Auteur |
Bericht |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Helemaal met Kristof eens!
(en uit mijn mond, wil dat wat zeggen )
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
03 maart 2005 14:39 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Jullie hebben daar wel een punt, ben ik mij ook wel van bewust. Het enige probleem is dat hij origineel in het rood geleverd is.
Nu als je een 356 Speedster ziet rijden is hij ofwel, rood, zilver, zwart of wit. Ik wil dus een kleurtje waar er geen 13 van in een dozijn rijden. Condorgeel
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
03 maart 2005 15:09 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
alsof dat het geval is met een 356 speedster
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
03 maart 2005 15:15 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
03 maart 2005 15:16 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Da's de auto van Jacko! Een van de mooiste Speedster-replica's die ik ken! Die auto is inderdaad Condor-gelb, al doet deze foto iets anders vermoeden. Dat komt door het tl-licht. Hierdoor werd de kleur van die auto wel erg citroentjesgeel...
Op deze foto's is de kleur wat beter te zien:
(let ook even op het kenteken: Ferdinand's Speedster (uit) 1956; en dat is niet gephotoshopt)
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
03 maart 2005 15:55 |
|
|
kweetnie
Helaas nog geen porsche. Maar daar wordt aan gewerkt !Raalte
|
@ppp356 : Een heel mooi ding
Maar waar vind men tegenwoordig nog een echte 356 of speedster ? Ik hoor altijd alleen maar over replica's. Of stond er toevallig nog 1 bij een boer onder het hooi in een oude schuur...
_________________________________________ 930 RUF Turbo (weet hem al te staan )
Er gaan te weinig uren in een dag...
|
20 apr 2005 23:29 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Als je goed zoekt, vind je er misschien nog eentje...
Betaalbaar? Waarschijnlijk niet!
Er zijn trouwens ook 'echte nepperds'...
Wat ik daarmee bedoel?
Toen Porsche stopte met de productie van de Speedster, werd de opvolger de Convertible D (van Drauz; de carrosserier). Die auto had dezelfde body etcetera als de Speedster, maar was aanzienlijk luxer uitgevoerd (afgezien van het feit dattie dus niet meer bij Reutter vandaan kwam); een hogere voorruit, een beter stoffen dak, rolraampjes i.p.v. steekraampjes, etcetera.
Later zijn er talloze Convertible D's 'omgebouwd' tot Speedster (begin jaren '70, toen er een hernieuwde schare liefhebbers voor de Speedster kwam); hetgeen eigenlijk heel gemakkelijk was: alle luxe eruit/eraf slopen en de basics ervoor terug. De luxe onderdelen waren voor een leuke prijs te verkopen (al bestond er nog geen internet) en de vervangende delen waren goedkoper dan de delen die je eraf sloopte...
2 vliegen in een klap: je hield geld over van de metamorfose en je had een auto die meer waard was dan de 'originele' Convertible D...
In Amerika is het geen probleem om een replica te vinden (producenten genoeg), om een omgebouwde Convertible D te vinden, moet je behoorlijk zoeken, en om een echte Speedster te vinden, is echt zoeken naar de bekende speld in een hooiberg...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
21 apr 2005 0:33 |
|
|
ppp 356
|
Er zijn nog wel wat Speedsters te vinden indien je de nodige contacten hebt. Het is wel zo dat het hoe langer hoe moeilijker word. Voor mijn Speedster te vinden, heeft men toch een maandje of 6 aan het zoeken geweest. De prijzen zijn tegenwoordig echt te gek. Toch heb ik kunnen vaststellen dat de prijzen van de Speedsters, convertibles en roadsters op de laatste beurs in Essen weer gestegen waren.
De Speedster blijft qua prijs nog steeds de top onder de 356, maar de Roadster en Convertible beginnen toch ook zeer duur te worden. Eigenlijk telt dit voor alle klassieke Porsches.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
21 apr 2005 8:24 |
|
|
912
|
Maar denk je dat de niet originele kleur ook goed is voor je spaarbankboekje?
Tegen de tijd dat ik al die euries ga uitgeven voor een speedster moet ik er niet aan denken een mooie lichtgele te kopen die origineel wit was of zo...
Just my $0.02c
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
21 apr 2005 10:39 |
|
|
ppp 356
|
De kleur maakt echt niets uit in de prijs van een Speedster, zolang je je maar houdt aan de originele kleuren die toen ebruikt werden door Porsche. De tonen zijn dan wel belangrijk. Het Condorgelb van 1956 was bv veel minder hevig dan het Condorgelb van 1961.
Wat wel de waarde van een wagen kan beïnvloeden zijn de matchingnumbers. Deze kloppen bij de mijne. Om het rijden prettiger te maken komt er een 100pk motor in. De originele motor word wel gereviseerd een bijgehouden.
|
21 apr 2005 15:44 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Pure noodzaak nu je aan de GT3RS gewend bent
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
21 apr 2005 16:13 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
bwa, dat condor geel spreekt me toch niet echt aan. Ik denk dat ik dan maar ouderwets en conservatief ben. Geef mij maar rood of zwart.
|
21 apr 2005 16:32 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Op de lange termijn de beste [originele]keus
_________________________________________ t beste maar weer...
|
21 apr 2005 16:34 |
|
|
ppp 356
|
Kunt ge hem bij de hoop zetten, ik ben nu eenmaal niet zo'n kuddebeest
|
21 apr 2005 16:39 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
21 apr 2005 16:55 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
@ppp 356: 'k vind condor geel zelf ook een prachtige aparte kleur voor de 356 en zou het zelf ook doen moest ik van u zijn...maar ben je wel zeker dat op termijn de originele rode kleur niet beter zijn waarde zal houden?...je hebt idd wel je "matching numbers", da's al veel
...is het verschil tussen een 90pk en een 100 zo groot? Waarin zitten de verschillen tussen deze motoren(technisch dan)?
...vind het alleszinds de moeite om volgen...knap project!!!...later als ik groot ben wil ik trouwens ook zo'n 356...
|
21 apr 2005 17:45 |
|
|
ppp 356
|
Het verschil tussen een 90 en 100pk is inderdaad niet zo groot. Een 1956 speedster heeft echter een 55 of 60 pk motor.
Wat de kleur betreft, bij mijn weten is er nog nooit een Speedster minder geld gegaan omdat hij niet in zijn originele kleur was gerestaureerd. Als men begint met kleuren te gebruiken die nooit voor de Speedster zijn gebruikt geweest is het een andere zaak.
|
21 apr 2005 19:30 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Wat dacht ja van Parelmoer groen/blauw ??......
Geintje, prachtig om zo'n mooie auto zo goed aan te pakken....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
21 apr 2005 20:53 |
|
|
ppp 356
|
Zonet een mailtje gekregen vanuit Denemarken.
De Speedster gaat morgen naar de lakerij.
Nog 1 maand en dan kan de opbouw van de wagen beginnen. Heb gelijk een afspraak gemaakt om begin November een kijkje te gaan nemen.
|
04 okt 2005 20:53 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
gaaf, zal best heel mooi gaan worden
leuke foto die 2e
_________________________________________ Got coffee?
|
04 okt 2005 21:00 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Ik ga morgen naar de vorderingen van mijn replika speedster kijken....
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
04 okt 2005 21:28 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Da's niet naast de deur en ook zeker niet een van de lage lonen landen
Dacht dat het stadium van de 356 al wat verder was
|
04 okt 2005 21:35 |
|
|
porsonly
|
en zo verkocht ik meer dan 15 jaar geleden mijn 356 speedster.........
en daar heb ik een spijt van
|
04 okt 2005 21:52 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
er moet nog heel wat aan gedaan worden maar dat zal wel goed komen
wel een leuk uitstapje
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
04 okt 2005 22:00 |
|
|
ppp 356
|
De Coupé, is terug aan het rijden van over 14 dagen.
Ben volop bezig met de motor in te rijden. De Speedster zou tegen April 2006 moeten klaar zijn.
|
04 okt 2005 22:27 |
|
|