Auteur |
Bericht |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Het grote motorfiets topic
Kannie nu niet he Heb zelf ook een sleutelbeen gebroken, met een brommer ongeluk op de terugweg van een examenfeest... Deed pijn inderdaad... Is inderdaad ooit begonnen als een 750SF Inmiddels 999cc, 87 pk aan het achterwiel, terwijl een standaard 750 het met 43-45pk moet doen. Opgeboord, langere slag door verzetten kruktap, custom JE zuigers, Carillos, verbrandingkamers dicht gelast en weer CNC uitgefreesd, grotere kleppen, versnellingsbak en koppeling lichter gemaakt, mono-achterbrug van dunwandige RVS buis etc etc. Ding weegt iets van 160kg, terwijl een standaard SF ruim boven de 200kg zit. En alles zelf gedaan
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
20 sep 2016 9:44 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Re: Het grote motorfiets topic
Erg fraai!
|
20 sep 2016 9:46 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Het grote motorfiets topic
Het gaat gebeuren... Gisteren de opdracht gegeven om deze winter mijn Dominator, deze .... om te gaan bouwen tot zoiets (wordt op details anders, maar de uitstraling wordt zo). Spannend. En ja, het zou leuker zijn om het zelf te doen maar daar heb ik de tijd en - nog veel belangrijker - de kennis en kunde helaas niet voor. Dus maar een specialist in de arm genomen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 dec 2016 10:49 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Het grote motorfiets topic
Gaaf, wie gaat de ombouw doen?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
02 dec 2016 10:52 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Het grote motorfiets topic
En voor de F1-fans; dit is echt racen: https://www.youtube.com/watch?v=J94PF43 ... e=youtu.beBritish Superbike 2011 Kampoenschap wordt beslist op 0.006 seconden Kippenvel.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
02 dec 2016 11:08 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Het grote motorfiets topic
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 dec 2016 12:23 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Het grote motorfiets topic
Deze is wel héél guur hoor
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
02 dec 2016 13:04 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Het grote motorfiets topic
Maken mooie dingen
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
02 dec 2016 14:04 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Het grote motorfiets topic
Goede bekende van me. Leuke gozer ook. Gaan komende week de specs afstemmen....
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 dec 2016 14:42 |
|
|
Marquez93
|
Re: Het grote motorfiets topic
Inderdaad dat is racen!
|
02 dec 2016 19:02 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Het grote motorfiets topic
Gaaf. Ben benieuwd wat het wordt! Leuke FatBob
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
02 dec 2016 20:36 |
|
|
Marquez93
|
Re: Het grote motorfiets topic
Nice m.n. deze : alleen beetje oppassen met het uitlaatje
|
02 dec 2016 21:14 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Het grote motorfiets topic
ga het uitlaatje midden onder de zitting door doen. zo, maar dan dunner. Nog eentje die ik naar WIldbunch gebruikt heb als referentie
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 dec 2016 21:35 |
|
|
Marquez93
|
Re: Het grote motorfiets topic
|
02 dec 2016 21:38 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Re: Het grote motorfiets topic
Mooi Harald, je brengt me op ideen, kheb nog een Honda XR staan uit 1991, nieuw gekocht destijds, mee naar Gabon genomen, en behoorlijk mee off road gereden, toen mee naar Schotland en terug naar NL, nooit afscheid van genomen en heb ook alle onderdelen nog maar rijd er nooit meer op, heeft maar 7000km gelopen. Misschien moet ik er ook zoiets van maken... Die Honda hierboven heeft voogens mij zelfde blok, zelfde frame, alleen heb ik monovering achter. Moet toch kunnen?? https://www.porscheforum.nl/album/album_pic.php?pic_id=69841
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
02 dec 2016 23:09 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Het grote motorfiets topic
ik zal je mijn moodboard sturen. wellicht inspiratie. Als je er toch nooit meer op rijdt... zou ik het doen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 dec 2016 23:52 |
|
|
Marquez93
|
Re: Het grote motorfiets topic
Die vinnik wel heel vet
|
02 dec 2016 23:59 |
|
|
olle griese
Groningen
|
Re: Het grote motorfiets topic
Ik ook, maar je moet wel een groot hart hebben als je met deze banden wil vlammen op het asfalt
|
03 dec 2016 0:46 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Het grote motorfiets topic
kans is groot dat het deze banden worden - Continental TKC80 - liggen ook oa op BMW R1200 GS Adventure. Schijnen op asfalt goed te rijden. En lang mee te gaan. En hebben toch een beetje de noppen uitstraling.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 dec 2016 0:56 |
|
|
olle griese
Groningen
|
Re: Het grote motorfiets topic
Dat zijn precies dezelfde banden. Succes met het remmen in een bocht bij nat weer.
|
03 dec 2016 1:01 |
|
|
Marquez93
|
Re: Het grote motorfiets topic
Beetje driften is toch dikke pret ?? Zolang het maar de achterband betreft
|
03 dec 2016 1:08 |
|
|
olle griese
Groningen
|
Re: Het grote motorfiets topic
Bij gassen wel, bij remmen gaat je dat niet lukken
|
03 dec 2016 1:18 |
|
|
Marquez93
|
Re: Het grote motorfiets topic
Eerst beetje remmen, niet teveel in je voorrem, beetje maar !,Tot ie begint te glijden en dan lossen en dan meer je achterrem, Insturen(maar dan moet die wel een beetje bite hebben ,op de meeste motoren hopeloos zwak ) , tegensturen , achterrem lossen,deels? als de gang er goed uit is of je drifthoek het maximale heeft bereikt , en dan gedoseerd gassen en hopen op voldoende vermogen, juiste versneling, toerental en op het beste van de capaciteiten van je banden hopen Anders.......................hopen op voldoende uitloop/glij mogelijkheden en ...crash:mrgreen: Met ABS zou ik het niet weten, heb wel een BMW K serie met ABS gehad maar nog nooit in dit soort situaties gekomen, en gelukkig maar dat wil je ook niet op zo'n ding met de |TOTMBO achterop
|
03 dec 2016 1:35 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Re: Het grote motorfiets topic
Met dit soort motoren en de spatborden die er op zitten wil je helemaal niet rijden in de regen, binnen 5.minuten ben je zeiknat, kan het weten, had het zelfde met mijn green mean harley
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
03 dec 2016 10:02 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Het grote motorfiets topic
Regen? Hahaha, alsof ik ga rijden als het regent. Rij 1000 km per jaar met ding als ik dat al haal. Ben geen hardcore motorrijder. Ben ermee opgegroeid. Pa reed 360 dagen per jaar op 2 wielen, alleen bij ijzel en sneeuw niet. Broerlief reed tot zijn 25e alleen op 2 wielen. Heb mijn rijbewijs gehaald en een paar jaar geleden in een impuls die Domi gekocht. Meestal is de accu leeg als ik wil rijden... Eén keer 's nachts zonder benzine gestaan tussen Doorn en Zeist. Was totmbo niet blij mee (dus moest midden in de nacht een jerrycan peut komen brengen ). Verder rijdt een vriend van me een R1200 GS met deze banden, hele jaar door. Snelweg, woon/werk en zegt dat het prima, slijtvaste, banden zijn. Dus tja, ik waag het erop.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 dec 2016 11:14 |
|
|