Auteur |
Bericht |
Krieck
|
964 turbolook terug naar org 930 turbo
Hey allen,heb op het forum al veel bijgeleerd van anderen die hun ervaring en project delen dus ms heeft iemand er bij mij dus ook iets aan . Dus begin verhaal, heb half jaar geleden een 930 turbo gekocht die ooit in de jaren 90 spijtig genoeg is omgebouw naar 964 turbo. Heb deze gekocht van man die deze al bijna 17 jaar in zijn bezit had en toch wel goed onderhouden had. Van begin af aan had ik in gedachte om deze terug naar standaard om te bouwen. Degene die het forum wat volgen zullen al wel gemerkt hebben dat ik regelmatig "gezocht zoekertjes" plaatste hier om dus alle onderdelen te vinden. Dus bij deze nog is thx aan alle die mij geholpen hebben. Er zullen er nog wel zijn hier die een 964 look hebben dus kan nog van pas komen. Zo was hij. (Had wel eerst andere velgen) maar staat toch mooier op fuchs Ben deze week met de demontage begonnen van al het 964 spul, koplampen,... En de onderdelen al is passen om te zien wat we nog te kort komen. Fotos volgen Grtz
|
02 jan 2017 0:18 |
|
|
Nine-6-four
|
Re: 964 turbolook terug naar org 930 turbo
Mooi project Hopelijk kom je niet teveel uitdagingen tegen, jij bent dit voorjaar wel onder de pannen
|
02 jan 2017 9:58 |
|
|
DLotus
2007 Porsche 997 GT3
1994 Porsche 993 C2
1987 Porsche 911 3.2 Targa
1986 Defender 200TdiScheveningen
|
Re: 964 turbolook terug naar org 930 turbo
Een 930 turbo staat toch wel heel erg hoog op het lijstje om nog een keer te bezitten.
Inderdaad eeuwig zonde om zo een prachtig model een nieuwer uiterlijk te geven, dus helemaal top dat jij hem nu weer terug opbouwt zoals hij hoort te zijn.
Wel meteen die dubbele pijpen er onder uit halen, geen gezicht!
|
02 jan 2017 11:59 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: 964 turbolook terug naar org 930 turbo
Ach... Die 'terugbouw' vind ik persoonlijk niet eens nodig (zou altijd nog kunnen ), want ik vind de looks van een 964 mooier dan die van een 930 (ik hou niet zo van die harmonicabumpers). Ik snap dat dat zeer persoonlijk is Ik denk -bovendien- dat wij 'Porschisten' er sowieso anders tegenaan kijken dan de doorsnee auto-liefhebber; als je op straat aan een aantal autoliefhebbers zou vragen welk model ze mooier vinden, het gros zal zeggen dat dat de 964 is... Met andere woorden: ik zou het zonde van het geld vinden om een mooie en kwalitatief goede ombouw naar 964 'terug te bouwen' naar een 930. Tenzij je de auto natuurlijk wilt verkopen, want ik kan me voorstellen dat er voor een 'originele' 930 wellicht meer betaald zal worden dan voor een naar 964 omgebouwd exemplaar. Ieder zo z'n smaak, nietwaar? Als de TS een 930 mooier vindt, dan moet hij de auto vooral terugbouwen naar 'origineel'...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
02 jan 2017 12:24 |
|
|
Krieck
|
Re: 964 turbolook terug naar org 930 turbo
Klopt, ben eigenlijk zelf meer liefhebber van de looks van de 964 turbo.maar toch hoort hij netjes terug origineel. Hij komt ook terug in de originele lak kleur meteor grey metallic. Ook een beetje de kleur die mij overtuigd heeft van de ombouw toch te doen. Tot nu toe niet te veel problemen tegen gekomen alleen aan de achterzijde moet terug een stuk ingezet worden waar de rode reflector balk bevestigd word. De originele bevestiging van de g model achterlichten zijn ook weg, daar moet ik nog iets voorzien. Pics on the way.
|
02 jan 2017 13:12 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
Re: 964 turbolook terug naar org 930 turbo
Mooi project , ga dit volgen en ben het geheel met je eens doe je ding . Succes.
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
02 jan 2017 22:08 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 964 turbolook terug naar org 930 turbo
van binnen ook naar 964 omgebouwd (korte pook, andere middenconsole en dashboard)?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 jan 2017 22:29 |
|
|
Krieck
|
Re: 964 turbolook terug naar org 930 turbo
@Dlotus Klopt uitlaar trekt op niks, word vandaag aangepakt.
@ horn Nee vanbinnen nog helemaal org 930 dus wel meevaller Grts
|
03 jan 2017 11:13 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: 964 turbolook terug naar org 930 turbo
Mooi! ,
|
03 jan 2017 14:41 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 964 turbolook terug naar org 930 turbo
Terugbouwen en grijs verven dan!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 jan 2017 15:24 |
|
|
Krieck
|
Re: 964 turbolook terug naar org 930 turbo
Kleine update Bij het demonteren van de achterbumper was mij opgevallen dat de uitlaat precies vrij los hangde (laatse demper) alsook de turbo zelf. Nu alles gedemonteerd bleek dat 1: de turbobracket gewoon afgescheurd was en 2 : de bevestigings beugel voor de demper maar met 1 bout vast zat ipv 2,en natuurlijk daar ook nog is afgebroken was Geen wonder dat dit los zat allemaal. Al een geluk dat we hier nu bij uitkomen en niet als dit meer stukken gemaakt had. Vandaag even kennis opgebeld die goed kan lassen en weer veel gebeurd. -uitlaat verbouwd van 2 uitgang naar 1 links en buis verlengt naar juiste uitgangspositie bumper. Nu kunnen we met deze demper verder maar zou toch graag originele vinden dus moest iemand mij een kunnen bezorgen hoor ik het graag -bumpersteunen hersteld.( bouten waren weg en was hoekplaat opgelast voor de 964 bumpers.) -beugel voor turbo bevestiging hersteld -beugel voor demper hersteld Ik geef nog even de fotos van de gescheurde beugels mee. De herstelde beugels komen morgen Grtz
|
03 jan 2017 23:27 |
|
|
Krieck
|
Re: 964 turbolook terug naar org 930 turbo
De herstelde beugels
|
04 jan 2017 21:41 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Re: 964 turbolook terug naar org 930 turbo
Goed bezig man.....
|
04 jan 2017 21:50 |
|
|
jacobt
Civiel TechnischGroningen
|
Re: 964 turbolook terug naar org 930 turbo
Leuk om te volgen, veel succes. Mooie auto
_________________________________________ 997 Gt3 mk2 Kia E-niro
|
05 jan 2017 10:58 |
|
|
Porsche911
911 SC targa '79, , 968 Clubsport '93, 996 GT3 '99, 997 Carrera S '06 EX: 964 C4 coupe '89, 911 3.2 coupe '84
|
Re: 964 turbolook terug naar org 930 turbo
Mooi Project zeg welke kleur is dit ?
_________________________________________ Groeten Pascal
|
05 jan 2017 14:08 |
|
|
oliver
|
Re: 964 turbolook terug naar org 930 turbo
Tof, .. keep up the good work!
|
06 jan 2017 21:01 |
|
|
Krieck
|
Re: 964 turbolook terug naar org 930 turbo
@ porsche911 Deze kleur is een originele 964 kleur : amethyst. Best speciaal kleurtje.
|
06 jan 2017 22:58 |
|
|
Porsche911
911 SC targa '79, , 968 Clubsport '93, 996 GT3 '99, 997 Carrera S '06 EX: 964 C4 coupe '89, 911 3.2 coupe '84
|
Re: 964 turbolook terug naar org 930 turbo
Heel gaaf zeg.. dacht eerst ff dat het ruby red was
_________________________________________ Groeten Pascal
|
07 jan 2017 16:06 |
|
|
Krieck
|
Re: 964 turbolook terug naar org 930 turbo
Nu een paar weken dat ik ineens last heb van olie lek,alles proper gemaakt, blijkt van een van de olie retour buisjes te komen.nu heb ik heel forum al aant zoeken geweest om deze te vervangen door een uitschuifbaar stuk. Zou niet zo super moeilijk zijn maar kan iemand mij bevestigen dat je de achterste linkse buis kan vervanfen zonder de uitlaat wisselaar te demonteren ??? Thx Krieck
|
08 jan 2017 13:01 |
|
|
turborob
911 met 3.3 turbo motorUtrecht
|
Re: 964 turbolook terug naar org 930 turbo
Mooi om te zien dat je hem weer hersteld naar hoe hij hoort te zijn!
|
10 jan 2017 12:52 |
|
|
Krieck
|
Re: 964 turbolook terug naar org 930 turbo
Deze week dan maar aan de olielek begonnen. Uitlaat demonteren en kachelpotten. De dremel heeft goed dienst gedaan voor al die veroeste moeren los te krijgen . 2 tapeinden afgebroken dus nog best een succes te noemen, ondertussen al hersteld door moer op te lassen en draadeind uit blok te draaien. Bij van kessel 4 uitschuifbare olie retour leidingen besteld, Wat een JOB om die dingen te plaatsen. Zonder de hulp van de klembanden had het helemaal niet gelukt dus echt aanrader. Morgen uitlaten terug plaatsen. Grts
|
18 jan 2017 22:03 |
|
|