Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:40

Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Cayman S 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
Uit dezelfde bron :wink:
Leuk Lijstje :!:

Afbeelding

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

19 aug 2005 22:03
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
outletvalve schreef:
Uit dezelfde bron :wink:
Leuk Lijstje :!:

Afbeelding

Lijstje is al niet meer up to date.

GT2 van EDO Racing heeft er 7:15 van gemaakt.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

20 aug 2005 14:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Enkele foto's op deze site :

http://minolta.eazypix.de/cayman/index.html

Best aardig toch...

06 sep 2005 12:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Op foto vind ík het een bloedmooie auto !
Haalt beslist klanten bij de concurrentie vandaan; en dát is precies wat Porsche AG nodig heeft.
O.a. AUDI reageert weldra !

06 sep 2005 12:39
Profiel WWW
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
plh bekijkt het zakelijk :!:

Klinkt misschien raar, maar ik vind het toch een beetje een "surrogaat" 911 :idea:

06 sep 2005 13:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Ongetwijfeld zal de Cayman in zekere mate óók klanten bij de Carrera "wegsnoepen", maar de Carrera BLIJFT de ICOON, daar zorgt men bij Porsche AG echt wel voor, IMHO.

06 sep 2005 14:29
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 Cabrio
Waalwijk
Bericht 
Ik vind het een geweldige bak, lijkt me ideaal als dagelijkse auto; 993 cabrio voor het weekeinde....

Zie dat wel zitten....

:lol: :lol:

06 sep 2005 19:48
Profiel
PorscheForum Rakker
993 - 1994
Amersfoort
Bericht 
wat mij wel aanspreekt is het feit dat ze vermelden dat de Cayman makkelijker rijdt dan de 911..
God, I LOVE MY 911 :wink:

06 sep 2005 19:51
Profiel
PorscheForum Rakker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Carrera4s schreef:
Best aardig toch...

Zeker weten, ziet er uit als een echt volbloedje.

06 sep 2005 20:28
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
Als échte 911 liefhebber kan ik toch niet anders dan eerlijk zijn: De Cayman heeft "iets" :thumright: :thumleft:

06 sep 2005 23:19
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Tuurlijk heeft de cayman iets. Een middenmotor en das fantastisch. Net als de carrera GT. De 911 is een icoon maar men weet in stuttgart ook dat het concept moeilijk terug te draaien naar een middenmotor wat ze eigenlijk wel zouden willen. Ik meende dat ook ergens te hebben gelezen in een artikel.

De cayman is een gewaagde actie en porsche gaat gewoon kijken hoe er op deze auto gereageerd wordt. Wordt het een hotseller zullen er meer versies komen en waarschijnlijk dan ook CS en RS versies. Dat wordt dan een heel antrekkelijke rijmachine.

07 sep 2005 0:50
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Rijdt de Cayman S echt zo goed als een 911?

HET OORDEEL

"Wat moet de ware Porsche-adept met de Cayman S? Dat hangt ervan af of die ware liefhebber ooit 911 heeft gereden. En let op: hierin ligt besloten dat een ware Porsche-liefhebber ook gerust een Boxster-adept mag zijn. Het is in deze kolommen al eerder geconstateerd: het hoeft niet meer per se een 911 te zijn. En zalig is de onwetendheid van zielen die de 911 niet kennen..."

Bron: autovisie 20 (vanaf vandaag in de winkel)

:salut:

29 sep 2005 15:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Bericht 
Ik blijf het op foto een heel mooie wagen vinden.

29 sep 2005 15:16
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Rijbericht en zeer veel foto's van de Cayman.
De moeite waard om eens te lezen en te zien.

Laatste update 22/10/2013

30 sep 2005 13:31
Profiel WWW Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
911-lover schreef:
Rijbericht en zeer veel foto's van de Cayman.
De moeite waard om eens te lezen en te zien.

Sapperdepietjes,nu ging ik eens iets posten... :D Ik zie dat je ook de nieuwsbrief krijgt hehe.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

30 sep 2005 13:39
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dat is het verschil tussen een 968 en een 968CS hé Rufie :wink: :lol: :lol: :lol:

30 sep 2005 14:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Ik vind hem erg mooi, waar ik het niet mee eens ben is dat hij een sterkere motor heeft dan de boxster. Hierdoor word de 911 een beetje minder speciaal! En wat ik het ergst vind, Porsche word minder speciaal! Reken maar erop dat er heel wat Caymans verkocht zullen worden! Want wie wil er nou niet een Cayman:
-Mooi
-Snel
-Relatief veel bagageruimte
-Rijcomfort
-Toch nog wel een verschijning
-belangrijkste: Porsche!!!!!!!

Eigenlijk zou je door dit kunnen zeggen dat ik ook tegen de 944/924/968 ben, niets is minder waar!
Een transaxle model uit die tijd was ook mooi, maar kwam bij lange na niet in de buurt van het 911 niveau! In geen enkel opzicht! (jawel, functionaliteit, bagageruimte en misschien ook wel comfort)
Maar de 911 was dus altijd DÉ auto!
als je een 911 zag rijden zij je WHOW! als je een transaxle zag rijden zij je: kijk! mooie auto!
Niet-Porsche kenners zien de Cayman als een 911, zij zien ook het verschil maar toch vinden ze de 911 niet leuker.

conclusie:
wens ik mij een Cayman? ---> ja!
wens ik mij een 993/6/7? --->JAAAA!

01 okt 2005 9:52
Profiel Facebook 
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Zou nog eens heel goed de eindconclusie van Thomas Bangma lezen.
Of nog geen tekstverklaring op school gehad? :lol:

01 okt 2005 12:17
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
Een transaxle model uit die tijd was ook mooi, maar kwam bij lange na niet in de buurt van het 911 niveau! In geen enkel opzicht! (jawel, functionaliteit, bagageruimte en misschien ook wel comfort)

Niet mee eens. De 944 Turbo S was in 1988 sneller dan een 911. De 911 Turbo was dan weer sneller dan de 944 Turbo S, maar heel veel scheelde dat niet.

De 968 deed ook niet enorm onder voor de 964. Verschil beetje gelijk met nu Cayman S <-> 997.

Wel ben ik het met je eens dat Porsche meer en meer haar exclusieviteit aan het verliezen is. De aandeelhouders, die moeten nu tevreden zijn en de liefhebbers... gewoon steeds minder belangrijk. Nog even en je kan ook een 4 deurs Porsche kopen. De SUV is er al. Wat zou een instap-Cayman gaan kosten? Want die komt er wel... De 911 is meer en meer gebruiksvriendelijk. Zoals een vriendin van mij zei: "de 911, dat is toch een vrouwenauto?" Goed, haar moeder rijdt in een 911, dus misschien bevooroordeeld, maar 15 jaar geleden was de 911 nog echt geen "vrouwenauto"... Gelukkig is er nog de GT3 voor de liefhebber en lijkt de 997 weer wat de goede kant op te gaan. Maar de tijden van weleer komen niet meer terug (en na dit getypt te hebben, besef ik weer dat ik langzaamaan oud aan het worden ben...).

01 okt 2005 13:40
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Devils son schreef:
maar 15 jaar geleden was de 911 nog echt geen "vrouwenauto"... Gelukkig is er nog de GT3 voor de liefhebber en lijkt de 997 weer wat de goede kant op te gaan.
Deze snap ik even niet... De 997 rijdt NOG makkelijker als de 996... Dus waarom gaat het dan weer de goede kant op? (lees: door alle electronica is de 997 nog "vergevingsgezinder" als alle voorgaande 911's)...

Ach.... Als ik het kon betalen, een nieuwe "instap-Cayman" (leuk hoe jij het woord instap gebruikt als zijnde goedkoop, dat terzijde), zou ik het volgens mij ook doen...

01 okt 2005 13:50
Profiel Facebook 
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
maar dan wel een ander uitlaatstuk er op,
wie dat heeft bedacht.... :roll:

01 okt 2005 13:55
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
paSCal schreef:
De 997 rijdt NOG makkelijker als de 996... Dus waarom gaat het dan weer de goede kant op?

Naar ik begrepen heb zit er meer gevoel in de 997 en is het weer iets meer een rijdersauto geworden. Maar ik heb er nog niet in gereden, dus ik moet afgaan op wat ik hoor.

Instapmodel: minst prijzige model. Ik bedoel daar zeker niet goedkoop mee, want in Nederland is geen enkele auto goedkoop... Sterker nog, auto rijden is idioot duur (mede dankzij onze geweldige belastingen).

01 okt 2005 14:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
De 4 deurs porsche lijkt mij ook niet ertussen passen. Niets nieuws, gewoon een financiëel belang bij Porsche, die wil concurreren met auto's als het topmodel van de BMW 5 serie M5 of 530.
De Cayenne bracht iets extreems met zich mee (hoewel hij nu al tevaak ergens verschijnt.) dus dat paste er wel tussen. Een Boxter moest ook want dat volgt de roots (een lichter model in de familie) en heb ik dus niets tegen de Cayman want die hoort er ook tussen, maar een 4deurs Porsche? Een elegante 4 deurs Porsche? Wat een onzin!
Porsche tegenstrijdig:
-V8
-motor Voorin
-Luxe en elegant
-4 Deuren!
-oogt niet als een rasechte sportwagen
(deze punten zijn gebaseert op bekende informatie en speculaties)

03 okt 2005 7:45
Profiel Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Als je zegt dat Porsche een sportwagen bouwer is past de 4 deurs hier inderdaad niet in het profiel, maar ook dan valt de Cayenne uit de boot :?

Als je Porsche natuurlijk bekijkt als bouwer van exclusieve wagens, past de 4-deurs hier perfect in 8) En dat is Porsche zijn bedoeling, en ook de enige manier om in de toekomst te overleven als autobouwer.

Sommige 911 rijders vinden dit misschien niet prettig, maar Porsche is tenslotte geen VZW. Ik vind zo'n Porsche vierdeurs in ieder geval een verrijking voor het Merk.

R.M.Boosten - PPP356 schreef:
Porsche tegenstrijdig:
-V8 ----> 928-motor Voorin -------> 928, 924, 968
-Luxe en elegant ---------> Bijna elke 911 vanaf model 993
-4 Deuren! -----------> Cayenne-oogt niet als een rasechte sportwagen --------> Perfecte voorbeeld de Mercedes CLS
(deze punten zijn gebaseert op bekende informatie en speculaties)

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

03 okt 2005 8:25
Profiel WWW
Hasselt/België
Bericht 
:roll: Had ik verwacht :wink:

Afbeelding

En hoe zat dat weer , overal waar een Porschelogo ophangt en de naam Porsche draagt is een Porsche 8)

Bouwen met die handel , dat kan alleen maar een verrijking worden van het zootje ééntonige wagens op de openbare weg

03 okt 2005 12:24
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende