Een paar weken geleden heb ik van een forumlid deze 996 C2 gekocht:
Exterieur en interieur zijn prachtige staat op een paar mini steenslag puntjes op de voorklep na.
Qua onderhoud klopt ook alles, inc boekjes en facturen.
Er is een probleem met een kapotte versnellingsbaklager, maar daar was de prijs ook naar.
Uiteraard heb ik een AKK laten doen:
AOB was goed, compressie op alle cilinders tussen 11.2 en 11.7.
De cilinderwanden van 4 cilinders waren licht geschaafd zoals je kan verwachten na 150d km.
De andere 2 konden we niet makkelijk bekijken ivm de voorkeursstand van de motor.
Gemiddelde snelheid 58km/uur, dus geen stadsauto of teruggedraaide teller
Aandachtspunten:
De accu is versleten.
Er zit rommel tussen de radiatoren.
De schokdempers en remschijven lopen tegen het einde van hun levensduur.
Niets schokkends dus => kopen!
Na de aankoop ben ik lekker gaan rijden.
Wat een heerlijke auto! Vooral het geluid uit de sportuitlaat is geweldig!
Maar het snerpende geluid van die kapotte lager zat me toch niet lekker, dus heb ik de auto van de week toch naar Guldenberg Racing gebracht die ook de AKK hebben gedaan.
Daar gaan ze naast die lager ook de accu vervangen en de radiatoren schoonmaken.
De remschijven en dempers kunnen nog wel een seizoen mee. Kan er volgend jaar een mooi schroefsetje op.
In een ander topic heb ik het over een sper gehad, daar begin ik niet aan.
Als alles mechanisch weer in orde is, wil ik toch wat aan de looks doen.
Goed gepoetst is zwarte pianolak prachtig, maar ik vind de velgen net een beetje too much. Een beetje te tuner.
De originele 18" turbolook 2 velgen heb ik ook maar die vind ik weer een beetje te gewoontjes (al heb ik ze er nog niet op gezien).
Dus denk ik nu aan een modernere interpretatie van deze look:
Ik kan helaas geen plaatje vinden van 18" Fuchs op een 996 C2 mk1, maar wel van een 996 GT3:
Of een 997:
Dat geeft de auto wat extra's en is tijdloos, dus past wat mij betreft ook goed op een auto uit die periode.
Dus die ga ik als de bak niet te hard tegenvalt maar eens bekijken.
Als iemand voor die tijd mooie plaatjes van deze Fuchs op een zwarte/donkere 996 heeft, zie ik ze graag!