Beste Porsche fanaten,
Al enkele jaren kijk ik zo af en toe op het Porsche-forum. Niet omdat ik zoekende was naar een Porsche maar om het enthousiasme te proeven van dat "o zo mooie merk".....net als zovelen voor mij ook een jongensdroom die binnenkort misschien verwezenlijkt gaat worden.
Mijn auto verleden is nogal divers. Het begon ooit met een Saab 900 uit '81. Daarna van een Alfa Romeo 33QV, Land Rover 110, VW Passat & Golf, Renault Laguna naar een Volvo XC70 en nu mijn huidige auto, een BMW 525D Touring (F11) met M-pakket. In de garage staat ook nog een BMW R1200RT......heerlijk zo'n boxer.
Mijn vrouw rijdt in een Mini Cooper cabriolet en deze wilden wij over een jaar of drie vervangen door een 997. Zij heeft in het verleden een Porsche gehad (911 van 1978 en daarna een 964) en is dan ook degene die thuis het meest praat over Porches 911.....onze dochter van 8 inmiddels ook want mama vind de Porsche 911 zoooo mooi en dat steekt ze niet onder stoelen of banken.
Ik heb inmiddels een handgeschakelde 997 uit 2005 op het oog. Deze staat bij Porsche Centrum Groningen en voldoet aan mijn eisen vwb onderhoudshistorie en uitrusting. Misschien iemand van hier die de auto kent?
http://www.porschecentrumgroningen.nl/o ... rrera-2880Via het forum heb ik veel gelezen over de bekende problemen zoals IMS/koeling en AOS. Ik weet ook dat het procentueel allemaal wel mee valt en dat je over het algemeen op een forum juist voornamelijk de probleemgevallen tegenkomt maar toch....je zal maar aan de beurt zijn
Het blijft een prachtige wagen en je moet ook een beetje geluk hebben.
Dit weekend gaan mijn vrouw en ik om de tafel om te bespreken of we nog drie jaar wachten zoals gepland of dat we nu toch maar de knoop doorhakken.
Voornaamste reden om nog drie jaar te wachten is omdat mijn vrouw het meest met de auto zal rijden en ook dagelijks veel korte stukjes zolang onze dochter nog niet naar school kan met de fiets. Met kort stukje bedoel ik ook echt kort namelijk 1,5km! Dit is natuurlijk niet gezond voor het blok. Op jaarbasis rijdt ze 12000km. Ik kan de auto ook twee a drie keer per maand meenemen voor een rit van 100km heen en 100km terug maar toch...... Wat is jullie mening hierover? Haar overige ritten zijn 25km (enkele rit).
Als jullie nog tips hebben dan hoor ik dat graag.
Fijne avond.