Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:47

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Aankoopdomper… 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
924 - 986S
Den Bosch
Bericht Re: Aankoopdomper…
Mijn grote vraag is nu, is hij ook daarna snel verkocht of was het een smoesje van de verkoper?

03 jan 2017 14:43
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Twee dagen bedenktijd en dan zo'n reactie van de koper .... ik vind het niet heel netjes, maar kan me het wel voorstellen.

Maak hier het omgekeerde mee.
Bod overeengekomen en als verkoopprijs geaccepteerd - geeft de koper op de dag voor afhalen aan, dat hij wel wil komen (kopen), maar tegen zijn eerste (te) lage bod.

Ergo: Ik onderhandel een week lang met niemand anders én ben daardoor wellicht potentiële kopers kwijt geraakt :|

EDIT: er is een apart sub-forum, waar je jezelf netjes voor kunt stellen :idea:

03 jan 2017 15:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Dat voorsteltopic hebben we toch al :mrgreen:

Hallo, ik ben Henk
Ik ben op zoek naar een 964, kijk al een tijdje, heb er bijna een gekocht, maar die is me ontglipt door de acties van een niet nader te noemen handelaar uit Oss :mrgreen: :mrgreen:

mijn hobby's zijn:
- hobby's
- Hobby's
- Porsche zoeken :mrgreen:

03 jan 2017 16:52
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
924 - 986S
Den Bosch
Olaf schreef:
Twee dagen bedenktijd en dan zo'n reactie van de koper .... ik vind het niet heel netjes, maar kan me het wel voorstellen.

Bod overeengekomen en als verkoopprijs geaccepteerd - geeft de koper op de dag voor afhalen aan, dat hij wel wil komen (kopen), maar tegen zijn eerste (te) lage bod.

Ergo: Ik onderhandel een week lang met niemand anders én ben daardoor wellicht potentiële kopers kwijt geraakt :|

Zuur verhaal, voordeel voor mij is dat ik nog even kan dromen over de gele.. serieus al paar keer het kenteken gechecked of hij al was verkocht #freakmode :D

03 jan 2017 17:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
992.1 GT3 964 C2 930 Macan Turbo ex 991.2 GT3 ex 997 GTS ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Het blijft een spel dat kopen en verkopen en iedereen heeft zijn eigen spelregels :cheers:

03 jan 2017 17:40
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Er staat dat er een bedenktijd gevraagd werd. Neem aan dat er dan een mondelinge overeenkomst gesloten is. Dan is het nog maar de vraag of de handelaar in zijn recht staat als het verhaal zo in elkaar steekt.

03 jan 2017 17:41
Profiel
.....en wat kun je eraan doen dan? Rechtzaak opstarten, succes.....ga je beurs maar trekken.

03 jan 2017 17:55
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Ach ja verkopers...
Bij mijn 1e 928 ging het zo: had toegezegd de auto te willen kopen obv goede AKK.
Verkoper (Bakker auto's te Sittard, inmiddels bestaat firma niet meer) ging na lang aarzelen akkoord, achteraf weet ik waarom.

Enfin de AKK bleek goed, ik gaf aan de auto te willen kopen echter de verkoper verscheurde het koopcontract voor mijn neus en zei dat er HFL 6000,- bij moest.
Onuitstaanbaar, weggelopen en gedacht nooit meer terug te gaan.
Echter met die F 6000,- méér was het nog steeds een goede koop dus 2 dagen later de auto toch gekocht met een nare bijsmaak maar wel in de wetenschap een goed exemplaar te hebben gekocht.

Wat was nu het geval: de vorige eigenaar had de auto ingeruild en verteld dat er van alles mis mee was.
Kreeg er daarom weinig voor terug bij inruil en auto stond daarom ook voor een lage prijs te koop.
De gebreken bleken bij de AKK echter kleinigheidjes (te zwakke zekeringen en verschillende wattages lampjes) waardoor er foutmeldingen kwamen.
Ja er bleek na aankoop 1 ding mis: stuurhuis was niet in orde.
Had de AKK keurmeester over het hoofd gezien en de reparatie (vervanging) werd achteraf door de keuringsinstantie (destijds nog ANWB) 100% vergoed hoi hoi.

03 jan 2017 18:08
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 Carrera
Zuur, maar je had sneller moeten handelen.....proefrit/ aankoopkeuring afspraak maken/ kopen...snel aftikken als het een goede exemplaar is.

Verkopers komen ook veel onbetrouwbare kopers tegen.....vandaar. vandaag niet verkocht dan morgen bij een hogere bieder.. :thumleft:

Dat getreuzel ook...je hebt al een keuze gemaakt om eentje kopen...en dan nog een paar dagen over denken... :bang:

Ik heb de mijne op een parkeerplaats in Haren na een proefrit van een half uurtje en onder voorbehoud van een akk gekocht..... :drive:

Da

03 jan 2017 18:09
Profiel
PorscheForum Rakker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Het is wel een beetje een grensgeval...

Maar wanneer ik een auto koop of verkoop is het gewoon spijkers met koppen slaan. Klopt hij, wil je hem hebben? Dan gewoon meteen handelen

Bij verkoop, er zijn zo ontzettend veel 'dagjes mensen' 'dromers' en eeuwige zoekers dat je de oprechte koper soms niet meer herkent.

Kortom, als je wil kopen of verkopen, meteen handelen en niet nog eens rustig nadenken. Dat had je vooraf moeten doen.

Een vriend van mij verkocht een paar jaar terug zijn Defender 110 uit 1992. Mensen helemaal enthousiast en prijs afgesproken. Die avond telefoon, hadden gekeken wat de wegenbelasting was en haakten toch maar af, was teveel... Dat zoek je vooraf toch uit?!

Bij een Porsche, je weet wat je zoekt, je weet wat jouw budget is, je weet dat het met deze auto's snel kan lopen... kom dan niet alleen aapjes kijken.

03 jan 2017 18:28
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Tja, ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is... zowel een verkoopvogeltje als een kopervogeltje...

Om dus te stellen dat de koper te langzaam gehandeld heeft? Nee, hij had alleen een duidelijke afspraak moeten maken over het aanbod.
Zelfde geldt voor de verkoper, als die aanvoelt dat er een potentiële koper is, is het wel zo netjes om duidelijk te stellen hoelang het aanbod geldt...

jammer voor je dat het niet tot een koop is gekomen, maar zoek rustig verder zou ik zeggen. HET juiste koopje komt heus wel een keer langs.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

03 jan 2017 18:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Olaf schreef:
... EDIT: er is een apart sub-forum, waar je jezelf netjes voor kunt stellen :idea:

:scratch: ondanks vriendelijk verzoek heeft de TS op het belgische forum daar ook voor bedankt. het vertelt mij althans veel over degene die hier komt klagen over de werkwijze van de verkoper (wiens naam intussen al gevallen is) terwijl hij zelf liever anoniem blijft.

03 jan 2017 19:11
Profiel
LEEUWARDEN
Mr.Borrie schreef:
Olaf schreef:

Zuur verhaal, voordeel voor mij is dat ik nog even kan dromen over de gele.. serieus al paar keer het kenteken gechecked of hij al was verkocht #freakmode :D

Pas maar op straks is ie 5.500 eurie duurder :lol: :lol: Zou hem maar gelijk kopen en wellicht wat later ophalen :lol: :lol:

03 jan 2017 20:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
Citaat:
[ Na de bezichtiging en proefrit nog even enkele dagen bedenktijd (het is toch veel geld) gevraagd.

Indien verkoper hier mee akkoord was ja dan is het niet netjes. is hij niet akkoord dan is hij vrij om verder te handelen.

03 jan 2017 23:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997.2 S
Vlaardingen
Die verkoper was duidelijk aan het backtraden .Dit is eigenlijk not done als je nog in onderhandeling bent en als hij bereid was om hem voor de lagere prijs aan jou te verkopen. Bij de volgende keer een duidelijke termijn van bedenktijd vastleggen dat voorkomt dit soort praktijken in de meeste gevallen
Succes met je zoektocht .

03 jan 2017 23:14
Profiel
‘64 Kever
Ach, dit is het verhaal van 1 kant, van iemand die anoniem op een forum (twee fora eigenlijk dus) iets neerzet.

"Ja, ik vind het een mooie wagen, maar ga er nog wel een paar dagen over denken".... Je kunt dat op heel veel manieren zeggen en op net zoveel manieren interpreteren.

03 jan 2017 23:32
Profiel Facebook 
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Heb m'n eerste Porsche hier gekocht. Bij Carlo is het wysiwyg. Met zijn manier van zakendoen vind ik weinig mis.
Als je een auto wilt hebben/kopen moet je doortastend zijn. Dat was 15 jaar gelden al zo met m'n 3.2 Carrera.

04 jan 2017 0:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Al doende leert men.
Afgelopen zomer had ik, daags voor mijn vakantie, een Porsche gekocht. Alles afgesproken, op Whatsapp bevestigd en afgesproken dat ik na mijn vakantie de deal zou afronden. Prijs en alles lag vast. Krijg ik tijdens mijn vakantie een appje dat de auto aan een ander is verkocht.
Daarna heb ik zoiets niet meer meegemaakt. 2 weken geleden is de boxster er uiteindelijk gekomen. De garage waar ik deze kocht vroeg tijdens het aankoopproces of ze de auto voor mij moesten reserveren. Dat vond ik een nette maar wat vreemde vraag. Heb toen gezegd dat ik zijn handel niet wil verstoren maar het netjes zou vinden als hij me zou bellen als er een ander zou komen zodat ik evtl. Kon 'meehandelen'.
Als je bedenktijd vraagt, spreek dan ook naar mekaar toe uit wat je van mekaar verwacht gedurende die bedenktijd.

04 jan 2017 0:59
Profiel
PorscheForum Rakker
924 - 986S
Den Bosch
A-Line schreef:
Mr.Borrie schreef:

Pas maar op straks is ie 5.500 eurie duurder :lol: :lol: Zou hem maar gelijk kopen en wellicht wat later ophalen :lol: :lol:

Zo is het maar net! nee maar serieus gezien voorlopig niet de middelen. Nog even doorsparen, een Volvo de deur uit doen en een berg voorraad van mijn zeldzame onderdelen verkopen. Heel misschien ook komend jaar minder racen.

Heb wel overwogen om te kijken naar betalingsregelingen om de een Boxster in delen te kunnen betalen. Dan zou ik eerder op een auto kunnen duiken.

Ik zal dan ook nooit een verkoper zijn tijd verdoen als ik weet dat de prijzen te ver uit elkaar liggen.

04 jan 2017 15:48
Profiel WWW
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Ken Carlo redelijk, in mijn ogen altijd correct, maar wel een handelaar en daar is niks mis mee, en als ie moet wachten op een ieder die nog ff moet nadenken dan verkoopt ie helemaal niks....

04 jan 2017 17:19
Profiel
PorscheForum Junkie
964
Dat ben ik met je eens, maar afspraak=toch wel afspraak lijkt me?
Vreemd verhaal als je bedenktijd overeenkomt en een prijs besproken hebt en daar dan niet op terug kunt komen.

04 jan 2017 17:30
Profiel
Moderator
PF #57
is verhaal van één kant. Wellicht is TS weggelopen met de opmerking 'dank, ik denk er nog even over na...' interpretatie is een raar ding.
Maar in ieder geval vervelend (en dus een leerpunt) voor TS. Of CvK die kar inmiddels verkocht heeft zal de tijd wellicht leren.

04 jan 2017 18:12
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
TS: "Vind je het goed als ik er nog een paar dagen over denk? Vind het toch nog een stevig bedrag..."
Handelaar: "Ja, is goed"

Afspraak? Deal?

05 jan 2017 9:15
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Misschien gewoon dit topic sluiten? iedereen heeft een mening , maar allemaal is het giswerk voor ons.
TS , plaatst 1 bericht en is weg reageert nergens meer op , dus het fijne weten we niet , en zullen we ook
waarschijnlijk niet van hem gaan horen . ( harde afspraak of niet etc.)

05 jan 2017 9:49
Profiel
Moderator
PF #57
Lijkt me prima. TS is hier gisteren nog geweest en heeft helemaal niet meer de moeite genomen te reageren in dit topic. Vandaar slot erop.

05 jan 2017 9:52
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2