Auteur |
Bericht |
roadpursuit
|
Welk merk winterbanden ?
Laatste tijd ben ik me erg aan het verdiepen in de verschillende banden met Porsche's N codering.
Welk merk winterbanden gebruik je ? en op welke auto dan? Pirelli, Vredestein, Continental.........
_________________________________________ http://www.roadpursuit.com
Laatst bijgewerkt door roadpursuit op 19 dec 2016 15:22, in totaal 1 keer bewerkt.
|
19 dec 2016 15:03 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Welk merk winterbanden ?
Waarom is "geen" geen optie?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
19 dec 2016 15:18 |
|
|
roadpursuit
|
.
Mod by Henk: Gelieve niet het direct bovenstaande bericht te quoten!
Update, nu ook "geen"
Gewoon met zomerbanden rijden ? of binnen laten staan tijdens de winter ?
|
19 dec 2016 15:23 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Michelin onder de Quattro Vredestein onder de Boxster Pirelli onder de Benz De 911jes hebben geen winterbanden - dit jaar ... - de vraag "waarom" had je mss ook kunnen stellen
|
19 dec 2016 15:41 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
nu geen winterbanden ... maar heb wel Continental gestemd. De wintercontact TS is een goeie band
|
19 dec 2016 15:48 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Nokian dadelijk onder de 911. Onder de RS4 Michelin Alpin.
|
19 dec 2016 16:41 |
|
|
roadpursuit
|
.
Mod by Henk: Gelieve niet het direct bovenstaande bericht te quoten!
Waarom is de keuze gevallen voor Nokian banden ?
|
19 dec 2016 17:24 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
gebruik geen winterbanden meer maar de de Michelin cross-climate onder de Audi.....top band...ik was dat wisselen toch wel zo zat!
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
19 dec 2016 17:27 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Aangeraden door Porsche dealer.
|
19 dec 2016 18:16 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Nokian is ook gewoon porsche approved!
|
19 dec 2016 19:38 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ik had Pirelli onder de 911. Nu combi van Vredestein en Dunlop onder de STR.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
19 dec 2016 19:58 |
|
|
Caymanneke
Porsche Cayman 981, BMW 520 F10 en een Harley FatboyBelgisch Limburg
|
Heb een set Nokian's in de winter op mijn BMW F10 liggen : zéér tevreden over ! Prijs-kwaliteit top. Onder mijn Cayman 981 liggen enkel zomerbanden. Volgend jaar een setje wintervelgen met banden aanschaffen voor Cayman.
|
26 dec 2016 15:38 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Hoeveel dagen dat het echt koud is komt de cayman buiten. Bv. Nu met 7-8 graden en nat remt je zomerband waarschijnlijk even goed of beter dan een winterband.
Aangezien dat het in NL bijna nooit wintert denk ik dat aanpassen van de rijstijl veel meer risico's uitsluit. Want hoe je het draait of keert een winterband geeft ook een gevoel van schijnveiligheid. En misschien Is een all season band wel een betere keus voor het nederlandse klimaat ipv een full winterband.
|
26 dec 2016 18:40 |
|
|
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
"Aangezien dat het in NL bijna nooit wintert denk ik dat aanpassen van de rijstijl veel meer risico's uitsluit. Want hoe je het draait of keert een winterband geeft ook een gevoel van schijnveiligheid".Het hadden mijn woorden kunnen zijn. Ik heb eindelijk een medestander. Johoo johoo
|
26 dec 2016 21:59 |
|
|
Jens01
Boxster 986 4.2 V8Lelystad
|
+1 veel denken dat een winterband je onder alle omstandigheden volle grip geeft. Je ziet veel leasebakken met volle patat over een bevroren of besneeuwde weg denderen met die gedachte: ik heb winterbanden, dus mij kan niets gebeuren............
_________________________________________ 6 platte groeten, René
|
27 dec 2016 10:37 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Hier heb je idd gelijk in. Maar mijn winterbanden zijn een paar centimeter smaller en dat is toch wel fijn als je door stil staand water rijdt met dit natte weer. Een all season band is zeker niet de oplossing. Dit is vlees nog vis dus helemaal geen fijne oplossing.
_________________________________________ Mvg,
René
|
27 dec 2016 10:47 |
|
|
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Maar MY00. Hoe moet dat in de zomer dan met een flinke plensbui die plassen met stilstaand water op de weg veroorzaakt? Dan heb je je brede zomersloffer erop. Lijkt me wel link......
|
27 dec 2016 11:05 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Dunlop
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
27 dec 2016 11:11 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Misschien in de nederlandse winter net wel, want dat is een soort "all season" weertype. Nat, droog, wat kouder dan optimaal voor een zomerband. Hier en daar een dag met natte sneeuw etc. En de ontwikkeling staat niet stil. De redenering vlees noch vis is een mantra van lang geleden. De huidige generaties all seasons zoals de Michelin Cross Climate presteren zeer goed in de condities van nederlands winterweer. Ja in de zomer presteert een goede zomerband beter. En in de volle sneeuw ben je idd beter af met een goede winterband. Maar dat soort weer heb je in de nederlandse winter niet. Het zou me niet verwonderen dat een goeie All Season band wel eens het ideale alternatief is om mee rond te rijden in de winter.
|
27 dec 2016 12:16 |
|
|
vvo
IT / photographer
|
Ik rij de Boxster daily dus ook in de winter. Buiten de discussie wel/geen winterbanden ....ik onderstreep de woorden van schijnveiligheid.
Maar goed ik rij in de winter op Pirelli's Sotozero's. In dezelfde maat als de zomerbanden.
Groet,
Johan.
_________________________________________ Current ride: Boxster S 3.4
|
27 dec 2016 12:34 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Let bij all season banden (en ook bij winterbanden) wel op dat er een sterretje * op staat. Alleen de tekst M&S is in sommige landen (Duitsland) niet toegestaan bij winterse omstandigheden.
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
27 dec 2016 13:56 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Ik tank in de winter altijd V-power en gooi in de zomer olijfolie in de tank omdat dat beter kleurt bij de bekleding
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
27 dec 2016 16:37 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Denkt dat je meer hebt aan goede all-seasons met 4wd dan aan winterbanden met 2wd.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
27 dec 2016 17:23 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Lekker hè, als je al een tijdje meedraait Toch wel 250 octaan?
|
29 dec 2016 15:22 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Wat heeft dat nu allemaal met winterbanden te maken? Stelletje OT-ongeregeld!
|
29 dec 2016 21:38 |
|
|