Auteur |
Bericht |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Nu toeslaan
Jij hebt zeker ook nog een IPhone 4?!
|
15 dec 2016 12:57 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Nu toeslaan
Ik was eerder
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
15 dec 2016 12:58 |
|
|
erwin964c4
|
Re: Nu toeslaan
Ik denk dat iedereen rijdt wat hij/zij leuk vind of wat de knip kan betalen. Het zijn toch allemaal liefhebbers auto's
|
15 dec 2016 13:22 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Nu toeslaan
Het was voorheen natuurlijk wat makkelijker, begon met een 2.7 en de volgende was een 3.0 SC, een 3.2 Carrera en de 964 met veel luxe en de topper een 993 en ja wat moet je dan Heb een paar x proef gereden met een 997 4S en vond deze geweldig rijden, veel moderner met veel kracht onderin en pakt gelijk goed op. Maar heb toch maar de sportievere versie genomen, een beer van een auto Om nou te spreken van "toeslaan", kweetniet gewoon genieten de meeste betalen per maand netjes hun pensioen en dat is voor later
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
15 dec 2016 13:45 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Nu toeslaan
Ik heb de mijne gekocht als 7 jaar oude Porsche met 2 jaar Porsche approved garantie. De auto had net geen 80k op de teller. Een zeer nette auto. Het zou kunnen dat mijn auto een uitzondering was. Ik heb de auto bijna twee jaar gehad en verkocht met 112k op de teller. Hier een lijstje uit mijn geheugen van wat allemaal mis ging in die twee jaar: - Schakelpook liep vast -> revisie schakelmechanisme - flinke rammel onder dashboard - voorruit en dashboard uitbouwen en weer terug - Navigatie kapot - Vervangen van gehele PCM - Schuifdak ging niet meer dicht - total mechanism vervangen - Beide liners van de voor spatborden gescheurd - vervangen - Zware aluminium oxidatie onder kofferklep - klep opnieuw gespoten - Roestvorming op achterspadbord bij aansluiting met Bumper - spatbord opniew gespoten - Rammel in katalysator - allebei vervangen De rekeningen heb ik gelukkig niet hoeven betalen, maar ze telden op richting 15k
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
15 dec 2016 14:30 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Nu toeslaan
Je kunt met elke Porsche zo'n lijstje krijgen. Een beetje geluk moet je ook hebben. Ik heb mijn 964 met veel plezier gereden maar na 8 jaar wilde ik wel eens wat anders. Een 991 vind ik ook een mooie auto maar ik laat als armoedzaaier de grootste afschrijving graag aan een ander over
|
15 dec 2016 14:46 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Nu toeslaan
Hangt er ook maar vanaf hoeveel je er mee rijdt toch ... als je per jaar 2500 km rijdt dan is het aannemelijker dat je in twee jaar minder problemen kan tegenkomen dan als je bv 10.000km of meer per jaar rijdt. In het eerste geval kan je makkelijk stellen dat je je er niet in herkent. Ik heb in 1,5jr toch ook al genoeg extra onvoorzien onderhoud moeten uitvoeren
|
15 dec 2016 16:43 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Re: Nu toeslaan
Ouwe hokken kosten gewoon geld, en soms zit het mee en soms niet en dan ben je aan de beurt.... Ff slikken en gewoon weer door met
|
15 dec 2016 17:32 |
|
|
aandeel
|
Re: Nu toeslaan
Mijn 9964s 2003 handgeschakeld rijd nog top. Ben tweede eigenaar en had toen 53000 km op de teller in 2007, nu 9 jaar later km stand 169000.
Auto wordt dagelijks gebruikt (daar is die ook voor) en een feest om te rijden (geestelijk redement) langzaam opwarmen en daarna wat meer toeren enz.
Gewoon goed mee omgaan en goed onderhoud geven, kost wat maar ja dat weet je. Gewoon goeie wagen .....
Maar dit zal wel vloeken zijn , denk aan verkoop volgend voorjaar om een cayenne te rijden mijn vrouw wil niet echt zelf rijden in de 911..
denk denk
|
15 dec 2016 21:31 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Nu toeslaan
Nou en. Als jij zo blij wordt van je 911, koop je toch iets anders kleins voor totmbo? Je gaat toch niet een fijne auto verkopen 'omdat zij er niet in wil rijden'? Ik hou dolveel van mijn vrouw, maar dat zou hier niet gebeuren. Maar wie betaalt bepaalt, als je er maar geen spijt van krijgt...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 dec 2016 22:12 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Nu toeslaan
Eens met horn koop een leuke Fiat 500 cabrio voor TOTMBO en hou de 911 voor jezelf. Cayenne is volgens mij financieel gezien een slechte investering
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
15 dec 2016 22:58 |
|
|
Marquez93
|
Re: Nu toeslaan
Of een Mini, ook leuk voor de vrouw
|
15 dec 2016 23:23 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Re: Nu toeslaan
Heb m gekocht met 97k op de teller, nu anderhalf jaar later 112k, dus ong 10k per jaar. Die van heeft iig 5 jaar in het droge Californië gereden voordat hij in Nederland kwam. Nu voor de tweede winter sinds ik m heb in een mooie droge winterstalling. Ergens hoop ik dat dat problemen voorkomt of uitstelt. Zo`n lijstje zoals hierboven genoemd daar zou ik ook niet vrolijk van worden.
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
16 dec 2016 1:13 |
|
|
Marquez93
|
Re: Nu toeslaan
Duitse "Premium" Merken
|
16 dec 2016 1:19 |
|
|
erwin964c4
|
Re: Nu toeslaan
Das war einmal
|
16 dec 2016 13:27 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Nu toeslaan
Waardestijging / daling is afhankelijk van vraag/ aanbod en dus van productie aantallen. Productie aantallen van de 996/ 997 zijn vele malen hoger dan van welke lufti dan ook. Keep on dreaming!
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
16 dec 2016 14:09 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
Re: Nu toeslaan
924 en 944 > nu toeslaan
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
16 dec 2016 14:22 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Re: Nu toeslaan
De buitenproportionele prijzen voor oude 911jes met vaak de nodige gebreken maakt juist dat een groter aantal mensen dus dan liever kiezen voor een youngtimer. Met een positieve prijsontwikkeling tot gevolg. Dus nee ik droom nergens van maar de vraag naar 996/997 neemt eerder toe dan af ongeacht de productieaantallen.
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
16 dec 2016 15:32 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: Nu toeslaan
Iets meer dan een jaar geleden vond je nog vrij veel 996 rond 17 à 20k geprijsd. Ik herinner het mij goed omdat ik toen zelf naar een 996 aan het uitkijken was. - zover zie ik de 997 nog lang niet gezakt, er is dus nog marge naar onder - vandaag op autoscout 24 : 8 stuks 996 onder de 17.500 € in "heel" Europa en 33 stuks onder de 20k. - Kijken we naar de autos tot 30k, dan zijn het er al 198 ! - Kijk je enkel naar coupés met manuele bak : 4 stuks onder de 17.500, 17 stuks onder de 20k, 77 stuks onder de 30k De 996 zit in de lift ?
|
16 dec 2016 20:29 |
|
|
Mafkeezzz
|
Re: Nu toeslaan
als de 997 nog ff flink daalt, mag de 996 tot in de hemel stijgen
|
16 dec 2016 20:46 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Re: Nu toeslaan
Nou, je doet iig je naam eer aan....
|
16 dec 2016 21:04 |
|
|
patje1970
|
Re: Nu toeslaan
iemand een idee wat de prijs van de 964 aan het doen is , sinds het laatste half jaar of zo qua periode ?
|
16 dec 2016 21:21 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Re: Nu toeslaan
Ja 65 K, staat hier te koop, succes verder....
|
16 dec 2016 21:29 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Nu toeslaan
goede 964jes worden razendsnel opgekocht en weggezet. die zie je dus ook niet op websites.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
16 dec 2016 22:42 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Nu toeslaan
Laat maar weten... Of je bespaart jezelf een winter ine en 996 en schaft nu die KJN al aan .... Ik hoor het wel.... (996-4S staat hoog op mijn lijstje )
|
17 dec 2016 0:27 |
|
|