Ik begrijp dus dat er niet orginele achterschermen op zitten? Ben je niet bang dat de schermen er helemaal een beetje beroerd opzitten. Zou jammer zijn als er volgend jaar wat "ellende" onder je nieuwe lak vandaan komt. Wel een coole mod, die 3.6. Dat zal wel vooruit gaan, 300 puppies op zo'n gewicht. Nu weet ik niet wat hij weegt, maar gok rond de 1000kg????
Edit. Je schrijft 4.3 kg per pk dus 1290kg????
_________________________________________ 6 platte groeten, René
26 nov 2016 16:57
Bocaloco
Re: 1977 Targa 3.6
Het gaat zeker goed vooruit ja. Bijrijders schrikken zich meestal wild als je alles warm gereden hebt en het gaspedaal eens vloert.
De schermen zitten er verder erg netjes op hoor, we hebben ook aan de binnenzijde de las gecontroleerd en daar was niks geks te zien. Zorgen dat er ooit problemen ermee ontstaan heb ik dan ook niet, maar thanks voor de headsup.
Spuitwerk op zich zal wel te overzien zijn qua kosten, het is eerder het probleem dat als je de boel goed gaat kaal maken dat je voor verrassingen kunt komen te staan die -tig uren werk en materiaal gaan kosten.... Zo zijn er al meerdere mensen hier geweest die dachten dat ze een "harde" 911 kochten, waar later van bleek dat hij toch niet zo hard was.
Het spuiten an zich is inderdaad niet de grootste kostenpost. Je auto zelf schuren en strakzetten bespaard veel geld, ik denk dat je wel voor 1000-1500 klaar kan zijn dan. Misschien nog wel minder. Echter betwijfel ik of je een spuiter vind die je wagen spuit, wanneer hij hem zelf niet strak 'mag' zetten. Dat is namelijk tricky werk en de spuiter wil geen slecht werk leveren. Hoop je dan maar
Haal je hem volledig kaal ga je volledig restaureren, want als je zo ver gat neem je meteen alles mee. En dan lopen de kosten natuurlijk heel hard op, ook al doe je bijna alles zelf.
Mooi project! Abonnementje genomen, ben benieuwd naar de looks met de andere velgen.
04 dec 2016 11:23
Bocaloco
Re: 1977 Targa 3.6
polpol33 schreef:
Ziet er top uit! Ga je het onderstel nog aanpassen of kun je het vermogen goed kwijt?
Hij staat net wat lager dan normaal, en de rubbers zijn vervangen door (normale) nieuwe. Vermogen kan je prima kwijt. Het enige wat echt een goede upgrade zou zijn is een G50, want je kan niet zomaar al je koppel loslaten op de achterwielen want dan houdt de 915 het niet lang vol. Maar als je geen strepentrekker bent gaat het allemaal nog goed hoor, ik ga het dus ook niet doen.
Afgelopen zaterdag de auto weer opgehaald bij de spuiter, en hij ziet er echt prachtig uit. Kan niet wachten hem volledig afgebouwd te zien met de nieuwe delen erop!
Hij is Guards Red, dus wat donkerder dan op de foto's. Ik ga eerst nog wat probleempjes oplossen (resonantie in de uitlaat, ruitensproeierinstallatie, handrem nakijken) en dan opbouwen. Ik kreeg eind vorige week een brief van de belastingdienst dat hij per 16 december 'vogelvrij' verklaard is, zit dus niet meer in de overgangsregeling en mag zo de weg op. Mooie stimulans om aan de slag te gaan, voor eind 2016 klaar is nog steeds het doel
_________________________________________ Om dromen waar te maken moet je wel eerst wakker worden.
02 feb 2017 20:56
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Re: 1977 Targa 3.6
Helemaal top, zo zonder taartschep!
_________________________________________ Trained byGP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
03 feb 2017 7:13
Bocaloco
Re: 1977 Targa 3.6
Thanks!
Gisteravond weer even bezig geweest. Ik had al sinds ik hem had een kleine resonantie in de uitlaat, maar tegen het einde van het seizoen vorig jaar werd het rap erger. Ik had eigenlijk verwacht dat er een kachelpot beschadigd zou zijn, maar het bleek in eerste instantie een gebroken ophangbeugel van de einddemper. Echter, bij demontage bleek heel de demper zelf ook gescheurd! Dat gaan we dus even lassen, nieuw stuk RVS erin en hij is weer als nieuw. Ik denk dat de vorige eigenaar hem eens tegen een stoepje heeft geparkeerd of zo, want er zit ook een deukje aan de onderkant. Anyway, maken is niet lastig, gelukkig hoef ik geen nieuwe kachelpotten aan te schaffen.
Verder werkte de ruitensproeier niet. Voor de RDW keuring hadden we dit omzeild met een flesje water en een pompje, met nieuwe slangen. Deze leken namelijk dicht te zitten. Verdere inspectie gisteren leerde ons dat de tank vol zooi zat, en dat alle leidingen gevuld waren met een gel-achtige substantie. Er was ooit brandstof in de ruitenwisservloeistoftank gedaan! Niet handig. Tank schoon gemaakt, slangen gewisseld, drukverdelers en pomp vervangen en nu werkt het weer. Moet alleen nog een andere drukverdeler kopen want 1 nieuwe en 1 gebruikte werkt niet goed.
En boys will be boys... Altijd even leuk, starten zonder dempers
In het echt klonk het véél harder, sloeg helemaal nergens op
ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration ex 924 T ‘79 ex 911 3.0 Targa '79 Ex 987 S 3.4 '06
19 feb 2017 17:41
Bocaloco
Re: 1977 Targa 3.6
Het is inderdaad nog net het goede jaar
Ik heb een kever cabriolet uit '78 gehad, en dat zag er niet uit die gele platen. Bij een G zie je vaker geel dan blauw, dus daarom misstaat het niet. Maar ik ben erg blij met de mooie blauwe platen
Verder met het interieur bezig geweest, het vinyl allemaal weer netjes gemaakt, nieuwe gordels gemonteerd en vast wat bekabeling gelegd voor de PCM classic autoradio met naviatie Ook moet er natuurlijk wat betere audio in komen - zonder dat je het ziet - Mosconi versterker onder de bijrijders stoel met 2 x 25mm² eraan, straks nog even de portieren volledig isoleren en dan een gaaf setje 16.5cm erin.
Nog even een paar dagen gasgeven en dan naar de opwarmrit van het Porsche Centrum Zuid aanstaande zondag
Wat ga je precies doen om de portieren te isoleren? En heb jij rubbers/targadakje zelf afgesteld en weer in de goede positie gekregen? Zelf moet ik t volume bijna maximaal zetten om bij 120kmu nog een beetje radio te kunnen luisteren, zoveel windruis
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum