Auteur |
Bericht |
cayman
993 Carrera 2
EX 964, 986 en 944.Schiedam
|
Roest bij het slot aan bestuurderskant (Boxster)
Zijn er meer eigenaren van een Boxster (en misschien ook de 996) die roestvoriming hebben bij de slotplaat aan de bestuurderskant. Mijn Boxster is van 1998 en heeft een beetje beginnende roest. Ik heb ondertussen bij nog een Boxster hetzelfde probleem gezien.
Heeft er iemand ervaring met een eventuele garantieclaim hieromtrent bij Porsche (ten slotte geven ze 10 jaar garantie).
|
05 okt 2005 23:19 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Schade gehad misschien?
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
05 okt 2005 23:28 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Direkt mee naar de dealer rijden en navragen. Nooit eerder gehoord of gezien.
Succes!
|
05 okt 2005 23:37 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Heeft niks met schade te maken...is een gekend probleem bij vroege Boxsters en 996 tot midden 1999...Porsche heeft dat vanaf dan opgelost door een plastiek isolatie aan binnenzijde flank achter het slot te voorzien die het condens weghoudt...
Ik weet echter niet of ze retroactief te werk gaan door deze plastiek achteraf bij probleemgevallen te gaan inbouwen...Maar ze geven idd 10 jaar op doorroesten dus het is geen slecht idee om es na te vragen...
In ieder geval kan je op beide oren slapen..dit is wel degelijk een gekend probleem
|
05 okt 2005 23:54 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Gelukkig maar. Wel schandalig dat überhaupt zoiets voorkomt bij zo'n auto. Porsche is toch echt niet meer wat het geweest is. Mijn turbo is nu bijna 20 jaar oud en nog steeds geen roest.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
06 okt 2005 0:05 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Werden/worden die niet gebouwd in het fabriek waar ze vroeger de Calibra maakten
Ik herinner me vaag zoiets
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
06 okt 2005 0:16 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
OE, da's wel een erg foute fabriek dan........
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
06 okt 2005 0:22 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
06 okt 2005 8:23 |
|
|
WB
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
|
roest
Mijn boxster is ook van '98 en heeft hetzelfde probleem. Zou dringend hersteld moeten worden. Ook de sympatieke Patrick waar ik vorige zaterdag was heeft hetzelfde probleem met zijn boxster van '98.
|
06 okt 2005 8:45 |
|
|
jo996
996 C4 TiptronicWeert
|
Hallo,
Mijn 996 van november '98 heeft hetzelfde probleem, maar gelukkig minimaal. Ik heb de slotplaten verwijderd en de achterzijde van folie voorzien.
Dat ik roestvorming achter de slotplaten had, besefte ik pas nadat ik hierover een draadje op het Renntech forum had gelezen. Ook daar werd met ongeloof gereageerd op roestvorming en vond/vindt men dat Porsche dit probleem zou moeten oplossen. Ik ken een geval waar de Porschedealer het probleem op zijn kosten heeft verholpen (Engeland).
Een paar maanden geleden heb ik deze roestvorming bij Porsche Eindhoven Zuid aangekaart en men was met het probleem bekend. Men zou voor mij bij Pon navragen of er iets te regelen viel. Neen dus. Van Pon mag je dus ook al niet te veel verwachten. Ik heb het toen maar zelf opgelost. Ik blijf het echter een schandalige zaak vinden. Het is overduidelijk een constructieprobleem. Het contact van de slotplaat op de lak leidt tot roestvorming.
Misschien dat een gezamenlijke klacht tot iets leidt. Veel vertrouwen heb ik er niet in. Het krukaskeerring-probleem wordt ook niet erkend.
Groet,
jo996
|
06 okt 2005 12:59 |
|
|