Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Zo, terwijl iedereen aan het genieten was van de eerste meetings ben ik maar lekker de garage in gegaan.
De afgelopen dagen heb ik de binnenkant bijna helemaal kaal gemaakt en op wat hoekjes na ben ik ook bijna klaar (ben al wel verder dan op deze foto's)
Ook heb ik achter alle beugels e.d. verwijderd waar het interieur aan vastgemaakt kan worden.
Deze ga ik toch niet gebruiken en aangezien het totaal gewicht van de auto naar beneden moet helpen alle kleine beetjes!
Omdat ik het kaal maken een beetje zat was ben ik maar begonnen met het verder demonteren.
Als eerste de ruit eruit gehaald en dat ging echt bijzonder makkelijk.
Dit keer de ijzeren strip in het rubber mooi laten zitten.
Daarna de dashboardcover eruit gehaald en dit viel ook heel erg mee.
Hij zat vast met 6 schroefjes aan de ruit zijde en met 4 moertjes die een beetje verstopt zaten.
Twee daarvan zaten onder een soort van rooster en de andere twee zaten aan de passagierskant en hiervoor moest ik de cover gewoon iets optillen
En toen zag het er ineens een stuk kaler uit.
Daarna de rest van het dashboard gedaan zoals de chromen strips (die zaten gewoon geplakt...ik nog eerst zoeken en moeilijk doen
), het handschoenenkastje
en de rubberen bekleding aan de onderkant van het dashboard. Die zaten gelukkig gewoon met 2 moertjes vast waar heel goed bij te komen is.
Het klepje van het handschoenenkastje leek eenvoudig met 2 schroefjes vast te zitten, maar Duitse degelijkheid zou geen degelijkheid zijn als dit toch iets beter was dan 2 schroefjes.
Er zaten namelijk ook nog moertjes!
En dan heb je weer wat spulletjes om op te slaan...
Nu nog heel even verder met kaal maken en dan komt er letterlijk een keerpunt....namelijk het omkeren van de auto.
Hier kijk ik erg naar uit omdat ik dan weer even lekker kan demonteren.
Zo...dit was hem weer even voor vandaag.