Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:39



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Roest bij het slot aan bestuurderskant (Boxster) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 Carrera 2 EX 964, 986 en 944.
Schiedam
Bericht Roest bij het slot aan bestuurderskant (Boxster)
Zijn er meer eigenaren van een Boxster (en misschien ook de 996) die roestvoriming hebben bij de slotplaat aan de bestuurderskant. Mijn Boxster is van 1998 en heeft een beetje beginnende roest. Ik heb ondertussen bij nog een Boxster hetzelfde probleem gezien.

Heeft er iemand ervaring met een eventuele garantieclaim hieromtrent bij Porsche (ten slotte geven ze 10 jaar garantie).


05 okt 2005 23:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Schade gehad misschien?
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


05 okt 2005 23:28
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Direkt mee naar de dealer rijden en navragen. Nooit eerder gehoord of gezien.

Succes!


05 okt 2005 23:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Heeft niks met schade te maken...is een gekend probleem bij vroege Boxsters en 996 tot midden 1999...Porsche heeft dat vanaf dan opgelost door een plastiek isolatie aan binnenzijde flank achter het slot te voorzien die het condens weghoudt...

Ik weet echter niet of ze retroactief te werk gaan door deze plastiek achteraf bij probleemgevallen te gaan inbouwen...Maar ze geven idd 10 jaar op doorroesten dus het is geen slecht idee om es na te vragen...

In ieder geval kan je op beide oren slapen..dit is wel degelijk een gekend probleem :wink:


05 okt 2005 23:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
MichM3 schreef:
Heeft niks met schade te maken...is een gekend probleem bij vroege Boxsters en 996 tot midden 1999...Porsche heeft dat vanaf dan opgelost door een plastiek isolatie aan binnenzijde flank achter het slot te voorzien die het condens weghoudt...

Ik weet echter niet of ze retroactief te werk gaan door deze plastiek achteraf bij probleemgevallen te gaan inbouwen...Maar ze geven idd 10 jaar op doorroesten dus het is geen slecht idee om es na te vragen...

In ieder geval kan je op beide oren slapen..dit is wel degelijk een gekend probleem :wink:


Gelukkig maar. Wel schandalig dat überhaupt zoiets voorkomt bij zo'n auto. Porsche is toch echt niet meer wat het geweest is. Mijn turbo is nu bijna 20 jaar oud en nog steeds geen roest.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


06 okt 2005 0:05
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Werden/worden die niet gebouwd in het fabriek waar ze vroeger de Calibra maakten :?:
Ik herinner me vaag zoiets :twisted:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


06 okt 2005 0:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
911-lover schreef:
Werden/worden die niet gebouwd in het fabriek waar ze vroeger de Calibra maakten :?:
:twisted:


OE, da's wel een erg foute fabriek dan........
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


06 okt 2005 0:22
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
ER schreef:
Nooit eerder gehoord of gezien.

Ik wel. ;) :^:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


06 okt 2005 8:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
Bericht roest
Mijn boxster is ook van '98 en heeft hetzelfde probleem. Zou dringend hersteld moeten worden. Ook de sympatieke Patrick waar ik vorige zaterdag was heeft hetzelfde probleem met zijn boxster van '98.


06 okt 2005 8:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht 
Hallo,

Mijn 996 van november '98 heeft hetzelfde probleem, maar gelukkig minimaal. Ik heb de slotplaten verwijderd en de achterzijde van folie voorzien.

Dat ik roestvorming achter de slotplaten had, besefte ik pas nadat ik hierover een draadje op het Renntech forum had gelezen. Ook daar werd met ongeloof gereageerd op roestvorming en vond/vindt men dat Porsche dit probleem zou moeten oplossen. Ik ken een geval waar de Porschedealer het probleem op zijn kosten heeft verholpen (Engeland).

Een paar maanden geleden heb ik deze roestvorming bij Porsche Eindhoven Zuid aangekaart en men was met het probleem bekend. Men zou voor mij bij Pon navragen of er iets te regelen viel. Neen dus. Van Pon mag je dus ook al niet te veel verwachten. Ik heb het toen maar zelf opgelost. Ik blijf het echter een schandalige zaak vinden. Het is overduidelijk een constructieprobleem. Het contact van de slotplaat op de lak leidt tot roestvorming.

Misschien dat een gezamenlijke klacht tot iets leidt. Veel vertrouwen heb ik er niet in. Het krukaskeerring-probleem wordt ook niet erkend.


Groet,

jo996


06 okt 2005 12:59
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.