Mijn naam is Richard, 25 jaar oud (maar dat verandert toch ieder jaar).
Auto's is mijn hobby, liefde voor techniek. Vanaf het moment dat ik een sleutel kon vasthouden mocht ik opa helpen met zijn A Ford. 1 Jaar brommer gereden (oud beestje van oma ±50 jaar oud) maar had toch 2 wielen te weinig.
Eerste auto 7,5 jaar geleden gekocht en vorige maand verkocht, Mazda MX-5 rood. Heerlijke auto, je kunt overal bij en niet veel electronica dus kan ik het nog een beetje snappen. Stiekem altijd al verder gedroomd over wat de volgende zal kunnen zijn. Mijn volgende auto zal wederom weer een cabrio worden, eentje met 4 stoelen. (Niets mooiers dan cabrio-rijden in het donker
) Mijn oom had toen ik 8 was een 944, met een kleine achterbank waar je met veel geweld nog 2 mensen in kon proppen. Porsche heeft een onmiskenbare lijn van de auto die met letterlijk 1 streep te definiëren valt. Dus het zal een P worden. sportieve auto met mooie lijn en goed ontworpen, alleen cabrio en 4-zitter gaan kennelijk zelden samen. Vandaar dat het toch een Boxster 2,5 uit '97 geworden is
Sinds Valentijnsdag trotse eigenaar van een Porsche geworden. Maar bij het ophalen bij de verkoper telefoontje van de verzekeraar, ik ben te jong voor een auto met dit vermogen en embleem op de motorkap, dus moest opa hem naar huis rijden. (onder de 28 mogen verzekeraars bestuurders weigeren i.c.m. een auto op de zogenaamde zwarte lijst, geen paniek het is inmiddels opgelost.)
Tweede keer dat ik er ZELF ik mocht rijden ging de motortemperatuur snel omhoog, hoorde een klap en het geluid wat klonk als geld wat uit je portemonnee stuitert (komt letterlijk op hetzelfde neer bleek achteraf) en het lampjes van de accu en TC gingen branden. Geen stuurbekrachtiging meer en ik wist genoeg (waarschijnlijk deed ook de AC het niet meer), allemaal onderdelen die op de multiriem zitten. De waterpomp poelie was er afgekomen en heeft de multiriem opgevreten. Maar de oorzaak was een defecte lager in de waterpomp. het stuiterende geluid wat ik eerder hoorde waren de kogellagers die de waterpomp verlieten toen deze het begaf.
Na een dag op de brug gestaan te hebben een nieuwe waterpomp, koelvloeistof (19L!
) en multiriem (ging verassend makkelijk) rijd alles weer als een trein.
Twee grootste voordelen vergeleken met mijn Mazda? Stuurbekrachtiging en een klokje op het dashboard wat verteld hoe laat het is