geen platen kon laten maken want er moest duplicaat 01 op staan. Ik heb later maar gezegd dat ik toch een card had en er toch 01 op stond en klaar was het :scratch:

Met andere woorden: Er gaat teveel mis bij de RDW en alles wat er omheen hangt :shock:

In dit geval bij herinvoer dus zeker een ophoogcode 01 op kentekenplaten :salut:

25 feb 2014 13:53
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Dat (b)lijkt inderdaad nog steeds zo te zijn :?

Gisteren eindelijk kenteken van de Jaguar ontvangen. Uiteraard meteen naar de automaterialenzaak gereden om kentekenplaten te laten maken. Tijdens de RDW-keuring zat er een document bij waar op staat "duplicaatcode kentekenplaten "0"", maar voor de zekerheid nog even aangegeven of ze dat wilden checken voor het maken van de kentekenplaten. Je raadt het al ..... tóch een "1" op de kentekenplaten volgens het systeem :bang:
Je krijgt alleen geen duplicaatcode wanneer in het systeem "eerste afgifte" staat geregistreerd en wel in geval van diefstal of vermissing van kentekenplaat. In mijn geval is van beide geen sprake én heb ik dus een (foto van) een RDW-document waarop "duplicaatcode kentekenplaten "0"" staat, maar desondanks :evil:

Nog steeds geen kentekenplaten dus :cry: en morgen bellen naar het RDW waar hopelijk een medewerker mee kan en wil werken .....

06 nov 2016 11:49
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Ik heb exact hetzelfde gehad! Word je toch gek van! Geen vermissing, geen diefstal, toch een "1" :bang:

06 nov 2016 14:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
Toevallig was ik ook bij mijn leverancier vrijdag jl geweest voor nieuwe luxe kenteken platen met een duplicaat er op.
Ook op verzoek van de eigenaar gevraagd of deze duplicaat code achterwege te laten. antwoord van de leverancier en ook na overleg met RDW was. Eenmaal duplicaat aanwezig op de plaat dan blijft deze er op . Dus nieuwe met 1 er op.

06 nov 2016 14:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 964 C2 coupe, ex 996 C2, ex 964 cabriolet C2, ex Cayenne 4.5S, Cayenne 3.2S, ex Cayenne 4.5S, ex 993 C2 en huidige Porsche 997 4S
DenHaag
Koop gewoon Kenteken stickers...is niet van echt te onderscheiden en geen 1'tje erop. Natuurlijk mag dat niet maarja....ff afkloppen tot nu nog niet aangehouden of bekeuring gehad...

Afbeelding

06 nov 2016 15:21
Profiel
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
En met de apk ook geen probleem :roll:

06 nov 2016 15:23
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 C2 coupe, ex 996 C2, ex 964 cabriolet C2, ex Cayenne 4.5S, Cayenne 3.2S, ex Cayenne 4.5S, ex 993 C2 en huidige Porsche 997 4S
DenHaag
renetrzes schreef:
En met de apk ook geen probleem :roll:

Gewoon je originele platen meenemen en bij steekproef ff met dubbelzijdig plakband of zuignapjes vastmaken...Garage doet niet zo moeilijk als je het maar aangeeft. Ook onderweg gewoon je platen in je bagageruimte gooien. Stel dat je aangehouden word...gewoon erop zetten en sorry zeggen hahahha :mrgreen:

06 nov 2016 15:27
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
mbembe schreef:
Ik heb exact hetzelfde gehad! Word je toch gek van! Geen vermissing, geen diefstal, toch een "1" :bang:

Inderdaad! :evil:

Rijn schreef:
Eenmaal duplicaat aanwezig op de plaat dan blijft deze er op . Dus nieuwe met 1 er op.

Dat wil ik dus voorkomen :wink:

06 nov 2016 20:28
Profiel
PorscheForum Junkie
964
mbembe schreef:

Bij mijn M3 welke terug in NL is, ook het geval. Is altijd zo bij herinvoer. Reden: Het is niet te achterhalen waar de org. platen gebleven zijn.
Dus bij herinvoer altijd een duplicaat.
(Gewoon platen bestellen en het "1tje" niet mee laten foliën of achteraf even met thinner aan de slag)

27 nov 2016 12:30
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Nee das niet de reden, ik heb nl onlangs gebeld met RDW. Het ligt eraan waar de platen ooit ingeleverd zijn. Ik heb ze braaf bij RDW ingeleverd en dan worden ze vernietigd. Inleveren bij RDW geeft dus een '1'. Blijkbaar heeft plaats van aanvraag uitvoer en vooral het moment waarop je de auto uitschrijft (voordat deze ingeschreven is in een nieuw land of nadat deze is ingeschreven) invloed of platen ingenomen worden of niet en dat heeft dan weer later een '1' of geen '1' tot gevolg. Meneer zei ook nog dat als ik mijn auto had laten uitschrijven bij GWK dat ik dit probleem dan niet had gehad. :salut:

Ik heb deze beste man gevraagd waar dat verschil in zit en hoe ik dat kon weten. Als mij dit vooraf bekend was had ik het wellicht anders gedaan. Antwoord daarop was: "u heeft zelf de keuze op welke manier u m uitvoert".Heb hem hierin gelijk gegeven met daarbij de opmerking dat ik niet beter wist dan het zo te doen en dat het zo ook op hun website stond :bang:

Na een paar minuten van frustratie van mijn kant en blijven vragen hoe ik dit had kunnen weten zei de beste man ineens: "meneer, als u het niet eens bent met de '1' op uw kenteken moet u niet bij ons zijn. De instantie die dit bepaalt is het GAIK (gecontroleerde afgifte en inname kentekenplaten)" en hij gaf me het nummer. Zeg dat dan meteen denk ik dan :roll:

Ik heb het GAIK nog maar even niet gebeld want ik ben in de bureaucratische molen terecht gekomen. Ik heb op internet me wat ingelezen over GAIK en het blijkt gewoon een aparte divisie binnen RDW te zijn. Dat zei meneer er even niet bij :bang:

Kansloze actie dus

27 nov 2016 12:48
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende