Re: Tussenaslager 996 '01 defect
Sorry sorry sorry iedereen voor de late reactie
Na wat perikelen, een korte vakantie, en meer van die echt vervelende zaken als uitvaarten heb ik eindelijk mijn auto terug.
Vooralsnog loopt die weer als een zonnetje ... schakelt soepel.
Heel lang verhaal kort (althans een poging daartoe):
Motor + bak uitgebouwd
Koppelomvormer gecontroleerd --> geen probleem
IMS lager gecontroleerd --> geen probleem
Motor + bak terug ingebouwd zonder koppelomvormer
Motor laten lopen --> zelfde problemen --> piepend geluid + onderdruk
Met stethoscoop beter plaatselijk kunnen luisteren --> niet aan bak maar aan motor zijde
Aha Erlebnis en Eureka --> tip van Peterfrans --> geen defecte AOS maar volledig verstopte harmonicarubber
Gevolgen
- onderdruk
- trager opschakelen Tiptronic a.g.v. weerstanden
- kort oplichten oliedruklampje (lager dan 0,5 bar) bij terugval naar stationair toerental bij bijv. afremmen
- vermoedelijke aanzuiging van lucht langs krukaskeerring met a.g.v. een vervelende piep die verdwijnt bij verhoogd toerental
Motor + bak uitgebouwd
Koppelomvormer terug
IMS lager vervangen --> daar was overigens niets mis mee dus ik heb even getwijfeld
Krukaskeerring vervangen
Motor + bak ingebouwd
Veel euri armer --> maar ....... lopen als een zonnetje en 2 jaar garantie op alles en een PC die IMS lagers wisselt (zie eerdere topics over PC's die dit niet doen) ook al was dit eerder geen standaard PC reparatie en wordt in mijn 996 / 2001 situatie nieuw en ander (enkelvoudig en gesloten) lager van third party SKF gebruikt
Reparatie en hele gang van zaken verdient niet de schoonheidsprijs (qua doorlooptijd en (mis)communicatie PC e.d.
<--> klant), maar het (voorlopige) resultaat mag er wezen. Ik denk dat ik per direct kan beginnen als Service manager bij PC M (zie vacature mocht iemand om werk verlegen zitten).
Oh ja .... voor ik het vergeet --> Peterfrans, als ik je op het voorhoofd kon kussen dan zou ik het doen