Auteur |
Bericht |
porscha25
|
Track en Trace en accu
Goedemiddag,
Een vriend van mijn heeft een 997 uit 2006. Deze heeft hij in 2007 naar Nederland gehaald. Het Track en Trace systeem wat er toen in Duitsland opzat, was niet sterk genoeg voor de Nederlandse verzekering. Het gevolg was dat er een sterker systeem in is gekomen. Dit systeem trekt echter zoveel stroom uit de accu dat hij zeer vaak leeg staat. Aan de druppellader helpt een klein beetje, maar ook de druppellader kan het niet aan. Nu 2-3 weekjes aan de lader, maar zonder te rijden, is de accu weer dood. Ik heb inmiddels al zoveel nieuwe accu's voorbij zien komen.
Is er een gespecialiseerd bedrijf die er naar zou kunnen kijken? 8 jaar geleden heeft de Porsche dealer er eens naar gekeken, maar er is toen geen oplossing gevonden. Ook is de waarde van de Porsche misschien niet meer zodanig dat de verzekering het sterkste T en T systeem verplicht stelt, en kan er een lichter systeem in? Of is de TenT techniek inmiddels wat verder?
Ik hoop dat jullie wat ideeën hebben!
Bij voorbaat dank
Peter
|
01 feb 2017 14:56 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Track en Trace en accu
Welkom. Wat zeggen de mannen die dat systeem erin gebouwd hebben? En wil je zeggen dat je vriend 10 jaar heeft rond gereden met een systeem dat zijn accu steeds leeg trekt? Over het verzekerings verhaal zou je je licht eens op kunnen steken bij bijv jos targa op dit forum. Die kan je haarfijn uitleggen wat de (on)mogelijkheden zijn.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 feb 2017 15:04 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Track en Trace en accu
Je vriend heeft een Porsche en jij ziet alle lege accu's voorbij komen?
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
01 feb 2017 18:24 |
|
|
porscha25
|
Re: Track en Trace en accu
Thanks Horn. Ja in het begin ging het nog wel, maar het word slechter en slechter.
Hem werd ook het verhaal verteld dat veel Porsche eigenaren hiermee kampen. Maar dat lijkt me toch sterk, zeker als ie aan de druppellader staat.
@Mark, ik heb al menig accu met hem vervangen ja.
|
01 feb 2017 19:43 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Track en Trace en accu
ik zou als eerste terug gaan naar de inbouwers. die zullen na 10 jaar wel hun schouders ophalen. dan zou ik contact opnemen met de producent van het track and trace systeem en hen het probleem voorleggen. zij hebben wellicht een goed inbouwstation in de buurt van je vriend. wellicht kan je op forums meer vinden over het betreffende probleem. moet je wel weten wat voor merk en type dat T&T ding is.
En als laatste zou ik even contact opnemen met Jos Targa. Wellicht dat hij die 997 inmiddels anders kan verzekeren en dan kan je die hele T&T er wellicht gewoon uit laten slopen. Probleem opgelost...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 feb 2017 20:18 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Track en Trace en accu
Heb mijn 997 in de verzekering (via Peter Yska) Zonder T&T, wel afsluitbare stalling verplicht binnen een straal van 20 ? Km van je woonplaats. Afkoppelen dat spul dus...
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
02 feb 2017 11:03 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Track en Trace en accu
Weet je zeker dat het 20 km is Doorgaans 1 km - van 20:00 tot 08:00 .... maar ook dat wil ik niet in m'n polis hebben staan
|
02 feb 2017 12:15 |
|
|
maarten-944
2x944 na 1x 944 S2Zwiep
|
Re: Track en Trace en accu
Een track en trace die sneller een accu leeg trekt dan een druppellader hem kan bijladen? Ik denk dat er iets anders aan de hand is, een track en trace systeem trekt nauwelijks stroom zelfs als de interne batterij is overleden. Na 10 jaar zou ik sowieso minimaal de batterij vervangen, ik vraag mij ook wel af of een track en trace systeem van 10 jaar nog wel volstaat.
_________________________________________ FAST CARS
FAST BIKES
FAST FOOD
|
02 feb 2017 13:22 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Track en Trace en accu
Even opgezocht, je hebt het bijna goed: - stalling tussen 00.00 en 06.00 uur (alleen indien het voertuig zich bevindt binnen een straal van 1 km. van het stallingsadres)
Toelichting: Stalling:
De auto dient ‘s nachts (tussen 00.00 uur en 06.00 uur) in een deugdelijk afgesloten ruimte te zijn gestald. Dit geldt in ieder geval op het woonadres of regulier stallingsadres van verzekerde. Indien je samen met de Porsche tijdelijk niet op het woonadres verblijft, mag de auto buiten gestald zijn als er redelijkerwijs geen stallingsmogelijkheid in een afgesloten ruimte is.Persoonlijk vind ik dat helemaal geen bezwaar, maar kun je uitleggen waarom jij dat wel vindt? (als je dus met de auto niet op je huisadres verblijft is hij gewoon verzekerd OOK als hij niet "binnen" kan staan)
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
02 feb 2017 13:57 |
|
|
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Re: Track en Trace en accu
Nee ik ook liever niet, want dit kan alleen maar tot verschillende interpretaties leiden. Want "het overdekt kunnen stallen" is een rekbaar begrip. Wie bepaalt dan of de auto echt niet binnen kon worden gestald op de locatie waar de auto achtergelaten wordt. Maar wat moet je als de verzekeraar het voorschrijft? Een andere verzekeraar of andere polisvoorwaarden misschien? Ik zal toch nog eens informeren waar ik aan moet voldoen om die passage van binnen stallen uit de polis te krijgen.
|
02 feb 2017 17:37 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Track en Trace en accu
Mijn nachtclausule schrijft in ieder geval niet voor dat ik hem buiten die straal van 1-2km (s nachts) ook binnen moet stallen als die mogelijkheid er is.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
02 feb 2017 19:02 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Re: Track en Trace en accu
verzekeraars worden steeds strenger qua alarmeisen. Redelijk logisch gezien het aantal diefstallen.
Lojack is mijns inziens bij de meeste auto's een mooie oplossing voor alle stallingseisen en T&T systemen. Kost weinig en heeft een eigen batterij, geen inbouw met bedrading e.d.
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
02 feb 2017 22:24 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Track en Trace en accu
Dan is het in de loop van de jaren - of aangepast - of verschillend per verz.mij. Ik ken namelijk een gevalltje van: ... 's avonds om 21:00 van de oprit verdwenen ..... Heeft inderdaad een eigen batterij, maar kan ook aangesloten worden op de accu. Dit is geen verplichting en wordt, volgens de monteur die hier de LoJack ingebouwd heeft, over het algemeen niet gedaan. Jammergenoeg zit er wel een antenne aan van ongeveer 1 meter lang, die weggewerkt dient te worden. Dus helemaal draadloos is'ie niet Ik ben blij dat de verzekeringsmaatschappijen dit soort systemen (steeds meer) accepteren - het is niet storingsgevoelig, er is geen gesnoei in de bestaande bedrading én het is een relatief klein kastje wat makkelijk te verstoppen is.
|
03 feb 2017 10:23 |
|
|