Auteur |
Bericht |
guidovdspek
993 carrera 2
|
Van Alfa naar Porsche
Goedemorgen forumleden,
Na een aantal omwegen waarin Renault en Alfa Romeo de hoofdrol spelen, wil ik nu donders graag een 911 (964) aanschaffen voor dagelijks gebruik. Ik ben zelfstandig ondernemer en schrijf de auto van minimaal 15 jaar oud op de zaak. Op die manier kan ik een droom dagelijks werkelijkheid laten worden én de belastingdienst mee laten betalen. Leuker kunnen we het niet maken.
Iedereen die tips, hints óf een mooie 964 weet te staan is welkom om te reageren.
Oh ja, mocht je een Renault Laguna V6 24v GrandTour Initiale willen bezitten, die heb ik nog te koop staan als inruil op de Porsche!
|
02 okt 2005 12:43 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
_________________________________________ remmen is angst
|
02 okt 2005 12:49 |
|
|
guidovdspek
993 carrera 2
|
goed punt!
Robert, helemaal mee eens. Uitstekende opmerking.
welk type wil je; 964 3.6 coupé eventueel een targa, géén cabrio
- schakelbak of tiptronic; daar twijfel ik nog over, ben gek op mijn huidige automaat én het is beter voor de koppeling maar schakelen is "échter" rijden..!
- kilometer stand; boeit me minder, onderhoud en berijders historie is wel spannend.
- MOET de wagen schade/ongeval vrij zijn; ja
- Wil je perse een orgineel NL (BE) auto; nee
- ben je aanhanger van "orgineel" ; ja.
- Exterieur kleur, zwart, blauw, grijs, donkergroen
- Interieur kleur, zwart, beige, geen muisgrijs
- Volleder of niet? Ja!
- Airco of niet? Ja!
- Cupspiegels of niet, mag.
- voorkeur voor welke velgen,; 17" cupvelgen
- schuifdak, graag maar hoeft niet
- 3e remlicht; ja
- Wel of geen achterwisser; ja
- C4 of C2 ; de C4 is duurder in onderhoud maar de keuze hangt ook hier weer van de staat van de auto af.
- Eventueel ombouw? Neeeeee.
- wel of geen (volledige) historie, liefst wel maar die historie zegt niet alles over het gebruik. Technische inspectie is voorwaarde.
Mijn maatje in deze is eigenaar van een motoren en bakken revisie bedrijf en 1. extreem ervaren met techniek en (sport) auto's, 2. géén liefhebber van Porsche en uitzonderlijk kritisch... Hij gaat absoluut mee want als mijn hartslag stijgt en de wangetjes rood worden gaat elke verkoper gas geven op mijn emoties en sluit de deal.
|
02 okt 2005 13:02 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Van Alfa naar Porsche
En weer één...
BTW: niet teveel blind staren op min. 15 jaar oud. half jaar ofzo extra maakt niet zoveel uit. Meer details: PM!
|
02 okt 2005 13:10 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Van Alfa naar Porsche
Horn heeft een 15 jaar oude te koop staan overigens...
|
02 okt 2005 13:12 |
|
|
guidovdspek
993 carrera 2
|
MINIMAAL 15 jaar is ingegeven door de wetgeving, maximaal mag de auto van mij uit 1988 komen o.i.d.
|
02 okt 2005 13:12 |
|
|
guidovdspek
993 carrera 2
|
De zwarte 964 van Horn had ik gezien, thx voor de tip. Ik heb gevraagd die er nog is.
|
02 okt 2005 13:14 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik ken de wetgeving, want ik ben fiscalist. Maar nogmaals: PM en ik kan je meer vertellen...
|
02 okt 2005 13:20 |
|
|
guidovdspek
993 carrera 2
|
Maar nogmaals: PM en ik kan je meer vertellen...
Vertel vertel, gebruik eventueel mijn contactgegevens hieronder.
|
02 okt 2005 13:37 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
welkom hier en succes met zoeken
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
02 okt 2005 13:39 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Kunnen de meeste advocaten, rechters, juristen (in het algemeen) en fiscalisten toch niet zo stellig zeggen! Hulde!
|
02 okt 2005 22:34 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
En dat terwijl iedere inwoner van ons landje geacht wordt de wet te kennen...
|
03 okt 2005 8:49 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Nee hoor, je wordt geacht jezelf aan de wet te houden... Is iets heel anders
|
03 okt 2005 8:56 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Je wordt geacht de wet te kennnen ..... maar
..... waag ik toch te betwijfelen en bovendien zie ik het causale verband niet.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 okt 2005 9:24 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Welkom Hooglander ... we zijn bijna buurmannen succes met de zoektocht en zodra er één voor de deur staat kunnen we ze eens naast elkaar zetten
|
03 okt 2005 9:30 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Met "de wetgeving" bedoelde ik natuurlijk de wetgeving mbt bijtelling ivm auto vd zaak. En ik ben van mening dat je die als fiscalist behoort te kennen, want ik moet mij sterk vergissen als er niet één universiteit is die deze wetgeving behandelt. Vandaar ook dat ik van mening ben dat er WEL een causaal verband is.
|
03 okt 2005 9:33 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Met deze significante beperking van de algemene uitspraak zie ik het causale verband ook. Blij om te horen dat je beschikt over het gereedschap om je werk naar behoren te kunnen doen.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 okt 2005 9:45 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Soms zegt men dat advocaten over iedere punt en komma lopen te zeiken, maar de volgende die dat in mijn bijzijn doet wordt door mij verwezen naar dit forum...
|
03 okt 2005 16:13 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
welkom
welkom hier, en succes met je zoektocht
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
04 okt 2005 12:30 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 okt 2005 20:31 |
|
|