Auteur |
Bericht |
quickstep
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)Over de grens bij Venlo
|
Adres revisie MFI pomp '70
Ik ben me aan het orienteren op een goed ares voor de revisie van mijn MFI pomp van de 911 E.
Verschillende namen heb ik voorbij horen komen, o.a. Koller, Manfred Rogg (website?) en MST mechanik en MFI werke (USA). Zijn er ook bedrijven in nederland die hier ervaring mee hebben en deze werkzaamheden tegen redelijke kosten kunnen uitvoeren?
Alvast bedankt.
|
01 mei 2017 11:02 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Adres revisie MFI pomp '70
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
01 mei 2017 12:59 |
|
|
SjorsPorsche
1974 Carrera RS 3.0 tributeOud-Verlaat aan de Rotte!
|
Re: Adres revisie MFI pomp '70
Informeer eens bij Kraan Porsche service in Aalsmeer, zij hebben indertijd de mfi pomp van mijn 2.4s uit 1972 ook gedaan.
_________________________________________ Besmet met het Flat Six virus
|
02 mei 2017 23:29 |
|
|
Niels
|
Re: Adres revisie MFI pomp '70
Bij mijn weten stuurt Kraan naar Koller. Bezuinig hier niet op is mijn ervaring. Goedkopere adressen revisiren vaak half, dat heeft dus geen zin. Na revisie is het niet starten lopen, dan gaat het ook nog om afstellen (vraag maar niet hoe ik het weet )
|
03 mei 2017 0:23 |
|
|
piewie
911 T 2.2 targa 1971
964 c2 1990 ////////
911 S 2.2 targa 1971baarle Nassau Hertog nl/be
|
Re: Adres revisie MFI pomp '70
http://fastoldies.nl/Verzorgd ook de inbouw en fijn afstelling
Laatst bijgewerkt door piewie op 03 mei 2017 17:47, in totaal 1 keer bewerkt.
|
03 mei 2017 7:02 |
|
|
Michiel
911 2.2E Targa (1970)
911 2.2T Coupe (1970)
911 2.5 S/T (1972)
Audi quattro (1980)Den Haag
|
Re: Adres revisie MFI pomp '70
Idem, mijn MFI pomp is ook door Kraan Porsche gedaan. Top adres.
_________________________________________ real Porsches are air-cooled
Das Prinzip quattro ist ganz einfach: Vier Räder haften besser als zwei...
|
03 mei 2017 12:16 |
|
|
mayonaise
|
Re: Adres revisie MFI pomp '70
gaat gewoon naar Koller... die hebben alle test banken,onderdelen en mikmak van Bosch overgenomen.
Als het om pomp revisies gaat, is dat het beste adres. Soms beetje stug in de communicatie, het zijn Duitsers. Maar die pomp wordt gewoon compleet zoals het hoort gereviseerd. En daar gaat het uiteindelijk om.
Het inbouwen en op de motor afstellen kan iedereen die een beetje gestructureerd kan werken, zelf. Check Measure Adjust.
|
08 mei 2017 12:30 |
|
|
Niels
|
Re: Adres revisie MFI pomp '70
Idd, zoals ik het van Peter heb geleerd. Om eerlijk te zijn mayo, viel me dat n.b. als ingenieur in het begin nog niet mee. Eenmaal gedaan (zoals met veel klussen) is het nog leuk om te doen ook nog.
|
08 mei 2017 15:38 |
|
|
mayonaise
|
Re: Adres revisie MFI pomp '70
Vroeger kon je bij Pelicanparts hulp krijgen van Grady Clay, dat was de meest behulpzame mens die je maar kon vinden.. een lopende encyclopedie.
Had een 904 in de jaren 70 heeft nog een 804 gehad, en aan 917's gesleuteld.. met 935's geraced.. Heeft me met raad en daad bijgestaan, op het forum en op email..
Vroeg lange tijd om eens bij hem op bezoek te gaan, maar ik zat zonder centen tijdens 73S resto en tijdje er na nog) en tegen dat ik een beetje ruimte kreeg( eerst huis gekocht enzovoorts) is hij helaas overleden in 2013.
Er zijn nog anderen op Pelicanparts, maar Grady Clay die mij hielp was toch echt wel alsof je de Bijbel rechstreeks door een apostel verteld krijgt. Porsche Royalty tot en met.
Maar het is redelijk doenbaar, eens je de klik maakt om niet te knoeien en gewoon CMA toe te passen.
een rollenbank is handig, maar anders een O2 sensor in je uitlaat en met bv een LM1 meter kom je er ook wel.
|
08 mei 2017 15:45 |
|
|
quickstep
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)Over de grens bij Venlo
|
Re: Adres revisie MFI pomp '70
Bedankt voor jullie reacties. Ik wil de pomp er eens afhalen en dan zelf bekijken. Vervolgstap zou kunnen zijn opsturen voor revisie. Is de pomp makkelijk te verwijderen, zonder de motor eruit te halen?
|
12 mei 2017 12:17 |
|
|
piewie
911 T 2.2 targa 1971
964 c2 1990 ////////
911 S 2.2 targa 1971baarle Nassau Hertog nl/be
|
Re: Adres revisie MFI pomp '70
Wat is makkelijk Kunt hem wel demonteren zonder de motor uit te bouwen
|
13 mei 2017 21:46 |
|
|
Niels
|
Re: Adres revisie MFI pomp '70
Ja, afhalen is niet bijster complex.
Openmaken = NIET DOEN als je niet weet wat je doet. Grote kans dat je dan die ganse SCheisse kaput macht. Pomp heeft een pomphuis waar je sowieso liever vanaf blijft, regulator huis kun je als leek openschroeven maar je kan er weinig mee zonder manual. Je eindigt dan met de conclusie dat je hem toch moet opsturen, dus beter dan maar gelijk doen. Laat testen inclusief injectoren. Revisie en dan zelf terugmonturen en afstellen.
MFI is voor 1972 in de autowereld een van de meest complex mechanische dingen.
|
14 mei 2017 12:33 |
|
|
mayonaise
|
Re: Adres revisie MFI pomp '70
pomp eruit halen is te doen, maar je kan niets doen aan de pomp dat je niet kan doen met de pomp nog op de motor gemonteerd. De pomp zelf blijf je best gewoon af, je kan het enkel erger maken door zelf aan de interne mechaniek te prutsen, en erger = duurdere revisie Het is beter om eerst al de rest te overlopen en waar nodig te corrigeren en als je er echt niet uit geraakt , dan de pomp gewoon naar Koller te storen. http://www.flatsixaddiction.com/pelican ... Adjust.pdfSamen gevat, en er vanuit gaande dat je een correct systeem hebt, dus de juiste pomp voor de juiste motor en nokkenas En dat je warm up regeling origineel is 1 Compressie test, zijn al je cyllinders +-10% gelijk 2 Bougies in orde, juiste gap (en ook goeie bougie kabels) 3 Ontstekings punt en timing moet correct zijn voor jouw motor (en juiste vertraging op juiste toerental) 4 injectie tijd, je pomp moet op het juiste punt staan 5 correlatie tussen kleppen en pomp ,en synchroniseren van de 6 kleppen 6 stationair en load regeling van de pomp, hiervoor heb je een O2 sensor nodig. Hier van afwijken en je verliest gewoon tijd en geld en loopt te frustreren. Been there, done that.
|
14 mei 2017 14:03 |
|
|
Niels
|
Re: Adres revisie MFI pomp '70
+1 Check Measure Adjust: Doe je dat niet eerst dan kun je nooit weten in hoeverre een aanpassing die je doet aan de pomp een logisch goed gevolg heeft.
my 2 cts: als je dan gaat opsturen dan naar Koller en niet naar andere die niet de Bosch opstelling hebben van destijds. Is iets duurder maar wel de moeite waard.
|
14 mei 2017 14:13 |
|
|
piewie
911 T 2.2 targa 1971
964 c2 1990 ////////
911 S 2.2 targa 1971baarle Nassau Hertog nl/be
|
Re: Adres revisie MFI pomp '70
Niet helemaal mee eens niels maar ieder zijn eigen ding toch
|
14 mei 2017 14:20 |
|
|
quickstep
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)Over de grens bij Venlo
|
Re: Adres revisie MFI pomp '70
Uitbouwen ging eigenlijk redelijk voorspoedig gisteren. De vorige eigenaar heeft er waarschijnlijk al aan gewerkt. Getuige dat de MFI pomp niet vast stond op alle 4 bevestigingspunten met moeren. Daarnaast miste 1 schroefdraad. De pomp ligt op de plank, heerlijk de lucht van benzine Nu ga ik orienteren op revisie van de pomp (laten doen, de pomp een machtig en loodzwaar ding)
|
18 mei 2017 13:11 |
|
|
aher
911 2.2e targa 1971noord brabant
|
Re: Adres revisie MFI pomp '70
viewtopic.php?f=3&t=24075
_________________________________________ orgineel hellgelb
|
20 mei 2017 14:55 |
|
|