Auteur |
Bericht |
pat69
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)030
|
Dan maar een Porsche!
|
23 maart 2017 11:58 |
|
|
Driver4S
992.1 GT3
964 C2
930
Macan Turbo
ex 991.2 GT3
ex 997 GTS
ex 997 S
ex 996 4SRotterdam
|
Re: Dan maar een Porsche!
goed idee
|
23 maart 2017 12:08 |
|
|
Pacoloco
|
Re: Dan maar een Porsche!
Wat een graaier
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
23 maart 2017 12:15 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Dan maar een Porsche!
Een plof-investering.
|
23 maart 2017 13:23 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: Dan maar een Porsche!
Die mij maar rente. Porsche heb ik al Toen ik 10jaar geleden met mijn eigen zaak begon kreeg ik 4% rente. Nu: 0,01%. Zal wel aan mij liggen
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
23 maart 2017 14:16 |
|
|
Pacoloco
|
Re: Dan maar een Porsche!
Dan weet ik (ws) waar jij bankiert.
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
23 maart 2017 15:10 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Dan maar een Porsche!
Jammer dat Peter geen peperdure Porsche hebt gekocht
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
23 maart 2017 15:44 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Dan maar een Porsche!
Zelfs mét een hogere rente dan 0% loont het al een aantal jaren om van een klassieke Porsche te genieten Of een 996 een goede keuze is in deze, betwijfel ik. Kosten van verzekering en houderschapsbelasting per jaar zijn niet evenredig met de "groei" van de marktwaarde van een 996, denk ik Ik vraag me ook af of de staat nog belasting blijft heffen over spaargeld als banken hiervoor geld in rekening gaan brengen .... Bank-sparen kost al jaren geld
|
23 maart 2017 16:05 |
|
|
Driver4S
992.1 GT3
964 C2
930
Macan Turbo
ex 991.2 GT3
ex 997 GTS
ex 997 S
ex 996 4SRotterdam
|
Re: Dan maar een Porsche!
Ik had persoonlijk ook deze 996 uit het krantenartikel niet genomen. Maar ja er stond dat hij werkt in de autobranche en zich er goed in heeft verdiept. En als het in de krant staat zal het wel waar zijn Aan de andere kant verwelkomen wij iedere porsche rijder met open armen.
|
23 maart 2017 16:35 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Dan maar een Porsche!
Nu doe je net of dat iets met elkaar te maken heeft. Alsof de staat naar de wereld kijkt?
|
23 maart 2017 18:01 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Dan maar een Porsche!
Als iemand van zijn geld af moet....k heb hier nog wel een paar items in mijn winkel hangen die het beter doen dan zo'n 996 als het om rendement gaat.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
23 maart 2017 18:26 |
|
|
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
Re: Dan maar een Porsche!
En wat betreft de 996 GT3 en de 996 turbo ? Die zijn toch redelijk waardevast?
|
23 maart 2017 18:50 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Dan maar een Porsche!
Waardevast is iets anders dan rendement. En de 996 GT3 is weer iets in waarde afgenomen.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
23 maart 2017 19:26 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Re: Dan maar een Porsche!
En zelfs de 964 is over zijn hype heen...
|
23 maart 2017 19:30 |
|
|
p.willemse78
991 C2 cabrio
|
Re: Dan maar een Porsche!
dit dus... een 996 staat toch juist bekend om het feit dat deze, om welbekende redenen, niet super geliefd en daardoor minder waardevasts is?
|
24 maart 2017 1:39 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Dan maar een Porsche!
De clue van het verhaal is dat men denkt dat de 996 herontdekt geliefd zal worden en in waarde stijgt. Klopt deels wel. De bodem is wel bereikt. En de handgeschakelde 996 met de juiste opties is toch al een beetje gestegen heb ik de indruk. Maar om te stellen dat het een goede investering is als je er ook nog af en toe ns mee gaat rijden. Wegenbelasting, brandstof, verzekering, kleine beurt en nog wat dingetjes. Ik zie zo al dat er nog zomerbanden op moeten. Zit je na het eerste jaar al met een kost van tegen de 5-10% zeg maar.
|
24 maart 2017 1:51 |
|
|
Pacoloco
|
Re: Dan maar een Porsche!
Ik had het idee dat het verhaal met een knipoog gelezen moest worden. Een 996 met 187.000 op de klok zal naar mijn mening best in waarde kunnen stijgen maar of het opweegt tegen de ''running costs'' zoals Olaf ook al aangeeft zal voorlopig een uitdaging zijn denk ik. Lekker glazen bol kijken natuurlijk. Ik heb meer het idee dat de meneer in kwestie denk: dikke vinger voor de bank! Ik ga wel van mn geld genieten ipv geld uit te geven om het op de bank te laten staan. Ook al is de rente (bij de meeste banken) nog net boven de 0%, betalen voor je spaargeld doen we al lang. De bankkosten zijn namelijk ook behoorlijk gestegen de afgelopen jaren, banken doen dit volgens mij ter compensatie van dat kleine beetje rente zodat die niet naar 0% hoeft en men het idee houdt dat spaargeld nog iets op brengt. Maar goed ik heb het niet zo op banken
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
24 maart 2017 8:15 |
|
|
DLotus
2007 Porsche 997 GT3
1994 Porsche 993 C2
1987 Porsche 911 3.2 Targa
1986 Defender 200TdiScheveningen
|
Re: Dan maar een Porsche!
In 2013 verkocht ik mijn Lotus Elise uit 2004 met 35.000 op de klok. Ding was niet van nieuw te onderscheiden.
Meteen erna mijn 993 C2 coupe gekocht. Net iets over de twee ton op de klok. Riep toen tegen vrienden en familie liever een leuke 911 dan vermogensbelasting betalen. Nooit gedacht dat ze sindsdien verdubbeld zijn in prijs. Althans, ik betaalde de helft van waar ze nu voer te koop staan.
Ik durf alleen niet alle vaste en variabele kosten onder elkaar te zetten.
Neemt niet weg dat ik altijd mijn "investering" bij verkoop terug zie. Dat kan je niet zeggen wanneer je na 4 jaar een 991 verkoopt.
|
24 maart 2017 8:25 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: Dan maar een Porsche!
ligt eraan als het een 991 R is wel solly ik kon het niet laten .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
24 maart 2017 9:44 |
|
|
993Peter
Ex Porsche 993 (1994)
Porsche 997S (2005)
|
Re: Dan maar een Porsche!
Als ik dit lees heb ik zoveel zin om dit weekend mijn rollende spaargeld uit de garage te halen en - onder het genot van een gorgelende en snerpende sportuitlaat - over 's lands heren wegen te kruisen Het wordt mooi weer
|
24 maart 2017 10:07 |
|
|
lvdo
996 3.4 C2
|
Re: Dan maar een Porsche!
Een 996 is nu een koopje o.a. vanwege de technische problemen. Echter daar weten we inmiddels heel veel over. Bij Resto kan je voor 1650 euro alles waar je je zorgen over zou kunnen maken laten aanpassen. Dus daar hoef je het niet voor te laten. Daarnaast is de styling een kwestie van smaak, maar die wordt ook beïnvloed door mode. Inmiddels luisteren we weer naar jaren 90 muziek, de '00s komen ook terug.
Verder wordt de waarde vooral bepaald door schaarsheid. Met de trends van downsizing, elektrisch, automatisch of zelfs autonoom rijden, wordt een handgeschakelde, natuurlijk ademende, relatief lichte (1295kg in mijn geval) auto steeds minder gemaakt. Net zoals met de luchtkoelers kan die techniek niet met de toekomst meegroeien. De toekomst is turbo of elektrisch en automaat of autonoom. Goed voor de planeet, maar niet leuk voor de liefhebber. Daarmee maakt zelfs een basis C2 kans om in waarde te stijgen.
Echter die auto van 20k kost je 100 euro per maand aan verzekering + mrb, zeker zoiets aan brandstof en onderhoud is ook makkelijk 1000+ per jaar. 3k+ of ruim 15% dus en dat rendement ga je waarschijnlijk niet halen. Desondanks denk ik dat een 996 een hele gunstige fun per euro factor heeft. Meer dan je bankrekening iig. Maar minder dan een 991R idd...
|
24 maart 2017 12:09 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Dan maar een Porsche!
Er bestaan ook nog, hoewel schaars, mensen die een 911 voor de fun rijden, en niet alleen voor investering. We maakten ons daar 8 jaar geleden ook niet druk over, vandaag de dag ineens wel. Zowel spaargeld als een 911 kan je niet in je graf meenemen... Voor de ondernemers is imho een 996 ouder dan 15 jaar echt veeeeeeel leuker dan een Tesla. Tenminste.....als je van autorijden houdt.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
24 maart 2017 13:25 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Dan maar een Porsche!
Uitgaande van dat je er op tijd bij bent...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 maart 2017 13:26 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Dan maar een Porsche!
Ja, en dan specifiek een auto in goede comsetische staat. Maar met wat mankementen die een handige sleutelaar zelf makkelijk op kan lossen (bv. lekkende keerring) Maar wel een uitstekende onderhandelingspositie bieden om de aankoopprijs te drukken.
|
24 maart 2017 13:45 |
|
|
lvdo
996 3.4 C2
|
Re: Dan maar een Porsche!
Uiteraard, maar daar doe je een AKK voor
|
24 maart 2017 19:26 |
|
|