Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 7:25

Antwoord op onderwerp  [ 136 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Einde fossiele brandstoffen 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Einde fossiele brandstoffen
Woon werk doe ik op de Batavus maar er is nog steeds geen E-oplossing voor die 5 vakanties per jaar :wink:
Dat handjevol snellaadpalen is absoluut onvoldoende om 1 miljoen wintersporters te bedienen.

In mijn eigen situatie is een E-auto als DD nog steeds geen optie.

Misschien komt het moment nog eens maar voorlopig nog niet.

14 dec 2016 18:24
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Ik loop zeker niet voorop qua EV maar argument dat je nu aanhaalt begint wel redelijk achterhaalt te raken.

Bijvoorbeeld door zaken als add on mobility die je kunt afsluiten als je een EV aanschaft.

Is overigens een service die al jaren wordt geleverd ...

http://www.bmw.nl/nl/modellen/bmw-i/i3/ ... ility.html

14 dec 2016 18:31
Profiel
Om te beginnen minder dan 5 vakanties per jaar ??? :mrgreen:

14 dec 2016 18:32
Nieuwerkerk a/d IJssel
MarkS schreef:
Ik loop zeker niet voorop qua EV maar argument dat je nu aanhaalt begint wel redelijk achterhaalt te raken.

Bijvoorbeeld door zaken als add on mobility die je kunt afsluiten als je een EV aanschaft.

Is overigens een service die al jaren wordt geleverd ...

http://www.bmw.nl/nl/modellen/bmw-i/i3/ ... ility.html

Het bestaan van die regeling is mij ook al jaren bekend.

Maar vind je het zelf echt logisch om een EV aan te schaffen die ik niet nodig heb omdat ik voor alle kortere afstanden en woon werk verkeer de fiets pak terwijl ik dan een abbo af moet sluiten om een BMW met verbrandingsmotor te mogen huren voor de langere afstanden/vakanties?!

Die BMW met verbrandingsmotor staat nu gewoon bij mij op de oprit en gebruik ik inderdaad voor de langere afstanden/vakanties. Overigens hebben verhuurmaatschappijen nogal eens beperkingen mbt het vervoer van honden :idea:

Daarnaast denk ik dat er echt een probleem ontstaat als iedereen een E-auto zou rijden en allemaal in dezelfde vakantie een auto met verbrandingsmotor gaat huren. Zoveel hebben ze er echt niet op voorraad hoor.

14 dec 2016 20:24
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Ik kan er natuurlijk niks aan doen dat jij je zakelijke kilometers op de fiets aflegt en de auto (bijna) alleen voor lange vakantie ritten nodig hebt. Eerlijk gezegd is daar natuurlijk ook niet de meeste winst voor een EV te behalen. Dus een beetje een non discussie. Als ik jou reactie zo lees dan heb je eigenlijk helemaal geen (eigen) auto nodig namelijk, of is dat alleen voor de vakanties? Voor iemand die er dus kennelijk niks aan heeft, maak je je dan wel weer erg druk over huurvoorraden en honden etc. :wink:

De overweging wel of geen EV geldt misschien meer voor de rest van Nederland die ik iedere dag wel tegenkom op de A2 (niet op de fiets).

14 dec 2016 20:42
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Ewout schreef:
maar er is nog steeds geen E-oplossing voor die 5 vakanties per jaar :wink:

.. heb je al eens aan de trein gedacht :arrow: :idea:

14 dec 2016 21:01
Profiel WWW Facebook 
Ik wou zeggen vliegtuig maarja gaat over het milieu hè ... :mrgreen:

14 dec 2016 21:03
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Olaf schreef:
Ewout schreef:
maar er is nog steeds geen E-oplossing voor die 5 vakanties per jaar :wink:

.. heb je al eens aan de trein gedacht :arrow: :idea:

Ja 's nachts, en dan wordt ik meestal gillend wakker :mrgreen:

Ik ben 1 keer met mijn gezin naar de wintersport geweest met de trein. Hoop gesleep met de bagage, meerdere keren overstappen daarna was er wat mis gegaan met de reservering van de coupé, half uur moeten wachten in dat smalle gangpaadje naast de slaap coupé's terwijl je de weg blokkeert voor mensen op weg naar de bar en die daar niet vrolijk van werden.
Toilet werd in zijn geheel gebruikt om de behoefte te doen want menigeen was te bezopen om goed te mikken.
Midden in de nacht wakker gemaakt omdat iemand op de deur stond te bonken (stomdronken kerel in zijn wibra ondergoed die zijn eigen coupé niet meer terug kon vinden). Bij aankomst weer een hoop gesleep en weer overstappen in een bus. Was niet voor herhaling vatbaar.

Met twee volwassenen, drie kinderen, bagage en twee flinke honden is een treinreis ook in de zomer niet aantrekkelijk.

Een weekend Parijs met twee personen en één tas bagage met de Thalys is echter wel een goed alternatief :thumleft:

15 dec 2016 8:50
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Om daarvoor nu niet elektrisch te gaan rijden.... Blijkbaar ben jij nog niet klaar voor het omdenken :mrgreen:

15 dec 2016 9:51
Profiel
993 4S
Je hebt early adopters en laggards.
Ewout behoort tot de laatste categorie :lol:

15 dec 2016 10:18
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Wrs een non-adaptor en rijdt hij over 20 jaar nog in zo'n vervuilend (honden)hok :mrgreen:

15 dec 2016 15:48
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 136 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6