Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 7:31

Antwoord op onderwerp  [ 136 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Einde fossiele brandstoffen 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Einde fossiele brandstoffen
Het AD :arrow: ELEKTRISCH RIJDEN - De elektrische auto van Epko Horstman rijdt niet het door de dealer beloofde aantal kilometers.

13 dec 2016 13:53
Profiel
993 4S
Jou BMW haalt zn verbruikscijfers ook niet :popcorn:
(of je rijdt als een wijf :mrgreen: )

13 dec 2016 15:28
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ja maar een dikke 800 km actieradius bij gemiddeld gebruik is geen probleem. Als ik constant 120 km/h rijd op de snelweg loopt ie bijna 1 op 20.
Ik kom in elk geval verder dan 130 km, haha :drive: :cheers:

13 dec 2016 16:34
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Precies, en probeer BMW daarvoor maar eens succesvol aan te klagen ...

13 dec 2016 16:40
Profiel
993 4S
Aha de hollandse schraapversie. :mrgreen:
Mijne nog nooit boven de 1 op 10 geweest :drive:

Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 13 dec 2016 17:03, in totaal 1 keer bewerkt.

13 dec 2016 16:42
Profiel
993 4S
MarkS schreef:
Precies, en probeer BMW daarvoor maar eens succesvol aan te klagen ...

Terwijl ze net zo hard liegen als Nissan.

13 dec 2016 16:43
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Is toch niet helemaal hetzelfde natuurlijk hè. En als deze jurisprudentie inderdaad door gaat werken naar andere merken dan ben ik benieuwd of BMW met de i3 (want het gaat over EVs) dezelfde juridische claims krijgt. Ik verwacht het niet ...

Ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit bij de BMW dealer heb gezeten en voordat ik het contract tekende vroeg "Je weet toch wel zeker dat ik minimaal 600km op een tank kan rijden hè?" :wink:

Laatst bijgewerkt door MarkS op 13 dec 2016 18:25, in totaal 1 keer bewerkt.

13 dec 2016 18:23
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Cazzo Super Veloce schreef:
Aha de hollandse schraapversie. :mrgreen:
Mijne nog nooit boven de 1 op 10 geweest :drive:

Woon-werkverkeer doe ik op de fiets en alle andere ritten <5 km ook, dat is een stuk milieuvriendelijker dan een duracell auto en het scheelt weer een sportschool abbo :wink:

Electrisch rijden zal ik pas doen als ik 600 km actieradius heb bij een vlotte rijstijl en binnen 3 min kan opladen bij elk willekeurig tankstation onder alle omstandigheden. Voorlopig nog niet dus....

13 dec 2016 18:25
Profiel
Ik vind een actieradius van minimaal 400km met vlotte rijstijl al voldoende om voor een EV te gaan.

Onderweg laden zit ik eigenlijk niet op te wachten. Op kantoor voldoende laadplekken. Bij de meeste klanten ook. En thuis laden. Dan blijft er nog weinig reden over voor tussenstops.

13 dec 2016 18:28
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik ga 5 keer per jaar op vakantie en dan wil ik graag met mijn eigen auto :wink:

13 dec 2016 18:30
Profiel
996 C2, 944 RS-style
Vanaf volgend jaar treden ook de nieuwe regels in werking die aangeven hoe het verbruik van een auto gemeten moet worden. Dat zullen dan al meer realistische waardes geven omdat de testomstandigheden veel meer de werkelijkheid benaderen. De werkelijkheid zal nooit kunnen maar het zal een veel realistischer beeld geven, ook om te vergelijken. Jammer dat we daar diesel-gate en sjoemelsoftware voor nodig hadden om dit in een stroomversnelling te krijgen en we eindelijk af geraken van de nep-laboratorium opstellingen.

13 dec 2016 18:49
Profiel
993 4S
Ewout schreef:
Woon-werkverkeer doe ik op de fiets en alle andere ritten <5 km ook, dat is een stuk milieuvriendelijker dan een duracell auto en het scheelt weer een sportschool abbo :wink:

Fiets tegenwoordig ook 2-4 keer per week woon-werk 12,5km enkele reis.
Is lekker man, zelfs op n ouwe Gazelle :thumleft:

13 dec 2016 19:06
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
MarkS schreef:
Ik vind een actieradius van minimaal 400km met vlotte rijstijl al voldoende om voor een EV te gaan.

Onderweg laden zit ik eigenlijk niet op te wachten. Op kantoor voldoende laadplekken. Bij de meeste klanten ook. En thuis laden. Dan blijft er nog weinig reden over voor tussenstops.

Ewout schreef:
Ik ga 5 keer per jaar op vakantie en dan wil ik graag met mijn eigen auto :wink:

400km is voor de meeste ruim voldoende. Ik heb zelf al gekeken voor zo'n Renault Zoe. Om naar het werk te gaan is dat voldoende, zit altijd alleen in de auto maar er kan iemand mee en makkelijk nog iemand achterin als dat nodig is. De Zoe haalt 400km en in de winter 300km. Zonnepanelen op het dak van m'n huis en s avonds braaf aan de oplader. Voor die keren dat ik op vakantie ga is er de andere (benzine-)auto nog dus ook dat is geregeld. Als ik er 1 benzine auto uitgooi en dagelijks naar m'n werk met de Zoe zou rijden als ik zonnepanelen heb liggen dan scheelt dat enorm in de kosten (oa geen MRB) en het is goed voor het milieu :thumleft:

14 dec 2016 10:36
Profiel
993 4S
:shock: Een Zoe met een actieradius van 400km.
Wist niet dat die er was, gaat hard met de EV's.

Wanneer komt nu eindelijk die vol-elektrische 3 of 5-serie :scratch:
Snap werkelijk niet waar een bedrijf als BMW mee bezig is.
Die i3 heeft niet voldoende actieradius en echt representatief is hij ook niet.
Zitten behoorlijk de boot te missen daar.

14 dec 2016 10:50
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Cazzo Super Veloce schreef:
Een Zoe met een actieradius van 400km.

.. en dat met een gewicht van bijna 1500 kg :shock:

De nieuwe Ampera-E doet blijkbaar al 100 km meer :popcorn:

14 dec 2016 11:06
Profiel WWW Facebook 
Nieuwerkerk a/d IJssel
Het probleem met de E-auto's is dat je bij een normale rijstijl niet aan de beloofde actieradius komt. Tot de laatste km leegrijden wil je ook niet want dan kan je stil komen te staan.
Die beloofde 400 km betekenen dus dat je elke 200 km aan de lader mag en dat vind ik dus echt behelpen.
De productie van zo'n auto is ook niet echt milieuvriendelijk en de accu's hebben zeker niet het eeuwige leven.
Er rijden hier ook wat electrische auto's in de wijk rond. De eigenaren kloppen zich flink op de borst want ze zijn zo milieuvriendelijk bezig. Beetje jammer dat ze zelfs voor ritjes van 500 meter diezelfde auto pakken.... :roll:

14 dec 2016 12:16
Profiel
993 4S
Nee, het is milieuvriendelijk om zon ouwe diesel te produceren. :scratch:

Achterhoedegevecht Ewout, jij rijdt binnen 5 jaar elektrisch :popcorn:

14 dec 2016 12:28
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Gaan we samen een ritje maken, ik in mijn duracell auto, jij in je Audi... :mrgreen: :drive: :cheers:

14 dec 2016 13:41
Profiel
993 4S
zeg nooit nooit :lol:

14 dec 2016 13:48
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
Bob C4 schreef:
Wat Reesmees al aangaf : een deel van de wereld-bevolking zal zijn leven beteren en
bijv. electrisch gaan rijden, maar niet de arbeider in China of India die nu eindelijk
zijn antieke 2-takt brommer in de greppel kan gooien omdat 'ie een auto kan betalen.
Die heeft geen geld voor een Tesla maar koopt een Corolla uit 1987 zonder katalysator
en 400.000 km. op de teller. Daar rijden namelijk ook nog de 30 jaar geleden afgedankte
stads- en streekbussen uit Nederland en Duitsland rond, met een grote blauwe walm
er achter.

Ben je al eens in China geweest?
Daar rijden ze al jaren op elektrische "brommertjes" en zie je daar de meest nieuwe auto's in de binnenstad waarvan veel Duitse makelij... niets geen oude rommel...
De emissie eisen zijn daar torenhoog...
China heeft een behoorlijke inhaalslag gemaakt hoor...

14 dec 2016 14:23
Profiel
Ze zullen ook wel moeten aangezien ze wereldwijd de grootste vervuiler zijn.

14 dec 2016 15:27
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
De luchtkwaliteit is er ook bijzonder slecht... zeker in de binnenstad... grauwe vieze bende...

14 dec 2016 15:34
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
De uitkomst van de ECO Maraton van Shell had ook weer een verrassende uitkomst..!!

14 dec 2016 16:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik kom voor mijn werk regelmatig in China. Daar rijden idd veel electrische voertuigen en ook "duitse merken" zoals audi en vw maar dit is niet de kwaliteit van de europese geleverde auto's.

En de taxi's die rondrijden zijn totaal niet milieuvriendelijk, en die rijden er een hoop. EN als je het binnenland ingaat is paard en wagen gebruikelijker dan een luxe auto

14 dec 2016 17:17
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Ewout schreef:
Die beloofde 400 km betekenen dus dat je elke 200 km aan de lader mag en dat vind ik dus echt behelpen

Je kunt het behelpen noemen maar 90% van de forenzen rijden naar hun werk minder dan 100km per dag. Bij mij zou dat zo'n 150km zijn. Heb je nog 50/100km over (uitgaande van een werkelijke actieradius van 200km) om naar de hockeyclub, voetbal etc te rijden. Als ik s avonds thuis kom van m'n werk zijn er maar weinig dagen bij dat ik nog 50km rijdt, laat staan 100. Ik vind het dus niet behelpen als je gewoon eerlijk naar je rijgedrag kijkt. Mocht het toch voorkomen dat ik die avond nog verder weg moet dan zou ik de andere auto pakken, mits ik op de zaak niet zou kunnen bij laden. Op dit moment is een combi van een conventionele auto met een E-auto denk ik wel het beste. In 2017 schijnen de meeste merken met een E-auto te komen met een hogere actieradius. Over 3/4 jaar rijd je er makkelijk 600-700km mee in in 2017 halen de meesten wrs de 400km al.
Citaat:
De productie van zo'n auto is ook niet echt milieuvriendelijk en de accu's hebben zeker niet het eeuwige leven.
Ik heb pas een onderzoek gelezen naar milieu(on) vriendelijkheid van een E-auto. Alles bij elkaar opgeteld is het minder schadelijk voor het milieu dan een conventionele auto. Kan helaas het onderzoek niet zo snel meer terugvinden, maar ook dat is geen reden meer om er niet aan te beginnen. Ook hier worden trouwens nog wel innovaties op korte termijn verwacht en dan met name mbt productie van de accu 's en later het afvoeren van die dingen wat veel milieuvriendelijker is.

Ik was/ben ook erg sceptisch maar ben me meer en meer gaan inlezen en het wordt steeds interessanter om het in overweging te nemen. Zeker gezien de stappen die grote merken zeggen te gaan maken in 2017 en ook op de markt gaan brengen, de aanschafprijzen van deze auto's die in 2017 en verder flink zullen gaan dalen is het voor mij iets wat ik op de voet blijf volgen. Het moment van overstappen omdat het beter is voor het milieu maar ook voor de portemonnee is er al en het voordeel tov het conventionele rijden wordt in een hoog tempo alleen maar groter.

14 dec 2016 17:53
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 136 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende