Hallo Allemaal,
Het heeft even geduurd, maar een voorsteltopic zonder foto is ook maar niks.
Ik ben Arjan, 34 jaar, getrouwd, 2 kinderen en woon in Drenhte.
Vorig jaar begonnen met de zoektocht naar m'n eerste Porsche. Ik heb me goed ingelezen in alle bijzonderheden en uiteindelijk natuurlijk alle adviezen meegenomen
.
Ik wilde graag een oudere 911 kopen, maar zag dit vanwege de kleine kindjes niet echt zitten, echt veel klussen is toch lastig.
Dus eerst maar eens naar een 996/997 gaan kijken, zodat we direkt 'probleemloos' konden rijden.
Na een aantal auto's te hebben besproken thuis, kwam mijn vrouw tot de conclusie dat ze de nieuwere modellen toch niet zo mooi vond.
Dus het plan weer omgegooid en toch maar naar een oude 911 op zoek gegaan, met als voorwaarde dat er werk aan moest zitten, maar dat hij de komende paar jaar nog wel de weg op moest kunnen, qua budget zat ik aan 35K max.
Al snel bleek dat dit geen makkelijke zoektocht is. Veel auto's zijn of heel slecht of al half gerestaureerd en dus eigenlijk te goed.
Uiteindelijk bij een specialist uit de regio Arnhem gevonden wat ik zocht. Een auto die hij als privé auto gekocht had en nu als halve donor dienstdeed.
Aangezien de auto niet reed, zaten er wel wat aannames in zijn verhaal, waar ik uiteindelijk met een paar goede afspraken met hem zekerheid over verkreeg. De auto eind vorig jaar gekocht en overlegt dat de motor in ieder geval een top-end rebuild kreeg, om ervoor te zorgen dat die in ieder geval in goede conditie bij mij thuis kwam.
Sinds vorige week staat hij dan eindelijk in de garage, een 911 SC Targa uit 1982, platinum metallic, kloppende nummers en vrijwel origineel op de wielen en radio na. Compleet met donkerbruin interieur, niet werkende airco en nog behoorlijk wat andere issues
.
Zoals gezegd is de motor wel weer opgefrist.
Wat is er ondertussen al gebeurd:
- Stuur gelast en opnieuw bekleed
- Onststeking teruggebouwd naar originele HKZ kast (iemand nog interesse in een MSD ontsteking)
- Handrem gesmeerd/gesteld
- Schijven/blokken + klauwen gereviseerd
- Hemel targadak vastgelijmd (zodat hij niet voor m'n ogen hangt tijdens het rijden met dak dicht)
- Nieuwe vooruit zonder barst
- Slot passagiersdeur gemaaakt
- Nieuwe brandstofpomp
Voor de keuring zijn er nog een paar zaken die moeten gebeuren
- Verlichting ombouwen naar europees
- Alle gordels even nalopen/smeren, vervangen indien nodig
- Hoofdremcylinder + flexible remslangen vervangen
Passen van de nieuwe koplamp
Spuitwerk is redelijk, maar heeft wel wat roestplekjes op de randjes. In de toekomst gaat de auto een keer kaal en naar de spuiter, maar eerst op kenteken en ook wat rijden
!